{:en}WGS 2019: World Government Summit in Dubai ushers in new era{:}{:ar}القمة العالمية للحكومات 2019 تبشر من دبي بانطلاق حقبة جديدة للتسامح حول العالم{:}

{:en}

  • Tony Robbins announces humanitarian project with UAE government to feed 1 billion people
  • Christine Lagarde says women more at risk than men from adverse impact of AI on jobs
  • Pakistan Prime Minister Imran Khan calls for meritocracy on global scale
  • Pope Francis addresses summit, His Highness Sheikh Abdulla: religious belief never justifies extremism
  • Document for Human Fraternity signed by Pontiff and Grand Imam of Al Azhar to be studied in UAE universities from next academic year

Dubai, United Arab Emirates,  (AETOSWire): A raft of announcements and statements of intent from some of the world’s leading policymakers and figureheads ushered in a new era of modern tolerance on the first day of the seventh World Government Summit (WGS 2019) in Dubai today.

Among the stand-out moments of the first of the three-day event, Leadership Expert, Entrepreneur and Philanthropist Tony Robbins announced that he is currently collaborating with the UAE leadership on a humanitarian project to feed one billion people.

In an interview with Richard Quest, IMF Managing Director Christine Lagarde addressed widespread concerns that artificial intelligence will reshape the future of jobs, even saying that even her own job will be “adjusted” in the near future.

Pakistan Prime Minister Imran Khan, while outlining the challenges that Pakistan faces in overcoming the shadow of corruption that has dogged the country in recent years, called for meritocracy on a global scale.

Pope Francis addressed the summit via a live video, where he said the UAE has started a new historical chapter in a modern, tolerant world. And following the Pontiff’s address, His Highness Sheikh Abdullah bin Zayed Al Nahyan, UAE Minister of Foreign Affairs and International Cooperation, said that the meeting between Pope Francis and the Grand Imam of Al Azhar His Eminence Dr Ahmed At-Tayyeb that took place in the UAE this February and the subsequent signing of the Document for Human Fraternity is to be studied in both schools and universities in the UAE from the coming academic year.

The three-day World Government Summit 2019 runs until February 12 at Madinat Jumeirah in Dubai. The landmark event has convened more than 4,000 participants from 140 countries, including heads of state and governments, as well as top-tier representatives of 30 international organizations.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}

  • طوني روبنز يعلن عن مشروع إنساني بالشراكة مع دولة الإمارات العربية المتحدة لإطعام مليار شخص
  • كريستين لاغارد: النساء أكثر عرضةً للآثار السلبية للذكاء الاصطناعي على الوظائف من الرجال
  • رئيس الوزراء الباكستاني يدعو إلى تطبيق مبدأ الحكم بحسب الأهلية على نطاق عالمي
  • قداسة البابا فرانسيس يلقي كلمةً في القمة
  • سمو الشيخ عبدالله بن زايد: الاعتقادات الدينية لا يمكن أن تكون مبرراً للتطرّف
  • تدريس وثيقة الأخوة الإنسانية الموقعة من بابا الكنيسة الكاثوليكية وشيخ الأزهر الشرف في الجامعات الإماراتية العام المقبل

دبي، الإمارات العربية المتحدة، (“ايتوس واير”)– في إطار فعاليات اليوم الأول من القمة العالمية للحكومات بنسختها السابعة لعام 2019 في دبي، تمّ الكشف عن مجموعةٍ من المبادرات من قبل بعض واضعي السياسات والقادة العالميين لتؤذن بانطلاق حقبة جديدة من التسامح.

وتضمّنت أبرز اللحظات في اليوم الأول من القمة التي تنعقد على مدى ثلاثة أيام، إعلان الخبير العالمي في القيادة ورائد الأعمال والناشط في المجالات الخيرية طوني روبنز عن تعاونه حالياً مع قيادة دولة الإمارات العربية المتحدة حول مشروع إنساني لإطعام مليار شخص.

وفي مقابلة مع الإعلامي ريتشارد كويست، تطرّقت معالي كريستين لاغارد، المدير العام لصندوق النقد الدولي إلى المخاوف الواسعة من أن الذكاء الاصطناعي سيعيد تشكيل الوظائف في المستقبل، حيث قالت إنه حتى منصبها يمكن أن يتمّ تعديله في المستقبل القريب.

وفي إطار تسليطه الضوء على التحديات التي تواجهها باكستان في التغلّب على شبح الفساد التي بات يخيّم على البلاد خلال الأعوام الأخيرة، دعا رئيس الوزراء الباكستاني معالي عمران خان إلى تطبيق مبدأ الحكم بحسب الأهلية على نطاق عالمي.

وألقى قداسة البابا فرنسيس بابا الكنيسة الكاثوليكية كلمةً متلفزة في القمة، حيث أشار إلى أنّ الإمارات العربية المتحدة بدأت فصلاً تاريخياً جديداً في عالم معاصر يتّسم بالتسامح. وبعد كلمة الحبر الأعظم، أشار سمو الشيخ عبدالله بن زايد آل نهيان، وزير الخارجية والتعاون الدولي في دولة الإمارات إلى أنّ اللقاء الذي جمع قداسة البابا فرنسيس وفضيلة الإمام الأكبر الدكتور أحمد الطيب شيخ الأزهر قبل أيام بدولة الإمارات، والتوقيع الذي أعقبه على وثيقة الأخوة الإنسانية، سيتمّ تدرسيه في مدارس وجامعات الدولة اعتباراً من العام الأكاديمي المقبل.

وتختتم اليوم القمة العالمية للحكومات 2019 أعمالها التي استمرت ثلاثة أيام في مدينة جميرا بدبي. وجمع هذا الحدث البارز أكثر من 4,000 مشارك من 140 دولة، بما في ذلك، رؤساء الدول والحكومات، وممثلين رفيعي المستوى لأكثر من 30 منظمة دولية.

المصدر: “ايتوس واير”{:}