{:en}Etihad ESCO to highlight nuances of lighting design at 8th Middle East Lighting Design Summit{:}{:ar}”الاتحاد إسكو” تسلّط الضوء على أبرز تصاميم الإنارة في النسخة الثامنة من “قمة الشرق الأوسط للإضاءة” {:}

{:en}

29 April 2019 – Etihad ESCO participated today in the 8th Middle East Lighting Design Summit, scheduled to be held from April 29 – 30, 2019, at Dubai’s Roda Al Bustan. The Super ESCO will utilize the platform to shed light on the finer aspects of lighting design from a developer’s perspective, as the forum is set to dive deeper into lighting design concepts and discuss the latest developments in the region’s industry.

On second day of the event, Etihad ESCO will participate in a panel discussion titled ‘Lighting Design from a Developer’s Perspective.’ The discussion will highlight viewpoints of designers, architects and developers on achieving the same goal, and the design strategies that need to be considered to achieve this. Key metrics in the implementation of a successful lighting design project while striking the right balance between all stakeholders will be discussed as well. Furthermore, the importance of the design element and the role of lighting retrofits in existing facilities, and the estimated savings that can be achieved through these projects will all form part of discussions at the 8th Middle East Lighting Design Summit.

Ali Al Jassim, CEO, Etihad ESCO, said: “Given the crucial role played by lighting in energy efficiency, the growing importance of efficient public lighting, which has the potential to save up to 20 per cent more energy, cannot be overlooked. We look forward to awareness creation on the importance of efficient lighting and designs amongst industry stakeholders. We are optimistic that these efforts will contribute to reducing the energy demand, to fast-track the realization of Dubai’s vision to achieve 30 per cent energy demand reduction by 2030.”

With the participation of over 350 delegates including senior lighting designers, sustainability experts, urban planners and architects, the 2019 edition of the Summit will be an excellent opportunity to learn, network and discuss various trends, opportunities and challenges in innovative lighting design techniques with international and regional experts.  In-depth discussions around the evolving role of a lighting designer, advanced lighting controls, and the future of lighting in smart cities will add further value to the insights shared during the event.

{:}{:ar}29 أبريل 2019- شاركت شركة الاتحاد لخدمات الطاقة “الاتحاد إسكو” اليوم (29 أبريل 2019) في النسخة الثامنة من “قمة الشرق الاوسط للإضاءة” التي تقام في الفترة من 29 إلى 30 أبريل 2019 في فندق روضة البستان بإمارة دبي. ستقوم الشركة خلال القمة بإلقاء الضوء على التفاصيل الدقيقة لتصميمات الإضاءة وذلك من منظور المطورين، خاصةً وأن القمة تعدّ حدثاً مهماً يستعرض أحدث مفاهيم الإضاءة ويناقش آخر المستجدات والتطورات في هذا المجال في المنطقة.

وستشارك الاتحاد إسكو في اليوم الثاني من الحدث في جلسة نقاشية بعنوان “تصميم الإضاءة من منظور المطوّر”. وستتمحور الجلسة النقاشية حول وجهات النظر المختلفة للمصممين والمعماريين والمطورين في تحقيق الهدف المشترك المتمثل بتعزيز كفاءة الطاقة ووضع استراتيجيات تساهم في الوصول إلى الهدف المرجو. وستتم مناقشة المقاييس الأساسية في تنفيذ مشروع تصميم إضاءة ناجح وبالتالي مناقشة كيفية تحقيق التوازن الصحيح بين جميع أصحاب المصلحة. كما ستلقي القمة الضوء على مناقشة أهميّة عناصر التصميم والدور المهم لمشاريع تحديث وتعديل أنظمة الإضاءة في المرافق الموجودة فضلاً عن التركيز على نسبة الوفورات التي يمكن تحقيقها من خلال هذه المشاريع.

وقال علي الجاسم،  الرئيس التنفيذي لـشركة “الاتحاد إسكو”: “نظرًا للدور المحوري الذي تلعبه الإضاءة في تحقيق كفاءة الطاقة، تكمن أهميّة تخفيض استهلاك الطاقة في استخدامات الإضاءة العامّة، حيث يمكن أن تساهم في توفير ما يصل إلى 20 في المائة من استهلاك الطاقة. نتطلع إلى تعزيز مستوى الوعي لرواد الصناعة وأصحاب المصلحة حول أهمية تحقيق كفاءة الطاقة في مجال أنظمة الإضاءة وتصميماتها. ونحن على ثقة بأن جهودنا بالتعاون مع كافة المعنيين ستساهم في تخفيض الطلب على الطاقة تماشياً مع مسيرتنا الرامية إلى تحقيق هدف دبي الطموح المتمثل في تخفيض الطاقة بنسبة 30 % بحلول عام 2030”.

والجدير بالذكر، تحتضن القمة هذا العام  أكثر من 350 مشاركاً من ضمنهم مسؤولين في مجال تصاميم أنظمة الإضاءة، وخبراء الإستدامة ومخططي المدن والمعماريين. وتمثّل نسخة عام 2019 من المعرض فرصة مثالية للتعرّف على أحدث المستجدات في عالم الإضاءة ومناقشة اهم الاتجهات العالمية وتبادل المعرفة والتجارب والممارسات، هذا وبالإضافة إلى الاطلاع على أبرز التحديات والفرص في مجال تقنيات تصميم الإضاءة والتي يقدّمها نخبة من الخبراء الدوليين والإقليميين. وستشمل الجلسات النقاشية مواضيع مهمة ذات أهمية خاصة مثل الدور المتنامي لمصممي الإضاءة وعناصر التحكم الحديثة في الإضاءة ومستقبل الإضاءة في المدن الذكية.{:}

 4 total views,  2 views today