{:en}Settlement of the Dispute between the Republic of Guinea and BSG Resources{:}{:ar}تسوية النزاع بين جمهوريّة غينيا وبي إس جي ريسورسز{:}

{:en}

LONDON–(BUSINESS WIRE/AETOSWire) – The Republic of Guinea and Nysco, the 100% shareholder of BSG Resources (“BSGR”) (together “the parties”), jointly announce the settlement of their dispute over mining concessions and licenses in the Republic of Guinea (“Guinea”).

Following this agreement, BSGR relinquishes its claims on blocks 1 and 2 of SIMANDOU and both parties waive all outstanding procedures.

At the request of the Republic of Guinea, a new group of investors (presented by and including Mr. Beny Steinmetz) will exploit the ZOGOTA deposit, in order to export iron ore, according to an accelerated timetable.

The parties are delighted that this agreement opens a new chapter in their relationship that enables the development of a world-class mining project for the benefit of the people of Guinea.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}لندن – (بزنيس واير/“ايتوس واير”) – أعلنت كلّ من جمهوريّة غينيا وشركة “نيسكو”، التي تملك 100 في المائة من الأسهم في شركة “بي إس جي ريسورسز” (المشار إليها في ما يلي بـ”بي إس جي آر”)، (المشار إليهما معاً بـ”الطرفين”) بشكلٍ مشترك عن تسوية النزاع القائم بينهما بشأن امتيازات وتراخيص التعدين في جمهوريّة غينيا (“غينيا”).

وبموجب الاتّفاق، تنازلت “بي إس جي آر” عن مطالباتها بالمنطقتين 1 و2 في “سيماندو”، كما تنازل الطرفان عن كافة الإجراءات العالقة.

وبطلب من جمهوريّة غينيا، ستقوم مجموعة جديدة من المستثمرين (التي قدمها وينضمّ إليها السيّد بيني شتاينمتز) في حقل “زوغوتا”، من أجل استخراج الحديد الخام بموجب جدول زمني معجل.

وقد أعرب الطرفان عن سعادتهما لمساهمة هذه الاتفاقيّة بفتح فصل جديد في علاقتهما، ما يسمح بتطوير مشروع تعدين عالميّ لمصلحة السكان في غينيا.

*المصدر: “ايتوس واير”{:}