{:en}Copthorne Kuwait City Hotel hosts teams of Asian Men’s Club League Handball Championship{:}{:ar}كوبثورن مدينة الكويت يستضيف الفرق المشاركة في بطولة آسيا لكرة اليد للرجال{:}

{:en}

Kuwait City, Kuwait (March XX, 2019)Copthorne Kuwait City Hotel, located in the vibrant heart of Kuwait City, is hosting the participants of 6 teams of 21st Asian Men’s Club League Championship from 21st march till 01st April 2019.

The 10 day championship held at the Kuwait Club witnessed participation from a total of 11 countries including Bahrain, China, Iraq, India, Kingdom of Saudi Arabia, Kuwait, Lebanon, Oman, Qatar, Syria, and the United Arab Emirates. Participants and coaches of teams from Bahrain, China, Kuwait, Kingdom of Saudi Arabia, Oman and United Arab Emirates were booked to stay at Copthorne Kuwait City.

Organized by Asian Handball Federation for the men’s handball clubs of Asia, the winners of this championship also qualify to participate in the tournament for the IHF Super Globe, a handball competition contested between the champion clubs from continental confederations.

Alaa Selim, General Manager, Copthorne Kuwait City Hotel said,“We are honored to be chosen to host the participants of the championship. I would personally like to thank each member of the team for putting in the hard work and dedication in delivering the best of services. Hosting the participants of the championship is a testament to the kind of services and facilities the hotel has to offer. We will strive further to position Copthorne Kuwait City Hotel as a destination and look forward to host many more prominent personalities and events.”

Asian Men’s Club League Handball Championship administered by Asian Handball Federationis headquartered in Kuwait City. The inaugural season of the sport was held in 1998 based on the fact that the handball game is widely played in Asia.

{:}{:ar}مدينة الكويت، الكويت (××مارس 2019)–يستضيف فندق كوبثورن مدينة الكويت، الواقع في قلب مدينة الكويت، 6 فرق من الفرق المشاركة في بطولة آسيا لكرة اليد للرجال من 21 مارس ولغاية 1 أبريل 2019.

تشارك في البطولة التي تجري فعالياتها على مدار 10 أيام 11 دولة تضم البحرين والصين والعراق والهند والمملكة العربية السعودية والكويت ولبنان وعُمان وقطر وسوريا والإمارات العربية المتحدة. ويستضيف فندق كوبثورن مدينة الكويت الفرق والمدربين المشاركين من البحرين والصين والكويت والمملكة العربية السعودية وعُمان والإمارات العربية المتحدة.

وينظم اتحاد آسيا لكرة اليد البطولة الرسمية لآسيا لفئة الرجال حيث تتأهل الفرق الرابحة في هذه البطولة للمشاركة في بطولة العالم لكرة اليد للأندية “سوبر جلوب”، وهي بطولة لكرة اليد تجري فعالياتها بين الأندية المتوّجة من قبل الاتحادات القارية.

من جانبه، قال علاء سليم، المدير العام في فندق كوبثورن مدينة الكويت: “نفخر باستضافتنا للفرق المشاركة في هذه البطولة، وأود أن أعرب لفريق عمل الفندق عن خالص شكري وامتناني على ما يبذلونه من جهود في سبيل تقديم أفضل الخدمات لضيوفنا. لا شك أن استضافتنا للفرق المشاركة في البطولة شاهدٌ على نوعية الخدمات والمرافق التي يقدمها الفندق، وسنواصل من جانبنا العمل في فندق كوبثورن مدينة الكويت على تعزيز مكانة الفندق من خلال استضافة العديد من الفعاليات الكبرى والشخصيات المرموقة”.

ويدير اتحاد آسيا لكرة اليد البطولة الرسمية في آسيا لكرة اليد لفئة الرجال ومقره مدينة الكويت، حيث انعقد الموسم الافتتاحي لبطولة هذه الرياضة عام 1998 نظرًا للشعبية التي تلقاها رياضة كرة اليد بين الجماهير الآسيوية.{:}