{:en}Samsung Reveals MENA First with ‘Multi-Experience’ Store{:}{:ar}سامسونج ترتقي بتجربة تسوق المستهلكين إلى المستوى التالي بافتتاح أول صالة عرض “متعددة التجارب” عبر منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في دبي مول {:}

{:en}

Samsung is redefining the customer journey with a spectacle of seamless connectivity experiences built upon a cutting-edge retail strategy

Dubai, United Arab Emirates – January 16th, 2019 – In an innovative first for the MENA region, Samsung Gulf Electronics has celebrated the official opening of its latest Multi-Experience Store to give the region’s digitally-savvy customers a new destination to embrace the company’s technological ecosystem. Situated in The Dubai Mall’s premium downtown retail environment, the state-of-the-art showroom builds on Samsung’s ‘Connected Living’ tenet; transforming Samsung fans’ brand involvement by showcasing hands-on, immersive experiences with the company’s full suite of intelligent devices.

“As a transformative brand with a proven legacy of delivering meaningful innovation, we acknowledge the need to constantly evolve and be omnipresent as we embark on digitally enhancing our customers’ lives. We are thrilled to open this immersive ‘Multi-Experience’ store in a digitally-savvy city such as Dubai, and we look forward to showcasing the seamless experience of Samsung’s full suite of solutions’ for the technologically sophisticated consumers of this vibrant city,” said Chung Lyong Lee, President at Samsung Gulf Electronics.

Aimed at redefining the customer experience, the newly-launched 853 square meter Multi-Experience store centers around key experience aspects – such as gaming, photography and ‘Connected Living’ – by showcasing Samsung’s technological heritage in line with the dynamic and changing trends of the modern-day consumer.

By giving customers an enriched opportunity to ‘Do What You Can’t’, the open platform of connectivity on display will deliver an all-round experience of how Samsung’s mobile devices, home appliances and TVs can offer a seamless multi-device ecosystem experience.

“Experience stores offer highly engaging platforms for customers to enjoy increased accessibility to the brands they know and love. Eros Group has a proud legacy of associating with leading brands in the technology sector and, with the official launch of Samsung’s Multi-Experience store, we are thrilled to help deliver a future-facing retail solution that will bring the region’s consumers closer to Samsung’s innovative developments,” said Deepak Babani, Executive Vice Chairman at Eros Group.

Samsung’s range of cutting-edge connectivity offerings will be interactively displayed to prospective users through an array of customer experience highlights in-store. These will be offered via live product and technology experiences, such as a ‘Connected Living’ lounge showcasing the next generation of products; a ‘Family Hub’ of Samsung’s full range; a ‘Smart Things’ display showing the connectivity potential of Samsung home appliances; a Mobile accessory customization lounge and immersive Gaming and Photo experiences.

Samsung fans that participate in celebrating the opening of the store will have the chance to win instant prizes through an interactive Augmented Reality ‘Scratch and Win’ promotion during the Dubai Shopping Festival.

The premium retail experience will also include the hosting of Galaxy Workshop – a customer education program run daily at 7 PM to educate customers on the benefits that the Galaxy ecosystem can bring into their everyday lives.

Enhancing the customer retail experience further, a super-premium Customer Service Area will offer a convenient space for in-store repairs and the opportunity for customers to engage the store’s One-to-One consultants to help address all of their Samsung-related assistance queries.

Through the multiple experience zones, customers will be invited to explore Samsung’s innovative product line-ups and solutions in the comfort of the ambient store’s clean, sophisticated and minimalistic spaces, presenting the true essence of the Samsung Multi-Experience store.

About Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspires the world and shapes the future with transformative ideas and technologies. The company is redefining the worlds of TVs, smartphones, wearable devices, tablets, digital appliances, network systems and memory, system LSI, foundry and LED solutions. For the latest news, please visit Samsung Newsroom at http://news.samsung.com.

{:}{:ar}تعيد سامسونج صياغة مفهوم التسوق عبر إتاحة المجال أمام المستهلكين للاستمتاع بتجارب فريدة من نوعها تستند إلى أحدث استراتيجيات قطاع البيع بالتجزئة

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 16 يناير 2019: في إطار جهودها الهادفة إلى مواصلة تعزيز تجربة عملائها، افتتحت شركة سامسونج الخليج للإلكترونيات أول صالة عرض “متعددة التجارب” على مستوى الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في مركز تسوق دبي مول. وتهدف الشركة من خلال افتتاح هذا المتجر الفريد من نوعه إلى تدشين فصل جديد في قطاع البيع بالتجزئة والارتقاء بتجربة تسوق المستهلكين إلى المستوى التالي عبر إتاحة المجال أمامهم للتعرف على منظومتها المتكاملة من أحدث المنتجات والابتكارات التكنولوجية ولكن هذه المرة بطريقة مختلفة. وترتكز صالة العرض الجديدة في تصميمها على مفهوم” الحياة المتصلة”، الذي تسعى سامسونج إلى جعله واقعاً ملموساً لجميع المستهلكين في المنطقة، حيث تتيح الشركة لعملائها فرصة الاستمتاع بتجارب غامرة مليئة بالإثارة والمتعة عبر محفظتها المتكاملة والمتنوعة من الأجهزة الذكية والمتطورة.

وفي معرض حديثه عن افتتاح صالة العرض الجديدة، قال السيد تشونغ ليونغ لي، رئيس شركة سامسونج الخليح للإلكترونيات: ” بصفتنا علامة تجارية رائدة تسعى دوماً إلى إحداث تحولات إيجابية في أسلوب حياة عملائها بالاعتماد على قوة التكنوجيا والابتكار، ندرك في سامسونج أهمية تطوير ليس فقط المنتجات التي نقدمها وإنما أيضاً الطريقة التي نتفاعل بها مع عملائنا في العصر الرقمي. إن هدفنا الرئيسي هو جعل مفهوم الحياة المتصلة حقيقة ملموسة لتبسيط حياة المستهلكين وجعلها أكثر ذكاءً من خلال التكنولوجيا. ويسعدنا افتتاح متجرنا الجديد “متعدد التجارب” في مدينة رائدة إقليمياً وعالمياً في مجال التكنولوجيا كدبي. ونتطلع من خلال ذلك إلى توفير تجارب سلسلة ومبتكرة للمستهلكين الذين يمتلكون شغف تجربة أحدث الحلول والخدمات التكنولوجية عبر محفظتنا المتكاملة من المنتجات والأجهزة الذكية”.

يهدف المتجر الذي تم افتتاحه حديثاً والذي تبلغ مساحته 853 متراً مربعاً، إلى إعادة صياغة مفهوم تجربة العملاء والتركيز على جوانب متعددة من التجارب الرئيسية التي يفضلها العملاء – مثل الألعاب والتصوير والحياة المتصلة – وذلك من خلال عرض إرث سامسونج التكنولوجي بما يتماشى مع التوجهات الجديدة والمتغيرة في حياة المستهلكين في العصر الرقمي.

وتوفر صالة العرض المفتوحة للمستهلكين فرصة “القيام بأشياء لم يتمكنوا من القيام بها في السابق” إلى جانب تزويدهم برؤية شاملة حول الفوائد والإيجابيات التي تقدمها لهم منظومة الأجهزة المتحركة والمنزلية وأجهزة التلفزيون التي طورتها سامسونج.

ومن جهته، قال ديباك باباني، النائب التنفيذي للرئيس في مجموعة إيروس:”توفر المتاجر التي تقدم تجارب متعددة للزوار منصات تفاعلية مميزة تتيح للمستهلكين وصولاً سلساً وممتعاً إلى العلامات التجارية التي يعرفونها ويحبونها. وتمتلك مجموعة إيروس سجلاً مميزاً من التعاون مع العلامات التجارية الرائدة في قطاع التكنولوجيا، ومع الإطلاق الرسمي لمتجر سامسونج الجديد “متعدد التجارب”، يسعدنا أن نساهم في تقديم حلول تجزئة مستقبلية من شأنها أن تقرب المستهلكين في المنطقة أكثر إلى أحدث ابتكارات شركة سامسونج”.

وستعرض سامسونج مجموعة من تقنيات وحلول الاتصال التي طورتها للمستخدمين المحتملين عبر عروض وتجارب تفاعلية مبتكرة تشمل عرض خاص بمفهوم الحياة المتصلة والذي يعرض الجيل التالي من أحدث منتجات سامسونج؛ إضافة إلى عرض خاص بثلاجةFamily Hub وميزاتها الجديدة وعرض خاص بمنصة الأشياء الذكية التي طورتها الشركة لتعزيز قدرات الاتصال في أجهزة سامسونج المنزلية فضلاً عن صالة مخصصة لملحقات وإكسسوارات الهاتف المتحرك وتجارب غامرة للألعاب والصور.

سيحظى عشاق سامسونج الذين يشاركون في حفل افتتاح المتجر بفرصة الفوز بجوائز فورية خلال عرض تفاعلي بتقنية الواقع المعزز خلال مهرجان دبي للتسوق.

كما تشمل تجربة التجزئة الفاخرة في المتجر استضافة برنامج Galaxy Workshop الذي يهدف إلى تثقيف العملاء حول الفوائد التي يمكن أن يحصلوا عليها في حياتهم اليومية من منظومة منتجات Galaxy، وذلك بشكل يومي ابتداءً من الساعة 7 مساءً.

وبهدف تعزيز تجربة البيع بالتجزئة بشكل أكبر، ستوفر منطقة خدمة العملاء المتميزة مساحة ملائمة يمكن للعملاء من خلالها إصلاح أجهزتهم مباشرة في المتجر إلى جانب الحصول على فرصة التفاعل وجهاً لوجه مع المتخصصين والمستشارين وطرح الاستفسارات والحصول على الدعم الذي يحتاجونه.

وسيتم دعوة العملاء من خلال مناطق التجارب المتعددة لاستكشاف أحدث حلول وابتكارات ومنتجات سامسونج الجديدة وتجربة أحدث ميزاتها وخصائصها بشكل سلس، تجسيداً لمفهوم المتجر المتكامل “متعدد التجارب”.

حول شركة سامسونج للإلكترونيات المحدودة

تعتبر شركة سامسونج للإلكترونيات المحدودة رائداً عالمياً ملهماً يساهم في رسم معالم المستقبل من خلال أفكار وتقنيات ثورية مبتكرة. وتعمل الشركة على إعادة صياغة عالم أجهزة التلفاز والهواتف الذكية والأجهزة القابلة للارتداء والأجهزة اللوحية والكاميرات والأجهزة المنزلية الرقمية والطابعات والمعدات الطبية وأنظمة الشبكات وأشباه الموصلات وحلول الإضاءة إل إي دي LED. للحصول على أحدث الأخبار يرجى زيارة غرفة أخبار سامسونج من خلال الرابط: news.samsung.com{:}

 2 total views,  2 views today