{:en}AZIMUT YACHTS Celebrates 50 Years of Enduring Success{:}{:ar}أزيموت لليخوت تحتفل بمرور خمسين عاماً على مسيرة النجاح المستمرة {:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates, 19 February, 2019—(AETOSWire)–Yachting has become an integral part of the luxury lifestyle not only in the Middle East but all over the world. Extraordinary designs and disruptive innovation is what truly reflects the core value of a yacht and Azimut Yachts, part of the Azimut|Benetti Group, has proven itself by delivering exceptional design and cutting edge technology in every product category.

This year Azimut Yachts commemorates the fiftieth anniversary and to celebrate in style, the Company

has put together a glittering calendar of international events unfolding over the next 12 months.

The first one will take place in Dubai, hosted at the Bulgari Yacht Club & Marina, on the 22nd and the 23rd of February 2019, with two days of happenings, visits aboard Azimut Yachts’ newest models and an exclusive evening with a Gala dinner full of major surprises.

New York, Cannes, and Hong Kong will follow, with a grand finale at the Italian Azimut Headquarters in December.

Over 150 guests will be gracing the ‘Golden Anniversary’ celebrations from across the MEA region while witnessing the new gems in the Azimut collection: Azimut Grande 25 Metri and Azimut S7. Azimut Grande 25 Metri is the perfect blend of charm and technology. With its sleek, weightless contours and spacious interiors, it is cleverly built using Carbon-Tech while optimizing its efforts to increase internal space in parallel to reduced consumption. For the interiors, renowned Italian designer Achille Salvagni offers a non-conventional take that highlights the decidedly informal and original personality of the model.

Azimut S7 is a new model in the Azimut Yachts sport collection. At 21 meters in length, Azimut S7 has been designed to deliver new standards of class and refinement, proposing superior carbon fiber construction, including three Volvo IPS 1050 propulsion units, the latest technology in terms of marine propulsion, each equipped with an 800 hp engine.

Commenting on Azimut Yachts longstanding history, Mr. Ahmad Al Ameeri, General Manager at Seas & Deserts, Azimut Yachts’ exclusive Gulf dealer, said The Gulf region is one of Azimut’s primary markets and nothing makes us happier than being the first to celebrate the 50th Anniversary of successful business in the yachting industry. Azimut Yachts has always provided its customers with outstanding service across the world while forging multiple exclusive collaborations with the finest international architects and designers. With this milestone, Azimut promises to keep up to the expectations of its customers as a global leader with growth in distinctive designs and styles of motor yachts. We look forward for our guests to join us to celebrate our success.

About Azimut Yachts

Azimut Yachts is an Azimut|Benetti Group brand. With its Atlantis, Magellano Flybridge, S and Grande collections, it offers the widest range of 34 to 120-foot yachts. It has a presence in 70 countries through a network of 128 sales and assistance centres, as well as direct representation and assistance branches in Shanghai, Hong Kong, Fort Lauderdale (USA) and Itajai (Brazil).

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}~ سيرافق الاحتفال الخاص في دبي إطلاق يختين جديدين من أرقى اليخوت ~

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 19 فبراير 2019(“ايتوس واير”)- أصبح الإبحار بواسطة اليخوت جزءاً لا يتجزأ من نمط الحياة الفاخرة ليس في الشرق الأوسط فحسب، إنما أيضاً في جميع أنحاء العالم. تصميمات استثنائية وابتكارات قادرة على إحداث تغييرات جذرية هي ما تعكس بالفعل القيمة الأساسية لليخوت. وفي هذا السياق، اتخذت “أزيموت لليخوت”، التي تعتبر جزءاً من مجموعة “أزيموت بينيتي”، موقعاً ثابتاً من خلال تقديم تصميم استثنائي وأحدث التقنيات في كل فئة من فئات المنتجات.

وتحتفل “أزيموت لليخوت”، خلال هذا العام، بالذكرى الخمسين على تأسيسها. ومن أجل الاحتفال بأناقة، نظّمت الشركة جدولاً زمنياً متألقاً يتضمن فعاليات دولية ستُعرض خلال الاثني عشر شهراً القادمة.

سيقام الحدث الأول في دبي، ويستضيفه مارينا ونادي اليخوت من بولغري، في 22 و23 فبراير 2019. ويمتد على مدى يومين حيث ستُجرى خلالهما الزيارات على متن أحدث نماذج اليخوت من “أزيموت لليخوت”، إضافة إلى أمسية حصرية مع حفل عشاء مليء بالمفاجآت الكبرى.

ثم ستتوالى الفعاليات متوجة جولاتها في مدن نيويورك، وكان، وهونغ كونغ، لتحط رحالها أخيراً في المقر الرئيسي لشركة “أزيموت” الإيطالية في ديسمبر.

سيشرّف أكثر من 150 ضيفاً قادمين من جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا احتفالات ’الذكرى الذهبية‘ هذه ليشهدوا على عرض الإصدارات الجديدة عالية القيمة من مجموعة “أزيموت” والتي تشمل “أزيموت جراندي 25 متري” و”أزيموت إس 7“. “أزيموت جراندي 25 ميتري” هو مزيج مثالي من السحر والتكنولوجيا. بفضل شكله الأنيق الخفيف ومساحته الداخلية الواسعة، صُمم هذا اليخت بذكاء باستخدام تكنولوجيا ألياف الكربون، مع جهود مبذولة تعكس زيادة للمساحة الداخلية بالتوازي مع الاستهلاك المنخفض. وبالنسبة للتصاميم الداخلية، يقدم المصمم الإيطالي الشهير أتشيلي سالفاجني لمسة غير تقليدية تبرز الطابع الأصيل غير الرسمي لهذا النموذج.

أما “أزيموت إس 7”، فهو نموذج جديد في مجموعة اليخوت الرياضية المقدمة من “أزيموت لليخوت”. وصُمم “أزيموت إس 7″، الذي يبلغ طوله 21 متراً، لتوفير معايير جديدة من الرقي والأناقة، متميزاً ببنية مصنوعة من ألياف الكربون المتطورة، بما في ذلك ثلاث وحدات دفع “فولفو آي بيه إس 1050″، وهي أحدث تكنولوجيا من حيث الدفع البحري، مجهزة كل منها بمحرك بسرعة تبلغ 800 حصان.

وتعليقاً على التاريخ الطويل ذائع الصيت لـ “أزيموت لليخوت”، قال السيد أحمد العميري، المدير العام لشركة “سيز آند ديزيرتس”، الوكيل الخليجي الحصري لشركة “أزيموت لليخوت”: “تعتبر منطقة الخليج إحدى الأسواق الرئيسية لشركة ’أزيموت‘. وبالفعل، تمتلكنا سعادة غامرة لكوننا أول من يحتفل بالذكرى السنوية الخمسين على نجاح أعمالنا في قطاع اليخوت. ولطالما قدّمت ’أزيموت لليخوت‘ لعملائها في جميع أنحاء العالم خدمة متميزة في الوقت الذي تقوم فيه بتطوير العديد من التعاونات الحصرية مع أفضل المهندسين المعماريين والمصممين في العالم. وبفضل هذا الإنجاز، تقطع شركة ’أزيموت‘ وعداً على عملائها بالاستجابة لتوقعاتهم بوصفها الشركة الرائدة عالمياً التي حققت نمواً هائلاً في التصاميم والأنماط المتميزة لليخوت التي تعمل بمحرك. وإننا نتطلع قدماً إلى أن ينضم ضيوفنا إلينا للاحتفال بهذا النجاح المستحق”.

لمحة عن “أزيموت لليخوت”

“أزيموت لليخوت” هي علامة تجارية تابعة لمجموعة “أزيموت بينيتي”. وبفضل مجموعات “أتلانتس” و”ماجيلانو فلايبريدج” و”إس” و”جراندي”، توفر “أزيموت لليخوت” أوسع مجموعة من اليخوت التي يتراوح طولها بين 34 و120 قدماً. وتتمتع الشركة بحضور في 70 دولة من خلال شبكة تضم 128 مركزاً للمبيعات والدعم، فضلاً عن فروع دعم وتمثيل مباشرة في شنغهاي وهونغ كونغ وفورت لودرديل (الولايات المتحدة الأمريكية) وإيتاجاي (البرازيل).

المصدر: “ايتوس واير”{:}