{:en}Gemalto Launches One-Stop Services Platform to Digitalize Mobile Subscriber Enrollment{:}{:ar}جيمالتو تُطلق منصة الخدمات الشاملة لرقمنة عملية تسجيل مشتركي الجوّال{:}

{:en}

  • Trusted Digital Identity Services Platform addresses the multiple challenges of streamlining customer onboarding
  • Draws on Gemalto’s extensive portfolio of proven identity technologies, including biometric authentication
  • Enables efficient and convenient capture, verification and digitalization of customer data

AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Gemalto announces today its Trusted Digital Identity Services Platform, which orchestrates everything needed by mobile operators to digitalize customer enrollment, including the capture, verification and authentication of customer credentials and biometrics. Drawing on Gemalto’s in-depth experience and expertise in these fields, as well as complementary services from trusted partners worldwide, the platform enables streamlined customer enrollment, both in-store and online.

With Gemalto Trusted Digital Identity Services Platform, mobile network operators (MNOs) can address challenges such as compliance with anti-fraud regulations as well as the need to implement far more efficient processes for customer enrollment. Solutions can be tailored precisely to the specific requirements of each individual MNO, and its subscribers.

The first stage is to capture the customer’s personal details, using supporting evidence from a diversity of ID documents or other types of customer credentials, along with biometrics, including fingerprints and facial capture with liveness detection.

Relevant personal details are extracted automatically from the customer’s documents, speeding the process of form filling and minimizing any risk of errors. All the captured information is verified in real time using Gemalto Trusted Digital Identity Services Platform and, if required, third party checks can also be integrated.

With the customer’s details authenticated, the enrollment is completed with the creation of a Trusted Digital Identity that provides customers with seamless and secure access to new services. This ‘create once, use many times’ model means that MNOs can continue to improve customer experience.

“Anti-fraud regulations, the search for more streamlined processes, and customer expectations of convenient experience across all onboarding channels are driving the trend for digitalization of customer enrollment, ,” said Guillaume Lafaix, senior vice president Embedded Software, Mobile & IoT Services at Gemalto. “What sets Gemalto apart is our ability to orchestrate a highly personalized solution, capturing the identity characteristics required by each particular MNO, addressing relevant legislation, and integrating all the technologies and services needed.”

Additional Resources

About Gemalto

Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is the global leader in digital security, with 2018 annual revenues of €3 billion and customers in over 180 countries. We bring trust to an increasingly connected world.

From secure software to biometrics and encryption, our technologies and services enable businesses and governments to authenticate identities and protect data so they stay safe and enable services in personal devices, connected objects, the cloud and in between.

Gemalto’s solutions are at the heart of modern life, from payment to enterprise security and the internet of things. We authenticate people, transactions and objects, encrypt data and create value for software – enabling our clients to deliver secure digital services for billions of individuals and things.

Our 15,000 employees operate out of 114 offices, 40 personalization and data centers, and 35 research and software development centers located in 47 countries.

For more information visit www.gemalto.com, or follow @gemalto on Twitter.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar} 

  • تعالج منصة خدمات الهوية الرقمية الموثوقة التحديات الكثيرة المرتبطة بتبسيط استقبال عملاء جدد
  • تعتمد على حافظة “جيمالتو” الواسعة من تقنيات الهوية الموثوقة، بما في ذلك المصادقة على الهوية باستخدام المقاييس الحيوية
  • تسمح لعملية جمع، وتدقيق، ورقمنة فعاّلة وملائمة لبيانات العملاء

أمستردام –(بزنيس واير/“ايتوس واير”)- تُعلن “جيمالتو” اليوم عن منصة خدمات الهوية الرقمية الموثوقة الخاصة بها، والتي تعمل على تنسيق وترتيب كل ما يحتاجه مشغلو شبكات الجوّال لرقمنة عملية تسجيل العملاء، بما في ذلك جمع وتدقيق ومصادقة وثائق العملاء ومقاييسهم الحيوية. وبالاستناد إلى خبرة “جيمالتو” وتجربتها الواسعة في هذه المجالات، إلى جانب الخدمات التكميلية من الشركاء الموثوقين حول العالم، تسمح هذه المنصة بتوفير عملية مبسطة لتسجيل العملاء داخل المتاجر أو عبر الإنترنت على حد سواء.

يستطيع مشغلو شبكات الجوّال، بواسطة منصة خدمات الهوية الرقمية الموثوقة من “جيمالتو”، أن يواجهوا عدداً من التحديات كالامتثال لأنظمة مكافحة الاحتيال، والحاجة إلى تنفيذ عمليات أكثر فعالية لتسجيل العملاء. ويُمكن تصميم الحلول بدقة بما يتناسب مع المتطلبات المحددة لكل من مشغلّي شبكات الجوّال على حدة، وللمشتركين فيها أيضاً.

تتمثل المرحلة الأولى في الحصول على البيانات الشخصية للعميل، باستخدام أدلة داعمة من شتّى أنواع الوثائق التي تثبت الهوية الشخصية أو غيرها من الوثائق التي يحملها العميل، إلى جانب المقاييس الحيوية، بما في ذلك بصمات الأصابع و التقاط صورة الوجه باستخدام خاصّية التحقق من الوجود الفعلي .

يتم إستخلاص التفاصيل الشخصية ذات الصلة بشكل تلقائي من وثائق العميل، مما يساهم بتسريع عملية ملء الاستمارات ويحد من إمكانية حدوث أيّ أخطاء. يجري التدقيق والمصادقة على جميع المعلومات في الوقت الفعلي من خلال منصة خدمات الهوية الرقمية الموثوقة من “جيمالتو”، وإن اقتضت الحاجة، ين=مكن إدراج عمليات تحقق من قبل أطراف ثالثة.

وتُستكمل عملية التسجيل، بمجرد المصادقة على التفاصيل الخاصة بالعميل، من خلال إنشاء هوية رقمية موثوقة تزود العملاء بوصول سلس وآمن للخدمات الجديدة. يعني نموذج “أنشئ مرة واحدة، واستعمل مرات عديدة” هذا بأنّه بإمكان مشغلي شبكات الجوّال المضي قدماً في تحسين تجربة العميل.

وقال جيوم لافاي، نائب الرئيس الأول لخدمات الجوال وإنترنت الأشياء في شركة “جيمالتو” في هذا الصدد: “تُسهم أنظمة مكافحة الاحتيال، والسعي لعمليات أكثر بساطة، وتوقعات العملاء حول تجربة أكثر راحة عبر جميع قنوات الانضمام إلى الشركات في تعزيز التوجه نحو رقمنة تسجيل العملاء. إنّ ما يميّز ’جيمالتو‘ هو قدرتنا على تنسيق حلّ مخصص للغاية، والتقاط خصائص الهوية المطلوبة من كلّ من مشغلي شبكات الجوّال على حدة، والامتثال للتشريعات المعمول بها، ودمج جميع التقنيات والخدمات اللازمة“.

مصادر إضافية

لمحة عن “جيمالتو”

شركة “جيمالتو” (المدرجة في بورصة يورونيكست تحت الرمز NL0000400653 GTO) هي الشركة الرائدة عالمياً في مجال الأمن الرقمي، بعائدات سنوية بلغت 3 مليار يورو في عام 2017 وعملاء في أكثر من 180 بلداً. نحن نحقق الثقة في عالم متزايد الترابط.

من البرامج المؤمنة إلى القياسات الحيوية والتشفير الرقمي تمكّن تقنياتنا وخدماتنا الشركات والحكومات من التحقق من الهويات وحماية البيانات كي تبقى آمنة كما أنها تمكّن الخدمات في الأجهزة الشخصية، والكيانات المرتبطة والسحابة الحاسوبية وما بينها.

تقع حلول “جيمالتو” في القلب من الحياة العصرية، من عمليات الدفع إلى أمن المؤسسات وإنترنت الأشياء. فنحن نتحقق من هوية الأشخاص، والمعاملات والكيانات، والبيانات المشفرة ونخلق قيمة للبرمجيات – بحيث نمكّن عملاءنا من تقديم خدمات رقمية آمنة لمليارات الأفراد والأشياء.

لدينا 15,000 موظف يعملون انطلاقاً من 114 مكتباً، و40 مركزاً للتخصيص والبيانات، و35 مركز أبحاث وبرمجيات في 47 دولة.

للمزيد من المعلومات، قم بزيارة www.gemalto.com، أو تابعنا على تويتر عبر   @gemalto.

*المصدر: “ايتوس واير”{:}