{:en}Western Union Digital Expands Across Middle East: Seven Countries Now Live Including Enhanced Services in UAE{:}{:ar}ويسترن يونيون توسع خدماتها الرقمية في الشرق الأوسط مع انضمام سبع دول جديدة{:}

{:en}

DENVER & DUBAI, United Arab Emirates–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-– The Western Union Company’s global digital money-moving capabilities are making significant headway across the Middle East, with seven countries now offering online services, connecting customers to their families and loved ones around the world digitally with the choice to pay for transactions online or in person.

  • The United Arab Emirates was enhanced with the latest generation of Western Union’s omni-channel platform, joining BahrainJordanKuwaitLebanonOman and Qatar, as a part of Western Union’s deep commitment to keeping the Middle East at the forefront of the digital revolution.
    In the UAE, the company launched the Western Union® mobile app and relaunched the Westernunion.com website. Customers in the UAE now have the choice to pay for transactions online or within the app via direct transfers from their bank accounts set up in the UAE.

Currently, Western Union offers digital service via WU.com in over 60 countries, plus territories, with mobile apps in 35 countries; moreover, its entire network is a combination of retail Agent locations in more than 200 countries and territories, account payout in nearly 100 countries, and wallet payout in a dozen countries.

The Middle East is a vital and rising economic hub bringing people together from across Europe, Africa and Asia and lifting them toward prosperity. International migrants working and living across the region represent a large part of the population and collectively send billions of remittances back home. In the UAE, 88 percent of the population are international migrants, followed by Qatar at 75 percent, Kuwait 72 percent, Bahrain 51 percent, Oman 41 percent, Jordan 40 percent and Lebanon 34 percent, according to the World Bank1

“Our commitment to the Middle East is a step forward to a more prosperous and globally connected future. Our digital services support a globally-integrated living without leaving anyone behind. We use cutting-edge technology to simplify money transfer. Our systems automatically handle complexities from compliance to volatile currency exchanges so users can transfer money 24/7 to nearly every country across the world, with the touch of a few buttons,” said Western Union President and CEO, Hikmet Ersek.

“Our systems are also designed to allow customers at any level of financial experience to use any channel they like, be it digital or cash, online or offline,” he said.

“The ability to smoothly and fluidly transfer money internationally by the latest digital means elevates our relevance to our customers across the world”, said Western Union General Manager and RVP for Middle East and Africa, Alexandru Badulescu.

“Western Union’s customers are multi-cultural, multi-generational with diverse financial and technological savviness. Our omni-channel approach is about servicing the widest group of customers by catering to their specific money transfers needs,” he said.

Western Union has been providing money-transfer services across the Middle East countries for over 20 years and has more than 4,000 retail agent locations in Bahrain, Jordan, Kuwait, Lebanon, Oman, Qatar and the UAE. Customers still have the choice to access these locations to send money transfers in person, reflecting the company’s commitment to providing choice and options to connect to families and friends around the world.

In addition to the omni-channel countries, which combine Western Union’s digital and retail footprint, Western Union also offers money transfer services across its Agent network of additional Saudi Arabia, Sudan, Egypt, Iraq, Palestine, Syria, Afghanistan and Pakistan, with an additional 10,500 Agent locations.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}الخدمات الرقمية متاحة الآن في سبع دول في الشرق الأوسط بما فيها الامارات 

دنفر، دبي(بزنيس واير/“ايتوس واير”): حققت خدمات تحويل الأموال الرقمية العالمية التي تتيحها شركة ’ويسترن يونيون‘ عملاق تحويل الأموال حول العالم تقدماً هاماً في منطقة الشرق الأوسط حيث توسّعت الخدمة لتشمل سبعة بلدان جديدة تقدم خدمات التحويل عبر الإنترنت، حيث تربط العملاء بأسرهم وأحبائهم حول العالم رقمياً مع إمكانية تسديد رسوم الحوالات عبر الإنترنت أو في مراكز التحويل.

وحصلت الإمارات العربية المتحدة على أحدث جيل من منصة القناة الموحدة ’أومني تشانل‘ التابعة لشركة ’ويسترن يونيون‘ لتنضم إلى البحرين والأردن والكويت ولبنان وعمان وقطر، حيث يعكس هذا التحديث التزام الشركة الراسخ بدعم منطقة الشرق الأوسط للحفاظ على مكانته في طليعة الثورة الرقمية.

أطلقت الشركة في الإمارات العربية المتحدة تطبيق ’ويسترن يونيون‘ (Western Union® mobile app) وأعادت إطلاق موقع Westernunion.com. وأصبح بإمكان العملاء في الإمارات العربية المتحدة اليوم تسديد رسوم حوالاتهم عبر الإنترنت أو على التطبيق الجوال الذي يتيح تحويل الأموال مباشرة من حساباتهم المصرفية القائمة في الإمارات.

تقدم ’ويسترن يونيون‘ خدماتها الرقمية حالياً عبر موقع WU.com في أكثر من 60 بلداً وعدد من المناطق، في حين يتوفر التطبيق الجوال في 35 بلداً، علماً أن شبكتها تضم مزيجاً من مراكز التجزئة الموزعين على أكثر من 200 بلد ومنطقة، إلى جانب توفيرها خدمات الحسابات في نحو 100 دولة، وخدمات الدفع عن طريق المحفظة في أكثر من اثني عشر  بلداً.

وباتت منطقة الشرق الأوسط مركزاً اقتصادياً حيوياً متزايد النمو، تجمع بفضل الرخاء الذي توفره العديد من الثقافات من أوروبا وأفريقيا وآسيا ويمثل المهاجرون الأجانب إلى المنطقة نسبة كبيرة من السكان، مما يعني أن هناك مليارات التحويلات المالية تجري من المنطقة إلى الأوطان الأم للمهاجرين، ففي الإمارات العربية المتحدة يشكل الوافدون ما نسبته 88% من مجموع السكان تليها قطر بنسبة 75% ثم الكويت بنسبة 72% تليها البحرين 51% ثم عمان 41% والأردن 40% ولبنان 34% وفقاً لإحصاءات البنك الدولي[1].

وقال حكمت إرسك، الرئيس والرئيس التنفيذي لشركة ’ويسترن يونيون‘: “يمثل التزامنا بدعم منطقة الشرق الأوسط خطوة مهمة لتحقيق مستقبل أكثر ازدهاراً ومستقبل يسهل فيها تواصل الناس مع بعضهم البعض. تدعم خدماتنا الرقمية فكرة العيش العالمي القادر على احتضان الجميع. إذ نعتمد على أحدث وأرقى التقنيات لتبسيط عمليات تحويل الأموال. وتتعامل أنظمتنا تلقائياً مع تعقيدات الامتثال لأسعار صرف العملات المتقلبة بحيث يتمكن المستخدمون من تحويل الأموال على مدار الساعة إلى كل بلدان العالم بلمسة زر. وتم تصميم أنظمتنا بشكلٍ يتيح للعملاء استخدام أية قناة يرغبون فيها مهما كانت خبرتهم المالية، سواء أكانت من الأدوات الرقمية أو النقدية، عبر الإنترنت أو في مراكز الخدمات”.

من جانبه، قال ألكساندرو بادوليسكو، المدير العام لشركة ويسترن يونيون ونائب الرئيس الإقليمي عن منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا: “إن القدرة على تحويل الأموال بسهولة وسلاسة عالمياً وفقاً لأحدث الوسائل الرقمية من شأنه أن يزيد من علاقتنا بعملائنا في جميع أنحاء العالم” وأضاف: ” نعتمد نهجاً متعدد القنوات لتلبية احتياجات عملائنا الخاصة في التحويلات المالية بما ينسجم مع طبيعتهم حيث أنهم ينتمون إلى أجيال مختلفة وثقافات متعددة”.

يُشار إلى أن ’ويسترن يونيون‘ تقدّم خدمات تحويل الأموال في منطقة الشرق الأوسط منذ أكثر من 20 عاماً ولديها أكثر من 4000 موقع وكيل في البحرين والأردن والكويت ولبنان وعمان وقطر والإمارات العربية المتحدة. ويمكن للعملاء زيارة هذه المواقع لتحويل أموالهم شخصياً، ما يعكس التزام الشركة بإتاحة كل الخيارات التي من شأنها أن تربط بين العائلات والأصدقاء حول العالم.بالإضافة إلى الدول التي تتوفر فيها خدمات “أومني تشانيل” والتي تجمع بين الخدمات الرقمية أو عن طريق الوكلاء، فإن ويسترن يونيون لديها شبكة واسعة من الوكلاء والمؤلفة من 10500 موقع وكيل في المملكة العربية السعودية والسودان ومصر والعراق وفلسطين وسوريا وأفغانستان وباكستان

*المصدر: “ايتوس واير”

 {:}

 2 total views,  2 views today