{:en}ExpatWoman joins hands with Dubai Polo & Equestrian Club to Support Women in Polo{:}{:ar}”نادي دبي للبولو والفروسية” يتعاون مع ExpatWoman لدعم مشاركة النساء في رياضة البولو{:}

{:en}

Dubai Polo and Equestrian Club is delighted to announce that ExpatWoman, one of the club’s longstanding event partners, will be sponsoring the inaugural Women’s Polo Challenge Cup tournament this November.

The ExpatWoman Polo Challenge Cup has been created to give female players in the region the opportunity to play alongside and against each other whilst promoting and celebrating women in polo.

The tournament will begin the week commencing November 11 with the finals being played at the annual ExpatWoman Festive Fair on the November 17 at Dubai Polo & Equestrian Club. Entry is free with all day complimentary entertainment and an exciting polo final, to enjoy with family and friends.

Dubai Polo & Equestrian Club’s Polo Operations Manager, Heather Wigglesworth said of this new agreement: “We are so proud that ExpatWoman is joining us to promote women’s polo throughout Dubai and the UAE in what will prove to be a fantastic venture. This is exciting times for women in polo globally and Dubai Polo & Equestrian Club is committed to playing its part in creating and providing such opportunities here in the UAE.”

Jane Drury, founder and CEO of ExpatWoman added: The ExpatWoman Festive Family Fair is a hugely popular community event attracting over 10,000 visitors and in its 7th year. We are delighted to be incorporating the Challenge Cup Final this year, extending the programme to a four-day event. It is a pleasure to be supporting women in sport and sharing this fabulous spectacle of polo with the community.”

Launched in 2002, ExpatWoman.com is the number-one leading digital publisher in the region, reaching two million unique readers every month. A free and friendly expat guide, written for women by women, their mission since launch has been to connect women worldwide, supporting them and their families taking on new expat challenges.

Dubai Polo & Equestrian Club, established in 2006 and located within the established Arabian Ranches neighbourhood, is a spectacular leisure and entertainment venue in Dubai. Focused on the region’s sports heritage with special emphasis on polo and equestrian events, it offers an array of food and beverage choices and serves as a platform for corporate events and get-togethers. Assuring world-class service, Dubai Polo & Equestrian Club provides the complete solution for sporting, leisure, business and entertainment needs.

Further information can be found at www.expatwoman.com and www.poloclubdubai.com/

For more details or reservations, please contact +971 4 3618111 or email info@poloclubdubai.com

{:}{:ar}يسر “نادي دبي للبولو والفروسية” الإعلان أن ExpatWoman، أحد أبرز شركاء فعاليات النادي، سيقدم رعايته للنسخة الأولى من بطولة البولو للنساء في نوفمبر المقبل.

وتم إعداد بطولة كأس ExpatWoman للبولو للسيدات لمنح اللاعبات في المنطقة فرصة التنافس فيما بينهن في حدث يمثل احتفالية بالإنجازات النسائية في رياضة البولو.

وستنطلق منافسات البطولة في 11 نوفمبر على أن تتزامن النهائيات مع احتفالات ExpatWoman بموسم الأعياد التي تقام 17 نوفمبر في “نادي دبي للبولو والفروسية”، علماً بأن الحضور مجاني في الحدث الذي سيتضمن أنشطة ترفيهية إضافة إلى المباراة النهائية في أجواء عائلية مميزة.

بهذه المناسبة قالت هيذر ويغلسوورث، مدير العمليات في “نادي دبي للبولو والفروسية”: “نحن فخورون بانضمام ExpatWoman إلينا في الترويج لهذه البطولة على مستوى دبي ودولة الإمارات العربية المتحدة بشكل عام، وكلنا ثقة بأن هذا الحدث الاستثنائي سيحظى باهتمام كبير واهتمام ومتابعة واسعة. وفي الوقت الذي يزداد فيه الحضور النسائي في رياضة البولو عالمياً، فإننا في ’نادي دبي للبولو والفروسية‘ نؤكد التزامنا بلعب دور إيجابي على صعيد توفير الفرص المناسبة للسيدات هنا في الدولة”.

ومن جانبها قالت جين دروري، المؤسس والرئيس والتنفيذي في ExpatWoman: “تحظى احتفالاتنا العائلية بموسم الأعياد بشعبية كبيرة منذ انطلاقها قبل سبع سنوات، وتستقطب أكثر من 10 آلاف زائر. ونحن سعداء للغاية بإضافة المباراة النهائية لبطولة البولو النسائية إلى جدول فعاليات مهرجاننا الذي يستمر لمدة أربعة أيام. كما نفتخر بدعمنا للنساء وتشجيعهن على تعزيز مشاركتهن في رياضة البولو وإبراز مهاراتهن فيها”.

يذكر أن موقع ExpatWoman قد تأسس عام 2002 ويحتل المرتبة الأولى بين مواقع النشر الرقمي في المنطقة، ويصل عدد قرائه إلى مليوني شخص شهرياً. ويعتبر الموقع دليلاً مجانياً للوافدين، تقوم النساء بكتابة محتواه الموجه أيضاً للنساء، ويعمل انطلاقاً من رسالته الرامية إلى تفعيل التواصل مع السيدات حول العالم ودعمهن ودعم عائلاتهن عن الانتقال إلى بلد جديد.

أما “نادي دبي للبولو والفروسية” فقد تأسس عام 2006 ويمتاز بموقعه الحيوي في “المرابع العربية”، ويعد من أبرز الوجهات الترفيهية في دبي. ويركز النادي على رياضات المنطقة العريقة، مع التركيز على البولو والفروسية، ويتضمن أيضاً العديد من المطاعم والمرافق ليكون بذلك خياراً مثالياً لفعاليات الشركات والمناسبات الاجتماعية. ويلتزم النادي بأعلى معايير التميز العالمية في الخدمات التي تناسب الزوار لأغراض الترفيه أو العمل أو الرياضة.

ويمكن الاطلاع على المزيد من المعلومات من خلال الموقع www.expatwoman.com أو موقع “نادي دبي للبولو والفروسية www.poloclubdubai.com.

للحجز أو الاطلاع على المزيد من المعلومات يرجى الاتصال على الرقم 3618111 04

أو التواصل عبر البريد الإلكتروني info@poloclubdubai.com{:}