{:en}TV advertising readies for the performance of a lifetime{:}{:ar}الإعلان التلفزيوني يستعد لأداء العُمر{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates, 12 March 2019, (AETOSWire): Global E-commerce / online brands, especially from the travel, food and retail sectors have been setting new benchmarks for audience engagement and performance, by using TV as a mass medium to drive their online traffic and boost transactions.  TV clearly works for online brands with research showing that TV advertising can breathe new life into digital channels, drive web traffic and enhance leads to search, as well as facilitate uplifts in app installation. Today, TV attribution works very efficiently to measure baseline site visits (second by second), track spikes in site visits when TV Ads air and to determine how much of these positive contributions can be credited to TV advertising.

Aligned with the cutting-edge practices of advanced global advertising markets, the focus has now shifted to reiterating TV’s prowess as a potent medium that can effectively deliver on the traditional brand front, as well as the newly valued performance front. TV attribution enables brands to measure the value of TV’s impact on actual sales and therefore demonstrates how TV stands out in driving performance. Current data shows that TV is massively under-credited as a driver of consumer activity.

TV advertising delivers the unrivalled combination of reach, time spent, impact, cost and trust. This is in addition to brands benefitting from heightened levels of active participation, brand awareness and direct response from viewers. In the long term, online brands which have invested in TV attribution, have registered greater awareness, ad recall and increases in future intention to buy, followed by an actual growth in transactions, which can be directly attributed to TV.

The development of a product which could deliver the benefits of TV attribution to regional brands rooted in an E-commerce platform (such as a .com or an app), would requisite a vigorous testing phase, where trials with different clients from various segment categories would have to be held. Brands would also need to realize that the most successful campaigns which utilize TV attribution are founded on the strength of tailor made ads which include effective Calls-to-Action (CTAs).

Within this context, Choueiri Group (The region’s leading media representation Group) recently announced the official launch of “Brand4mance” – The MENA region’s first ever TV attribution performance product. The Brand4mance team is currently being led by Chief Operating Officer Salam Sawaya.

About Choueiri Group:

As the leading media representation group in the Middle East, Choueiri Group is a company built from the ground up over the past forty plus years. Today, the Group’s companies market and manage the advertising space of 22 satellite and 1 terrestrial television stations, 13 print titles, 13 radio stations, 40+ web portals along with their apps and the largest network of outdoor signs in the GCC. Choueiri Group operates in ten markets covering the MENA region, Europe and Japan and ensures the best support for its regional and international clients through its extensive network of thirteen subsidiaries, 6 representative offices and more than 700 committed executives.

*Source: AETOSWire

 

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة،12  مارس، 2019، (“ايتوس واير”): تعمل التجارة الإلكترونية العالمية وخاصةً في قطاعات السفر والأغذية والبيع بالتجزئة، على وضع معايير جديدة للتفاعل مع الجمهور والأداء، وذلك باستخدام التلفاز كوسيلة جماهيرية لتعزيز حركة المرور عبر الإنترنت والعمليات التجارية. ويعود التلفاز بنتائج واضحة على العلامات التجارية عبر الإنترنت، حيث تُشير الأبحاث إلى أن الإعلانات التلفزيونية قادرة على إعادة إحياء القنوات الرقمية، وزيادة حركة المرور للمواقع الإلكترونية وتحسين عمليات البحث، بالإضافة إلى تسهيل وزيادة عمليات تثبيت التطبيقات. ويعمل إنساب الأثر الإعلاني للتلفاز (TV attribution) اليوم بشكل فعّال للغاية في قياس أعداد الزيارات الرئيسة للموقع (في الثانية)، وتعقّب ارتفاع أعداد الزيارات للموقع خلال بَثِّ الإعلانات التلفزيونية وتحديد مدى المساهمة الإيجابية لهذه الإعلانات التلفزيونية.

وتماشياً مع الممارسات المتطورة لأسواق الإعلانات العالمية المتقدمة، تحوّل التركيز حالياً إلى إعادة التأكيد على دور التلفاز كوسيلة مؤثرة يُمكنها أن تنهض بالعلامات التجارية التقليدية بشكل فعال لتصبح في الواجهة، فضلاً عن الأداء المقيّم حديثاً. ويُمَكِّن إنساب الأثر الإعلاني للتلفاز العلامات التجارية من قياس قيمة تأثير التلفاز على المبيعات الفعلية، وبالتالي إثبات كيف أن هذه الوسيلة تتفوق في تعزيز الأداء. وتُظهر البيانات الحالية أن التلفاز نادراً ما يُنسب إليه الفضل على أنه المحرك الرئيسي لأنشطة المستهلك.

وتُقدم الإعلانات التلفازية مزيجاً لا مثيل له من إمكانية الوصول والوقت المستغرق والتأثير والتكلفة والموثوقية. ويُشكّل ذلك إضافةً هامة للعلامات التجارية التي تستفيد من المستويات المتزايدة للمشاركة النشطة، والوعي بالعلامة التجارية والاستجابة المباشرة من المشاهدين. وعلى المدى الطويل، حققت العلامات التجارية المسوّقة عبر الإنترنت التي استثمرت في إنساب الأثر الإعلاني للتلفاز مزيداً من الوعي ونسباً أعلى في تذكّر الإعلانات وتزايد الرغبة في العمليات الشرائية في المستقبل، يعقبها نموٌ فعلي في العمليات التجارية، التي يُمكن أن تُنسب مباشرةً إلى التلفاز.

وتخضع عملية تطوير منتج ما يُمكنه تقديم فوائد إنساب الأثر الإعلاني للتلفاز إلى العلامات التجارية الإقليمية المتجذرة في منصات التجارة الإلكترونية (مثل المواقع (.com) أو التطبيقات)، إلى مرحلة اختبار صارمة، حيث تُجرى تجارب مع عملاء مختلفين من فئات متعددة في القطاعات. ويتعيّن على العلامات التجارية أيضاً أن تدرك أن الحملات الأكثر نجاحاً القائمة على إنساب الأثر الإعلاني للتلفاز، تستند إلى قوة الإعلانات المصممة خصيصاً والتي تتضمن دعوات فعّالة للعمل.

وفي هذا السياق، أعلنت مؤخراً مجموعة “شويري” (المجموعة الرائدة في مجال التمثيل الإعلامي في المنطقة) عن الإطلاق الرسمي لـ”براند 4 مانس” (Brand4mance)، وهو أول منتج لتحسين الأداء عبر إنساب الأثر الإعلاني للتلفاز في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. ويترأس فريق “براند 4 مانس” حالياً السيد سلام صوايا، الرئيس التنفيذي لشؤون العمليات في المجموعة.

لمحة عن مجموعة “شويري”

كونها شركة رائدة في مجال التمثيل الإعلاني في الشرق الأوسط وشمال افريقيا، فقد تم تأسيس مجموعة “شويري” مدماكاً فوق الآخر على امتداد أكثر من 40 عاماً الماضية. وتسوّق وتدير الشركات التابعة للمجموعة حالياً المساحات الإعلانية لـ22 قناة فضائية، وقناة تلفزيونية أرضية واحدة، و13 مطبوعة، و13 محطة إذاعية، وأكثر من 40 بوابة إنترنت إضافةً إلى تطبيقاتها، وأكبر شبكة للوحات الإعلانية الخارجية في دول مجلس التعاون الخليجي. وتعمل مجموعة “شويري” ومكاتب التمثيل التابعة لها في عشرة أسواق وتغطي منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وأوروبا واليابان وتضمن لعملائها الإقليميين والدوليين الحصول على أفضل دعم من خلال شبكتها الواسعة المكونة من 13 شركة فرعية وستة مكاتب تمثيلية وأكثر من 700 من التنفيذيين المتفانين المخلصين لعملهم.

*المصدر: “ايتوس واير”{:}

 2 total views,  2 views today