{:en}İstanbul Airport Excitement in Turkish Real-Estate Sector{:}{:ar}تأثير مطار إسطنبول على القطاع العقاري التركي{:}

{:en}

All flights in Istanbul, will be transferred to İstanbul New Airport by 6th April.  These news raised excitement in leading sectors of Turkish economy including aviation, tourism and real-estate.

Istanbul, Turkey, ( AETOSWire) – Istanbul Airport has been officially opened on 29th October 2018 and the mobilisation of the airport will be completed in the first week of April. İstanbul Airport will be one of the strongest airports of the world with annual 200 million passenger capacity.

Bayram Tekce, Chairman of Antalya Homes Emlak Inc., the leading real estate company that operates in different regions of Turkey, defined İstanbul Airport as new driving power for Turkish economy and real-estate sector.

2019-01-02

“NOT JUST AN AIRPORT! İSTANBUL COULD BE AEROTROPOLIS!”

Tekce stated that İstanbul Airport is a strategically important project for Turkey by saying that such projects will increase brand value of İstanbul for more investment and this new airport will consolidate İstanbul as “HUB” in international civil aviation:

“Projections show that İstanbul Airport will employ approximately 225.000 people in 2025 $4.2 billion household income contribution. This mega project will approximately have 4.9% share in GNP. These numbers alone can reveal how important it is for Turkey”

“PROPERTY SALES TO FOREIGNERS WILL ACCELERATE WITH ISTANBUL AIRPORT”

İstanbul Airport, as one of the most important investments of Turkey, will positively contribute to real-estate and tourism sectors. Tekce explained that Turkey is top rank in property purchases by foreigners and foreigner interest will significantly increase in buying property in Turkey:

“Last year, in Turkey, 40.004 property was sold to foreigners. In first two months of 2019, sales  increased by 87% compared to the same period of previous year. This year, sales will accelerate even more with İstanbul Airport. İstanbul is top destination for foreigners to buy Property in Turkey.  Last year, 14.270 properties were sold to foreigners in İstanbul. We predict that this number will double in the next 3-years and reach 30.000 per year. We believe that we will have a success story with our offices in İstanbul, Antalya and Trabzon. “

Tekce expressed İstanbul Airport will be driving force of Turkish economy:

“According to PwC study in England, each 10% increase in country’s seat capacity in aviation has 1% contribution to short-term economic growth. Recent developments show importance of economic growth. PwC’s study alone reveals importance of İstanbul Airport”.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}اسطنبول، تركيا، (“ايتوس واير”) – تم افتتاح مطار إسطنبول رسمياً في 29 أكتوبر 2018 وستنتهي عملية تعبئة المطار في الأسبوع الأول من أبريل. وسيكون مطار إسطنبول واحداً من أقوى المطارات في العالم بطاقة استيعاب 200 مليون مسافر سنوياً.

اعتبرت إسطنبول على مر التاريخ جسراً بين الشرق والغرب، وبين أوروبا وآسيا، وأصبحت المدينة الآن مع هذا المطار الجديد، أكثر نشاطًا في قطاع الطيران. ووصف بيرم  تكجه، رئيس مجلس إدارة شركة أنطاليا هومز للعقارات، وهي شركة عقارية رائدة تعمل في مناطق مختلفة من تركيا، مطار إسطنبول بأنه القوة الدافعة الجديدة للاقتصاد التركي وقطاع العقارات.

ليس فقط مجرد مطار. قد تصبح إسطنبول أيروتروبوليس.”

ذكر  تكجه أن مطار إسطنبول هو مشروع ذو أهمية استراتيجية بالنسبة لتركيا وقال إن هذا النوع من المشاريع سيزيد من قيمة إسطنبول في استقطاب المزيد من الاستثمارات وإن هذا المطار الجديد سيعزز موقع إسطنبول باعتبارها “محوراً” في الطيران المدني الدولي:

“تشير التوقعات إلى أن مطار إسطنبول سيوظف حوالي 225 ألف شخص في عام 2025 ويساهم في دخل الأسرة بمبلغ 4.2 مليار دولار. وسيحصل هذا المشروع الضخم على حصة تبلغ حوالي 4.9% من الناتج القومي الإجمالي. وتستطيع هذه الأرقام وحدها أن تكشف مدى أهمية ذلك بالنسبة لتركيا.”

ستتسارع وتيرة مبيعات العقارات للأجانب بوجود مطار إسطنبول.”

وسيسهم مطار إسطنبول، باعتباره واحداً من أهم الاستثمارات في تركيا، بشكل إيجابي في قطاعي العقارات والسياحة. وأوضح  تكجه أن تركيا تحتل المرتبة الأولى في مشتريات العقارات من قبل الأجانب وأن الاهتمام الأجنبي سيزداد كثيراً بشراء العقارات في تركيا:

” تم بيع 40004 عقارات في تركيا للأجانب خلال العام الماضي، وازدادت المبيعات في الشهرين الأولين من عام 2019 بنسبة 87% مقارنة بنفس الفترة من العام الماضي. وستتسارع وتيرة المبيعات أكثر هذا العام مع افتتاح مطار إسطنبول. وتُعتبر اسطنبول الوجهة الأولى بالنسبة للأجانب لشراء العقارات في تركيا. وقد تم في العام الماضي بيع 14270 عقاراً للأجانب في إسطنبول، ونتوقع أن يتضاعف هذا الرقم في السنوات الثلاث المقبلة ليصل إلى 30 ألف عقاراً سنوياً. ونحن واثقون بأننا سنحقق نجاحاً منقطع النظير في مكاتبنا بكل من اسطنبول وأنطاليا وطرابزون.”

أوضح  تكجه أن مطار إسطنبول سيكون القوة الدافعة للاقتصاد التركي بقوله:

“وفقًا لدراسة أجرتها شركة برايس ووترهاوس كوبرز PwC في إنجلترا، فإن كل زيادة بنسبة 10% في السعة المقعدية لأي دولة في مجال الطيران تُسهم بنسبة 1% في النمو الاقتصادي على المدى القصير. تظهر التطورات الأخيرة أهمية النمو الاقتصادي، وتكشف دراسة شركة PwC وحدها عن أهمية مطار إسطنبول.”

   المصدر: “ايتوس واير”{:}

 6 total views,  6 views today