{:en}The new trend in Clean Beauty followed by Middle Eastern women{:}{:ar}الجمال الطبيعي صيحة جديدة تجذب النساء في الشرق الأوسط{:}

{:en}

In the Middle East, women celebrate their beauty and femininity by lavishing themselves with bold coloured lipsticks, glimmering bronze oils, and a beauty routine to make any beauty queen jealous. A new trend is taking the industry by storm where women want to enhance their features instead of dramatically changing them, and are slowly turning to clean beauty. Clean beauty, loosely defined, means using products with little to no chemicals, additives, parabens and other ingredients that could be harmful for your skin.

The new trend moves away from putting on layers of makeup with harmful chemicals, to makeup and skincare with natural ingredients. Local retailers also acknowledges the growth of the clean beauty segment in the region and have made it more accessible.

With the advent of this trend, another that grows steadily is beauty technology as women use it for various purposes. With devices catering to young, middle aged and aging women – there is something for everyone out there. Utilised for exfoliating the skin, cleansing and prepping before makeup, or some simple TLC – the market has seen steady growth, and leading the industry is Swedish beauty technology company, FOREO.

Women with combination, oily, sensitive or normal skin will find a friend amongst the wide array of devices offered by FOREO for facial care. The material is resistant to degradation and will does not require intensive rinsing and cleaning. For skincare buffs, the brushes have also been shown to improve absorption of skincare products helping skin lock in moisture and stay hydrated.

Addressing the clean beauty trend is the UFO device. Combining the latest in skincare tech with Korean mask formulas into one easy, at-home beauty device, UFO mini lets you enjoy a spa-level facial treatment every morning and night, or whenever you have 90 seconds to spare!

Korean sheet masks are known to have natural ingredients which show immediate results. The UFO is a true game changer with its new approach as it marries Korean sheet mask formulas with a 90 second treatment. Gone are the days where you had to wait for 20 minutes for the sheet mask to affect the skin. The UFO Mini is small but mighty as it harnesses the power of thermo-therapy, LED photo-therapy and cryo-therapy. Seven face masks have been specially formulated for the device, with some requiring activation through the FOREO beauty app.

The completely waterproof LUNA range features T-Sonic pulsations to remove 99.5% of dirt and impurities from the skin, with bacteria resistant silicone protecting skin from any nasties, whilst keeping it bouncy and glowing on the go. The LUNA comes in various sizes and colours, with some models addressing various skin concerns.

{:}{:ar}تشتهر السيدات في منطقة الشرق الأوسط بأنوثتهنّ الطاغية وجمالهنّ الذي يبرز من خلال انتقاء الألوان الجريئة لأحمر الشفاه والمستحضرات البرونزية التي تضفي لمسة من التألق والسحر إلى بشرتهنّ، إلى جانب مجموعة من أساليب العناية بالبشرة التي تضمن لهنّ الظهور بإطلالة تخطف الأنظار. ويشهد عالم العناية بالجمال ثورة حقيقية وتوجهاً ملحوظاً نحو الجمال الطبيعي الذي يركز على تعزيز جمال السيدات بدلاً من العلاجات التجميلية الجذرية.

ويتمحور مفهوم الجمال الطبيعي حول استخدام المنتجات الخالية من المواد الكيميائية والمواد الحافظة والبارابينات وغيرها من المكونات التي قد تسبب أضراراًكبيرة للبشرة، إلى جانب الابتعاد عن تطبيق مستحضرات التجميل الحاوية على المواد الكيميائية والتوجه إلى استخدام مواد التجميل ومستحضرات العناية بالبشرة المكونة من مواد طبيعية. وقد لاحظ تجار التجزئة المحليون نمو قطاع مستحضرات التجميل الطبيعية في المنطقة، وسعوا إلى توفير المنتجات الطبيعية لجميع السيدات.

وإلى جانب ذلك، يشهد عالم العناية بالجمال نمواً متزايداً لتكنولوجيا العناية بالجمال التي تمنح السيدات على اختلاف أعمارهنّ مجموعة من الابتكارات الثورية لتلبية متطلباتهنّ المختلفة. وتأتي FOREO، العلامة السويدية الرائدة في عالم تكنولوجيا العناية الجمال، في مقدمة الشركات التي تقود هذا التطورمن خلال تقديم مجموعة من الأجهزة المبتكرة كأجهزة تقشير البشرة والأجهزة التي تعمل على تنظيفها وتحضيرها لتطبيق مستحضرات التجميل وباقة من أساليب الرعاية والاهتمام برونق البشرة.

وتحرص العلامة على توفير مجموعة من الأجهزة التي تلبي احتياجات كلٍّ من البشرة المختلطة والدهنية والعادية وحتى الحساسة. وتتميز هذه الأجهزة بمعاييرها العالية كمقاومة التآكل وسهولة التنظيف، فضلاً عن أنواع الفراشي التي تعمل على تعزيز امتصاص منتجات العناية بالبشرة مما يضمن الاحتفاظ بالرطوبةلتكون الحل المثالي لعاشقات العناية بالبشرة.

هذا ويتصدر جهاز UFO قائمةالمنتجات في عالم الجمال الطبيعي؛ إذ يجمع هذا الجهاز المنزلي أحدث تقنيات العناية بالبشرة مع الفوائد المذهلة التي تقدمها الأقنعة الكورية، ليمنح عاشقات الجمال علاجاً فاخراً يمكن استخدامه في جميع الأوقات. لا يحتاج الأمر سوى 90 ثانية ليضمن التألق ببشرة نضرة وساحرة.

تشتهر الأقنعة الكورية الورقية باحتوائهاعلى مكونات طبيعية تضمن الحصول على نتائج فورية، وانطلاقاً من ذلك، عملت FOREO من خلال تقنياتها المتطورة على منح السيدات فوائد الأقنعة الكورية التقليدية خلال 90 ثانية فقط بدلاً من تطبيق هذه الأقنعة لمدة 20 دقيقة، مما يعد ثورة حقيقية في عالم العناية بالجمال. ويتميز جهازUFO Mini بحجمه الصغير، ويدمج بين تقنيات العلاج الحراري والعلاج الضوئي بتقنية الديودات الباعثة للضوء، إلى جانب تقنية العلاج بالتبريد.وقد عملت العلامة على تطوير سبعة أقنعة تتوافق مع الجهاز وتلائم مختلف أنواع البشرة ويمكن تفعيلها بسهولة عبر تطبيق FOREO.

كما حرصت FOREO على الارتقاء بتقنيات تنظيف البشرة من خلال إطلاقها مجموعة LUNA من الفراشي الكهربائية المقاومة للماء والتي تعمل بتكنولوجيا نبضات T-sonic على إزالة %99.5 من الأوساخ والشوائب؛ وتتميز بتصميمها المصنوع من السيليكون المقاوم للبكتريا لتضمن حماية البشرة من التلوث ومنحها التألق والنضارة خلال وقت قياسي. وتأتي مجموعة LUNA بأحجام وألوان متنوعة إلى جانب إصدارات مخصصة لتلائم احتياجات جميع أنواع البشرة.{:}

 8 total views,  2 views today