{:en}Cristal Group Inaugurates the Cristal Amaken Hotel, Riyadh{:}{:ar}مجموعة كريستال تفتتح فندق كريستال أماكن في الرياض{:}

{:en}

Riyadh, Kingdom of Saudi Arabia, 28 April 2019, (AETOSWire): On 15th March, Cristal Group unveiled Cristal Amaken Hotel. A Four Star hotel with 268 contemporary rooms and suites, designed to offer Cristal’s signature hospitality.  It is the first Cristal Hotel in Riyadh, located in the heart of Riyadh’s 2nd Industrial City and the third Cristal property in the Kingdom.

The hotel’s facilities include a state of the art business center, executive club lounge, valet parking, and outdoor pool. Relax and unwind at the Cristal Spa which includes a health club with Jacuzzi, steam & sauna, and a lavish Turkish bath.

The rooms and suites are enhanced with a variety of features including pillow top mattress, premium linen, IPTV, an executive desk, complimentary High speed WiFi access, tea & coffee facility, and a spacious bathroom with rain shower.

{:en}Cristal Group Inaugurates the Cristal Amaken Hotel, Riyadh{:}{:ar}مجموعة كريستال تفتتح فندق كريستال أماكن في الرياض{:}

Cristal Amaken Hotel boasts three new dining outlets. Try a taste of Italy’s classic dishes at Alto Italian Restaurant, or indulge in a wide selection of International dishes at Viewz restaurant where a premium Buffet and a la carte meals are served.  You can also relax and enjoy signature desserts, coffees and teas at Blendz lobby café.

The hotel also provides solutions to your event needs, be it a conference, business luncheon, workshops, weddings or receptions.  With a capacity of 300 guests, the conference hall is designed for maximum flexibility with modern audio visual equipment providing a comfortable meeting environment.  Outdoor catering services are also available.

To commemorate the hotel’s opening, an introductory offer of 25% discount on room rates is available until June 1, 2019.  To learn more or book your stay, please call +966-118288188 or email reservation.amaken@cristalhospitality.com.

Cristal Group together with its partners, Staywell Hospitality Group and Prince Hotels & Resorts currently operate across 16 countries with over 122 hotels and resorts.

About Cristal Group

Cristal Group was established in 2007 to deliver world class hospitality consultancy, technical services, asset management and brand management. Its vision is to be the premier hotel operator in the Middle East, Africa and Asia. The company boasts a superb portfolio of hotels and a strong development pipeline.   For more information visit www.cristalhospitality.com

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}الرياض، المملكة العربية السعوديّة، 28 أبريل 2019، (“ايتوس واير”): في الخامس عشر من مارس، كشفت مجموعة “كريستال” النقاب عن فندق “كريستال أماكن”. يضمّ الفندق وهو من فئة الأربع نجوم 268 غرفة وجناحاً بتصميم عصريّ، مصمّمة لتوفير خدمات الضيافة المتميزة من توقيع “كريستال”. كما يعدّ أوّل فندق تابع لمجموعة “كريستال” يُفتتح في الرياض وهو يقع في وسط المدينة الصناعيّة الثانية في الرياض، وثالث عقار تابع للمجموعة  في المملكة العربية السعودية.

وتضمّ مرافق الفندق مركزاً متطوراً لرجال الأعمال، وقاعة النادي الخاصّ، وخدمة ركن السيارات، ومسبحاً خارجياً. كما يمكنكم الاسترخاء في منتجع “كريستال” الذي يشمل نادٍ صحّي مع حمام البخار والجاكوزي والساونا، بالإضافة إلى حمام تركي فاخر.

وتتميّز الغرف والأجنحة بمجموعة من الخصائص بما في ذلك الفرشات والوسائد، والمفارش ذات الجودة الفاخرة، و خدمة البث التلفزيوني الرقمية باستخدام بروتوكول الإنترنت، ومكتب، واتّصال مجاني بالـ “واي فاي” عالي السرعة، وماكينة لإعداد الشاي والقهوة، وحمام واسع مع دش مزود برأس لتدفق الماء على شكل رذاذ المطر.

{:en}Cristal Group Inaugurates the Cristal Amaken Hotel, Riyadh{:}{:ar}مجموعة كريستال تفتتح فندق كريستال أماكن في الرياض{:}

ويضمّ فندق “كريستال أماكن” ثلاثة مرافق جديدة لتناول الطعام. يمكنكم تذوق الأطباق الإيطاليّة الكلاسيكيّة في مطعم “ألتو” الإيطالي، أو الاستمتاع بمجموعة واسعة من الأطباق العالميّة في مطعم “فيوز”، الذي يقدم بوفيه فاخر وأطباقاً حسب الطلب. ويمكنكم أيضاً الاسترخاء والاستمتاع بالحلوى والقهوة والشاي في مقهى “بليندز” في ردهة الفندق.

ويقدّم الفندق أيضاً حلولاً مختلفة لجميع فعاليّاتكم، سواء كنتم تخططون لمؤتمر أو غداء عمل أو ورشة عمل بالإضافة إلى قاعات للأعراس والحفلات. تتّسع قاعة المؤتمرات لـ300 شخص، وهي مصمّمة لتوفير قدر عالٍ من المرونة ومجهزة بتجهيزات بصريّة صوتيّة حديثة تتيح بيئة اجتماعات مريحة. وتتوافر أيضاً خدمات خارجية لتقديم الطعام.

وبمناسبة افتتاح الفندق، يتوافر عرض تمهيدي على شكل حسم بنسبة 25 في المائة على أسعار الغرف لغاية الأوّل من يونيو 2019. للاطّلاع على المزيد أو الحجز، يرجى الاتصال على الرقم +966118288188 أو المراسة على reservation.amaken@cristalhospitality.com.

وتعمل مجموعة “كريستال” حاليّاً مع شركائها، مجموعة “ستايويل هوسبيتاليتي” وفنادق ومنتجعات “برينس” في 16 بلداً مع أكثر من 122 فندق ومنتجع.

لمحة عن مجموعة “كريستال”

تأسست مجموعة كريستال عام 2007 بهدف تقديم الاستشارات ذات الصلة بالضيافة، والخدمات التقنية، وخدمات إدارة الأصول والعلامات التجارية. وتتمثّل رؤية المجموعة في أن تكون المشغل الأول للفنادق في منطقة الشرق الأوسط، أفريقيا وآسيا. وتمتلك الشركة حافظة متميزة من الفنادق ولها مجموعة قوية من العقارات قيد التطوير. للمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الرابط الالكتروني التالي: www.cristalhospitality.com.

*المصدر: “ايتوس واير”{:}

 48 total views,  2 views today