{:en}Armani Hotel Dubai leads the way in cutting food waste in the UAE{:}{:ar}فندق “أرماني دبي” يعزز مكانته الرائدة في الحد من هدر الطعام في الإمارات{:}

{:en}

Armani Hotel Dubai, located in the iconic Burj Khalifa, is advancing its sustainability initiatives and has partnered with leading tech-firm Winnow to avoid wastage of food resources. The hotel has already achieved its target of reducing food wastage by 80 per cent through a well-structured programme and is heading towards zero food waste to the landfill.

Armani Hotel Dubai is now equipped with Winnow’s smart scales to help the chefs in tracking food waste quickly and accurately. The scale automatically records the weight, and the kitchen staff choose the reason and identify the item/dish using the tablet attached to the scale.

Other measures implemented by Armani Hotel Dubai earlier include training chefs and the stewarding department not to mix the food waste with general waste at the cooking stations. The hotel team segregates the waste at source in addition to composting food waste which reduces the amount sent to the landfills.

A food waste recycling machine has been installed in the kitchen to successfully achieve the zero-food waste goal. The machine is capable of drying leftover food from buffets and the staff canteen, and converts 70-80kg waste food per load to a 14-15kg food powder form compost soil. It eliminates food disposal costs, reduces the hotel’s carbon footprint and converts food waste into soil nutrients for use on farms and landscaped areas.

In 2017, Armani Hotel Dubai was awarded the prestigious Green Globe Certification underlining its commitment to be a socially and environmentally responsible hotel operator. Additionally, Armani Hotel Dubai is a member of UAE Food Bank and contributes food for distribution to the underprivileged.

Armani Hotel Dubai embraces environmentally sustainable business practices and continues to seek new ways to proactively green its operations.

{:}{:ar}يواصل فندق “أرماني دبي”، الذي ينفرد بموقعه المميز ضمن “برج خليفة”، بتعزيز مبادراته الداعمة للاستدامة، حيث تعاون مع شركة التكنولوجيا الرائدة “وينو Winnow” للحد من هدر موارد الطعام. ونجح الفندق فعلياً في تحقيق هدفه الرامي إلى خفض هدر الأطعمة بنسبة 80 بالمئة من خلال برنامج دقيق، ويستمر في العمل نحو الحد كلياً من الهدر والوصول بنسبة نفايات الأطعمة إلى صفر.

ويستخدم فندق “أرماني دبي” حالياً مقاييس “وينو” الذكية لمساعدة الطهاة في تحديد كمية الطعام المهدور بسرعة ودقة، حيث يوم الميزان الرقمي بتسجيل الوزن، بينما يقوم المستخدم باختيار سبب رمي المأكولات وتحديد نوعه باستخدام الجهاز اللوحي.

وتم أيضاً اتباع تدابير وإجراءات أخرى من قبل فندق “أرماني دبي” تضمنت تدريب الطهاة وفريق الخدمة على عدم مزج بقايا الطعام والنفايات العامة في محطات الطهي. ويقوم فريق الفندق بفصل النفايات عند المصدر بالإضافة إلى تحويل النفايات الغذائية إلى سماد مما يقلل من الكمية المرسلة إلى مرافق النفايات.

وشهد الفندق تركيب جهاز لإعادة تدوير نفايات الطعام في المطبخ في إطار الجهود الرامية إلى الوصول بنسبة نفايات الطعام إلى الصفر. ويمتاز هذا الجهاز بالقدرة على تجفيف الطعام المتبقي من البوفيه وغرفة طعام الموظفين، وتحويل كل حمولة يبلغ وزنها 70-80 كيلومتر من نفايات الطعام إلى مسحوق للاستخدام كسماد بوزن 14-15 كيلوجرام. ويساهم الجهاز في إلغاء تكاليف التخلص من الأغذية، بالتزامن مع خفض البصمة الكربونية للفندق، وتحويل النفايات الغذائية إلى سماد قابل للاستخدام في المزارع أو الحدائق.

وكان فندق “أرماني دبي” قد حصد في 2017 شهادة “الكرة الخضراء” تكريماً لالتزامه البيئي والاجتماعي في إدارة العمليات التشغيلية. كما يعتبر الفندق أيضاً عضواً في بنك الطعام الإماراتي ويساهم في توزيع الأغذية على المستحقين. ويعتمد “أرماني دبي” ممارسات تواكب أعلى معايير الاستدامة البيئة، ويسعى دائماً إلى تعزيز مبادراته في هذا المجال.{:}