{:en}NovioSense Announces Positive Phase 2 Clinical Trial Results and the Commencement of a Second Follow Up Study{:}{:ar}نوفيو سينس تعلن عن نتائج المرحلة الثانية من التجارب السريريّة وعن بدء دراسة متابعة ثانية{:}

{:en}

NovioSense has demonstrated the measurement of tear glucose in diabetic patients and the correlation to blood glucose with clinically relevant accuracy. The company announced the commencement of a second, 24-patient study, to validate the use of its tear glucose sensor in type 1 diabetic patients.

NIJMEGEN, Netherlands– (BUSINESS WIRE/AETOSWire)– NovioSense BV, the venture capital-backed clinical stage medical device company, today announced positive data from its NLNSGS2017-02 Phase 2 tear glucose sensor study. The NovioSense Glucose Sensor is a device that, when placed in the lower eyelid, continuously measures glucose levels in the tear fluid of diabetic patients. The results of the six-patient clinical trial are presented in the American Chemical Society Journal Biomacromolecules.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=j8C2Htmut5w]

Dr. Wilson, NovioSense’s CEO, said, “Today marks an important step in our tear glucose program. We opted to deploy the tear glucose sensor in diabetic patients to obtain evidence that tear glucose levels may be utilised to predict blood glucose levels with a clinically acceptable accuracy. These positive results from our phase 2 study demonstrate that the NovioSense Glucose Sensor can be used to measure glucose non-invasively in tears and correlates to blood glucose levels with an accuracy comparable to commercial, minimally invasive devices.”

The completed Phase 2 study in six diabetic patients was initiated based on positive results from a Phase 1 pilot safety study in 6 healthy subjects. On October 18, 2018 NovioSense initiated a follow-on study, NLNSGS2018-02, in 24 diabetic patients to gather additional evidence for the use of its sensor platform for diabetic patients.

Linze Dijkstra, Managing Partner of Health Innovations, said, “We invested in NovioSense in 2012 based on positive pre-clinical data and are delighted to see year-on-year progress in the development of this disruptive diagnostic platform.”

NovioSense BV has developed a flexible miniature sensor that, when placed in the lower eyelid, provides glucose measurements directly to a smartphone. NovioSense delivers the first of its kind eye-wearable, wireless, battery-free glucose sensor to provide pain-free, continuous glucose monitoring to all individuals with diabetes at an affordable price. The non-invasive sensor platform, which utilises NFC technology, is placed by the patient to continuously monitor glucose readings, as a useful component of any glucose management system.

Website: www.noviosense.com.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}برهنت شركة “نوفيو سينس” عن إمكانية قياس نسبة الجلوكوز في دمع العين لدى مرضى السكّري والعلاقة مع جلوكوز الدم بدقّة ذات صلة على الصعيد السريري. وأعلنت الشركة أيضاً عن بدء دراسة ثانية تشمل 24 مريضاً لتحديد صلاحية استخدام مستشعر الجلوكوز في الدمع لدى مرضى السكري من النوع الأوّل.

نايميخن، هولندا – (بزنيس واير/“ايتوس واير”) – أعلنت اليوم “نوفيو سينس بي في”، شركة الدراسات السرسرية للأجهزة الطبية المدعومة برؤوس الأموال الاستثمارية، عن تحقيق نتائج إيجابيّة في المرحلة الثانية من الدراسة الخاصة بمستشعر الجلوكوز في الدمع (إن إل إن إس جي إس 2017-02). ويُعتبر مستشعر الجلوكوز “نوفيو سينس” جهازاً يقيس بشكلٍ مستمرّ مستويات الجلوكوز في سائل الدموع لدى مرضى السكّري، عند وضعه على الجفن السفلي. وتمّ عرض نتائج التجربة السريريّة التي شملت 6 مرضى في مجلة “بايوماكروموليكيولز” التابعة للجمعية الكيميائيّة الأمريكيّة.

وقال الدكتور ويلسون، الرئيس التنفيذي لشركة “نوفيو سينس”، في هذا السياق: “يشكّل هذا الإعلان اليوم  خطوة هامّة في برنامجنا الخاص بقياس جلوكوز الدموع. اخترنا استعمال مستشعر الجلوكوز في الدموع لدى مرضى السكّري من أجل الحصول على أدلة تُثبت أنّه يُمكن استخدام مستويات الجلوكوز في الدموع لتوقع مستويات الجلوكوز في الدم بدقة مقبولة على الصعيد السريري. وتبرهن هذه النتائج الإيجابيّة من المرحلة الثانية لدراستنا أنّه يُمكن استخدام مستشعر الجلوكوز من ’نوفيو سينس‘ لقياس الجلوكوز بطريقة غير باضعة في الدموع، وهو يرتبط بمستويات الجلوكوز في الدم بدقة تُضاهي دقة الأجهزة التجارية ذات الحد الأدنى من التدخل الجراحي.”

وتمّ إطلاق المرحلة الثانية المُنجزة من الدراسة على ستّة من مرضى السكّري إستناداً إلى النتائج الإيجابيّة للمرحلة الأولى من دراسة السلامة التجريبيّة على ستّة أشخاص يتمتعون بصحة جيدة. وفي 18 أكتوبر 2018، أطلقت “نوفيو سينس” دراسة متابعة “إن إل إن إس جي 2018-02” على 24 من مرضى السكري لجمع أدلة إضافية لاستخدام منصتها الاستشعارية لمرضى السكري.

وقال لينزي ديجكسترا، الشريك الإداري، قسم الابتكارات الصحية، في معرض تعليقه: “استثمرنا في ’نوفيو سينس‘ في العام 2012 استناداً إلى بيانات إيجابيّة سابقة للمرحلة السريريّة، ويسرّنا أن نشهد على النمو عاماً تلو الآخر في تطوير منصّة التشخيص الثوريّة هذه.”

وقامت “نوفيو سينس بي في” بتطوير مستشعر مصغّر قابل للإنثناء يتيح قياس الجلوكوز وإرسال النتيحة مباشرة إلى الهاتف الذكي، عند وضعه في الجفن السفلي. وتقدّم “نوفيو سينس” أوّل مستشعر جلوكوز من نوعه قابل للوضع على العين، ولاسلكي، ولا يحتاج إلى بطاريّة، لتوفير إمكانية مراقبة مستمرة لمستويات الجلوكوز من دون ألم لجميع الأفراد الذين يعانون من مرض السكري، وذلك بسعر ميسور. ويتمّ وضع منصّة الاستشعار غير الباضعة، التي تستخدم تقنيّة الإتصال قريب المدى “إن إف سي”، من قبل المريض لمراقبة مستويات الجلوكوز بشكلٍ مستمرّ، وكعنصر مفيد لأيّ نظام لإدارة الجلوكوز.

الموقع الإلكتروني: www.noviosense.com.

المصدر: “ايتوس واير{:}