{:en}Ferns N Petals Opens up a New Gift Shop in Abu Dhabi – A Customer Friendly Move{:}{:ar}فيرنز إن بيتالز تفتتح متجر هدايا جديد في أبوظبي في خطوة تعزز رضا العملاء{:}

{:en}

ABU DHABI, United Arab Emirates -(BUSINESS WIRE/AETOSWire– Ferns N Petals, World’s largest florist chain and leading online gifting portal with its delivery services across UAE, India and 70 more countries, has recently opened a new retail outlet in Abu Dhabi on 1st April. This move is in line with company’s expansion strategy in the UAE. With the new retail gift shop in Abu Dhabi, customers can now see the products physically and also get them custom made as per their choice. It will also give them the immediate satisfaction of taking items home with them.

The Company has also started fixed time delivery, two-hour delivery, midnight delivery, and morning delivery services in Abu Dhabi on most of the gifts and other products, such as flowers, cakes, plants, chocolates, perfumes, and personalised gifts. Earlier, these special delivery services were only available in Dubai. It will offer an excellent shopping experience to customers and allow them to get gifts delivered to their loved ones in a fixed time frame. If customers are looking for last minute gift delivery options then they can get gifts and flowers delivered to the doorstep of their loved ones via FNP’s two-hour delivery service in Abu Dhabi.

Talking about the new retail outlet in Abu Dhabi, Rajesh Kumar, Business Head, Ferns N Petals, UAE said, “Expanding our retail footprints across the UAE is a part of our commitment to increase proximity to our customers across the communities and locations. And opening a retail outlet in Abu Dhabi does put us in a better position to cater to a vast audience. This will also help us grow our orders for Abu Dhabi by 30-40% in this Financial Year. The expansion plan will also see addition of more operation centers across the Gulf, particularly in Saudi Arabia and Oman. Kingdom of Saudi Arabia is a big market with a fast-growing segment for Gifting Items.

He further added, “Due to opening of our physical gifts and flower shop in Abu Dhabi, we will be able to serve customers on all major occasions like Mother’s Day, Ramadan etc. with last minute ordering as well. We are also launching a new range of Ramadan hampers to cater the corporate segments this year during the festive season.”

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}أبوظبي، دولة الإمارات العربية المتحدة – (بزنيس واير/“ايتوس واير”): أعلنت “فيرنز إن بيتالز”، وهي أكبر سلسلة لبيع الزهور في العالم وبوابة تقديم الهدايا الرائدة ذات خدمات التوزيع الممتدة في أرجاء دولة الإمارات العربية المتحدة والهند و70 دولة أخرى، عن افتتاحها مؤخراً متجر بيع بالتجزئة في أبوظبي بتاريخ الأول من أبريل الجاري. وتأتي هذه الخطوة في إطار استراتيجية توسّع الشركة في دولة الإمارات العربية المتحدة. ومع متجر الهدايا الجديد في أبوظبي أصبح بمقدور العملاء مشاهدة المنتجات أمامهم وتخصيصها بما يتوافق مع خياراتهم. كما سيمنحهم ذلك الرضا الفوري من خلال أخذهم لمشترياتهم معهم.

كما بدأت الشركة بتقديم خدمات التوصيل في وقت محدد، والتوصيل بعد ساعتين، وفي منتصف الليل، وفي الصباح في أبوظبي وذلك لمعظم الهدايا وغيرها من المنتجات مثل الورود، والكعكو، والنباتات، والشوكولا، والعطور، والهدايا المخصصة، حيث كانت خدمات التوصيل الخاصة هذه متوافرة في دبي فقط. وسيوفر المتجر للعملاء تجربة تسوق فريدة وسيتيح لهم توصيل هداياهم إلى أماكن تواجد أعزائهم وفي أوقات محددة. وفي حال أراد العملاء خيارات توصيل عاجل فيمكنهم الحصول على خدمات توصيل الهدايا والورود إلى عتبة منازل أعزائهم عبر خدمة “فيرنز إن بيتالز” للتوصيل خلال ساعتين في أبوظبي.

وقال راجيش كومار، رئيس قسم الأعمال لدى “فيرنز إن بيتالز” في الإمارات العربية المتحدة، في سياق تعليقه: “يشكل توسيع حضورنا في سوق التجزئة في دولة الإمارات العربية المتحدة جزءاً من التزامنا بالاقتراب أكثر من عملائنا على امتداد المجتمعات والمواقع المختلفة. إن افتتاح متجرنا في أبوظبي يجعلنا في موقع أفضل لتلبية متطلبات شرائح أوسع من الجمهور. الأمر الذي سيساعدنا على زيادة طلبياتنا في أبوظبي بنحو 30-40 في المائة في العام المالي الحالي. كما ستشهد خطة التوسع الحالية إضافة المزيد من مراكز العمليات على امتداد منطقة الخليج وخاصة في المملكة العربية السعودية وعُمان، إذ تعتبر المملكة العربية السعودية سوقاً ضخمة تنطوي على شرائح متنامية من منتجات الهدايا”.

وأضاف: “نظراً لافتتاح متجر الهدايا والورود في أبوظبي، فإننا سنتمكن من خدمة عملائنا في جميع المناسبات الرئيسية مثل عيد الأم وشهر رمضان المبارك وغيرها، مع إمكانية إيصال الطلبات العاجلة كذلك. كما سنطلق مجموعة جديدة من سلال الهدايا الخاصة بشهر رمضان المبارك من أجل تلبية متطلبات المؤسسات خلال موسم الأعياد في العام الجاري”.

المصدر: “ايتوس واير”{:}