{:en}SmartStream Steps Ahead with New Industry Digital Payments Solution{:}{:ar}كورونيشن فاند مانجرز تطلق بثها الحيّ بالاعتماد على حلّ إجراءات الشركات من سمارت ستريم{:}

{:en}

LONDON–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– SmartStream Technologies, the financial Transaction Lifecycle Management (TLM®) solutions provider, today announced the launch of TLM Aurora, the next generation of Corona, the industry’s leading reconciliation platform – the first new module is designed to support the new industry standards in the digital payments world, by providing connectors to SWIFT GPI, RTGS, as well as Blockchain based networks, allowing for real-time operational control, proactive exception management and low TCO.

TLM Aurora provides the new generation of integrated operational control for the digital marketplace. As transactions increase in variability, velocity and volume, the need for scalable, real-time, integrated reconciliations is greater than ever. TLM Aurora supports organisations in performing operations such as SWIFT and SEPA transfers, mobile, cash and card payments, digital currencies, settlements and reconciliations. The solution is agile enough to support the smallest of organisations and can be scaled with the growth of the business.

An intuitive analytics layer, TLM View, allows real-time MIS and in-depth reporting to the transaction level. Organisations can search and retrieve payment transactions regardless of its origin, geography or source systems via the Integrated Advanced Payments layer. In addition, Integrated Trade Process Management enables asset managers to manage their multi-class trade operations both internally and externally.

Open Banking and Instant Payments are game changers in the industry with increasingly complex transactions with a variety of unprecedented requirements for reconciliations, exception handling, and cash and liquidity management reporting. Regulators and central banks will mandate banks and new non-bank players (e.g. as licensed under PSD2) to comply with international and domestic regulations.

Haytham Kaddoura, CEO, states: “TLM Aurora is far more than just an upgrade. It is the result of years of R&D at SmartStream with valuable insight and intelligence from our clients and partners. As digital transformation accelerates, it will become even more important that banks have control processes in place that link to existing infrastructures via a single solution. TLM Aurora has been discussed with several banks and the need to focus on data is key to intuitively leverage data discovery, data modelling and data simulation. Additionally, the importance of liquidity management, reporting to the regulators and future cash flows are critical to any bank on a daily basis”.

About SmartStream Technologies

SmartStream Technologies is a recognised leader in financial transaction management software that enables firms to overcome critical transaction processing issues through increased automation.

SmartStream’s industry-leading automated match rates create more proactive, exceptions-based processes that lower the cost per transaction while enabling firms to reduce operational risk, strengthen compliance and controls, and improve customer service.

As a result, more than 1,500 clients, including 75 of the world’s top 100 banks, 8 of the top 10 asset managers, and 8 of the top 10 custodians rely on SmartStream Transaction Lifecycle Management (TLM®) solutions to deliver greater efficiency to their trading operations.

For more information about SmartStream visit: www.smartstream-stp.com

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}

لندن- (بزنيس واير/“ايتوس واير”): أعلنت اليوم “سمارت ستريم تكنولوجيز”، وهي مزوّد لحلول إدارة دورة حياة المعاملات المالية (“تي إل إم”)، عن قيام “كورونيشن فاند مانجرز”، وهو واحد من أكبر الصناديق المستقلة لإدارة الأموال في جنوب أفريقيا، بإطلاق بثه الحيّ بالاعتماد على “تي إل إم كوربوريت آكشنز أون ديماند”، مؤتمتاً بذلك دورة حياة إجراءات الشركات الكاملة.

وقال ليويلين سميث، الرئيس التنفيذي لشؤون العمليات لدى “كورونيشن” في سياق تعليقه على الأمر: “نواصل الاستثمار في أعمالنا، لا سيما في التكنولوجيا التي تعزز تجربة خدمة عملائنا، والتي تتيح لنا تحقيق المزيد من الكفاءة التشغيلية. من خلال حلول ’سمارت ستريم‘ المخصصة، نحقق أتمتة العمليات التشغيلية لأعمالنا. وحيث أنّه يجري تنفيذ هذا المشروع بالتوازي مع عدد من المبادرات الاستراتيجية، فإنّ تنفيذه بنجاح يعدّ أمراً أساسياً. وإننا نقدّر خبرة’سمارت ستريم تكنولوجيز‘ في مجال إجراءات الشركات والتي عملت على إرشادنا خلال العملية في أقل من أربعة أشهر”.

هذا وتستخدم “كورونيشن” حلّ “تي إل إم كوربوريت آكشنز أون ديماند” لمعالجة الأحداث الإلزامية والطوعية، بما في ذلك التصويت بالوكالة عن الأسواق المحلية والدولية. 

ومن جهته، قال آدم كوهام، مدير المنتجات: “استطعنا أن نحقق النجاح في هذا المشروع بفضل تعاوننا مع ’كورونيشن‘. وقد اعتمد فريق العمل على تشكيل العميل النموذجي لتسريع عملية التسليم وتحقيق عائد سريع من الاستثمار في الأعمال. إنّه لأمر رائع أن تكون ’كورونيشن‘ أول عميل لـ ’تي إل إم كوربوريت آكشنز‘ في جنوب أفريقيا”.

لمحة عن “سمارت ستريم تكنولوجيز”

تُعدّ “سمارت ستريم تكنولوجيز” شركةً رائدةً في مجال برمجيات إدارة المعاملات المالية التي تُمكّن الشركات من التغلب على المشاكل الحرجة في معالجة المعاملات من خلال زيادة الأتمتة.

وتنشئ معدلات المطابقة الآلية الرائدة في القطاع من “سمارت ستريم” إجراءاتٍ أكثر استباقية قائمة على الاستثناءات تسهم بخفض تكلفة كلّ معاملة، وتمكّن الشركات من خفض المخاطر التشغيلية وتعزيز الامتثال والضوابط وتحسين خدمة العملاء في الوقت نفسه.

ونتيجة لذلك، يعتمد أكثر من 1500 عميل، بما في ذلك 75 من أفضل 100 مصرف في العالم، و8 من أفضل 10 مديري أصول، و8 من أفضل 10 أمناء الأصول، على حلّ إدارة دورة حياة المعاملات (“تي إل إم”) من “سمارت ستريم” لتحقيق كفاءة أكبر في عمليات التداول.

للمزيد من المعلومات حول “سمارت ستريم”، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.smartstream-stp.com.                                                      

لمحة عن “كورونيشن” 

تأسست “كورونيشن” في كيب تاون، جنوب أفريقيا في عام 1993 على يد مجموعة من خبراء الاستثمار الذين غادروا مؤسسة راسخة لبدء مشروع تجاري متخصص في مجال إدارة أموال. على الرغم من أنّ أصولها كانت لا تزال صفراً ومن دون أي عميل لتحقيق أي أرباح، كان الهدف منها بناء صندوق مستقل عالمي المستوى لإدارة الأموال ومدفوع بالاستثمارات. واليوم، أصبحت نسبة 25 في المائة من شركة “كورونيشن” مملوكة من قبل الموظفين، وباتت علامة تجارية رائدة في قطاع الاستثمار في جنوب أفريقيا. تركز “كورونيشن” على إدارة الأصول فقط ولها سجل حافل في تقديم عوائد فائقة على المدى الطويل للعملاء خلال العقدين الماضيين. وتعدّ “كورونيشن” شركة لإدارة الاستثمارات المباشرة باعتماد منهجية استثمار طويلة الأجل مدفوعة بالتقييم، وهي تدير
حالياً 602 مليار راند جنوب أفريقي من أصول العملاء
(حتى نهاية يونيو 2018).

للمزيد من المعلومات حول “سمارت ستريم”، يمكنكم زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.coronation.com.

المصدر: “ايتوس واير

 

{:}