{:en}Sofitel Dubai Downtown celebrates five-year anniversary{:}{:ar}فندق “سوفيتل دبي داون تاون” يحتفل بالذكرى السنوية الخامسة لافتتاحه{:}

{:en}

Sofitel Dubai Downtown, the only international five-star hotel connected to The Dubai Mall through an air-conditioned skywalk and within close proximity to a host of Downtown’s most visited attractions, is celebrating its milestone fifth anniversary this month.

Since the inauguration in May 2014, the hotel has welcomed nearly one million guests originating from 200 countries with 1.3 million people served at the hotel’s seven restaurants and lounges. In just five years, the hotel has won nine awards from some of the tourism industry’s leading regional and international award bodies.

Klaus Assmann, Sofitel Dubai Downtown General Manager, said: “In the last five years our unique blend of local culture and refined European heritage has been a mainstay in Dubai. At the crux of our success is our incredible team of seasoned professionals, their commitment and dedication have ensured excellence at every touchpoint of the guest journey.

“The Dubai landscape is constantly changing so it is imperative for us to keep ahead of the curve through innovation and continue to implement it across all our rooms and F&B offering. The launch of the Coca-Cola Arena, the introduction of Gate Avenue in DIFC (Dubai International Financial Centre), and our proximity to established attractions including Burj Khalifa, Dubai Opera, City Walk and La Mer, will allow us to maximise our position as the ideal base for entertainment and exploring the city.”{:en}Sofitel Dubai Downtown celebrates five-year anniversary{:}{:ar}فندق “سوفيتل دبي داون تاون” يحتفل بالذكرى السنوية الخامسة لافتتاحه{:}

As part of the celebrations, Sofitel Dubai Downtown has launched five new offerings to enhance the world-class facilities.

Located on the third floor of the hotel, Club Millesime, a newly designed Executive VIP Lounge with a touch of French flair, offers all Club room and suite guests the opportunity to enjoy indoor and outdoor dining areas, a cigar lounge, a living room, a relaxation area with massage chairs and a private board room.

Over this summer, the hotel will also be debuting an exclusive floor for female travellers, Sofie’s Ladies’ Floor, located on the 15th floor will feature 12 exquisite rooms and suites. Full-length windows provide sweeping views of Downtown Dubai, Burj Khalifa and the Arabian Gulf. Rooms will include several elegant feminine touches and a host of amenities to enhance the experience and provide added comfort, service, style and quality.

Sofitel Dubai Downtown has also launched Gallery, the latest addition to its event space. Located on the ground floor and featuring high ceilings, natural light, contemporary artistic décor and paintings, Gallery offers indoor and outdoor space, direct access from the street and can accommodate up to 120 guests.

Another new addition to Sofitel Dubai Downtown’s facilities is the Luxury Le Petit Prince Family Room. Featuring ample space for two adults and two children, thanks to the clever introduction of foldable bunk beds, the first city hotel to offer the configuration. The room comfortably accommodates two adults and two children below 12 years old. The new room category will be launched over summer.

Le Petit Prince Kids Club has also been recently upgraded. Located on the fifth floor of the hotel, the kids’ club offers indoor and outdoor playground, games, toys and books for different age groups.

With the introduction of the new family friendly room category and upgrade of the kids club, the hotel is aiming to attract more families and become a preferred family destination within Downtown Dubai.

 “We see several opportunities in the coming years as we look to build on the success we’ve achieved to date. As the hospitality market in the region evolves, so does our offering. We will further enhance the product to ensure we continue to provide an experience and service of the highest caliber,” added Assmann.

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة- 13 مايو 2019: يستعد فندق سوفيتل دبي داون تاون الذي يعد الفندق العالمي الوحيد من فئة الخمس نجوم الذي يتصل بدبي مول عبر ممر علوي مكيّف، ويقع في قلب وسط مدينة دبي وهي المنطقة الأكثر جذباً للزوار في المدينة، للاحتفال في هذا الشهر بمناسبة مرور خمس سنوات على افتتاحه.

منذ افتتاحه في شهر مايو عام 2014، استقبل الفندق ما يقرب من مليون ضيف من 200 دولة، و1.3 مليون ضيف في المطاعم والردهات السبع التي يضمها الفندق. وفي غضون خمس سنوات فقط، حصل سوفيتل دبي داون تاون على تسع جوائز مرموقة قدمتها أبرز الهيئات والمؤسسات الإقليمية والعالمية الرائدة في صناعة السياحة.

وتعليقاً على ذلك، قال كلاوس أسمان، المدير العام لفندق سوفيتل دبي داون تاون: “في السنوات الخمس الماضية، شكّل مزيجنا الفريد من الثقافة المحلية والتراث الأوروبي الراقي دعامة أساسية في سوق الضيافة في دبي، وهو ما تجسد في ارتفاع معدلات الإشغال لدينا. ومن أبرز العوامل التي ساهمت في نجاحنا على مدار تلك السنوات، فريق العمل المذهل والذي يضم مجموعة من الموظفين المتخصصين الذين يمتلكون خبرةً واسعة في قطاع السياحة، والذين أكدوا التزامهم وتفانيهم في العمل في كل مرحلة من مراحل خدمة ضيوف الفندق”.

وأضاف: “تشهد دبي الكثير من المتغيرات على مستوى قطاع السياحة والمشاريع الترفيهية، لذا من الضروري بالنسبة لنا أن نواكب هذه المتغيرات عبر تقديم خدمات متميزة والتركيز على الابتكار في مختلف أقسام الفندق بما في ذلك الغرف والأجنحة ومنافذ المأكولات والمشروبات. إن افتتاح “كوكا كولا أرينا” أكبر صالة مغلقة في المنطقة وقرب الفندق من “قرية البوابة” في مركز دبي المالي العالمي وغيرها من مناطق الجذب السياحي المعروفة بما في ذلك برج خليفة ودبي أوبرا وسيتي ووك ومنطقة لامير، سيتيح لنا تعزيز مكانتنا كمكان مثالي للإقامة والاستمتاع بكافة المرافق الترفيهية واستكشاف أبرز المعالم السياحية في دبي”.{:en}Sofitel Dubai Downtown celebrates five-year anniversary{:}{:ar}فندق “سوفيتل دبي داون تاون” يحتفل بالذكرى السنوية الخامسة لافتتاحه{:}

وضمن احتفالاته بهذه المناسبة، أطلق سوفيتل دبي داون تاون خمسة عروض جديدة لتعزيز المرافق ذات المستوى العالمي.

وفي هذا الإطار، توفر ردهة “كلوب ميليسم” (Club Millesime) التنفيذية في الطابق الثالث من الفندق والمخصصة لكبار الشخصيات والتي تجسد أعلى معايير الأناقة والرفاهية الفرنسية للضيوف المقيمين في فندق سوفيتل دبي داون تاون فرصة الاستمتاع والتلذذ بأشهى المأكولات سواءً في الصالة المغلقة أو في الهواء الطلق، كما تضم صالة السيجار ومنطقة استرخاء مع كراسي التدليك وغرفة اجتماعات خاصة.

وخلال فترة الصيف، سيخصص الفندق الطابق الخامس عشر للسيدات فقط، الذي يضم 12 غرفة وجناحاً توفر إطلالات خلابة من خلال النوافذ الممتدة من الأرض حتى السقف على وسط مدينة دبي وبرج خليفة والخليج العربي. ستتميز الغرف بالطابع واللمسات الأنثوية الأنيقة ومجموعة من وسائل الراحة لتوفير تجربة إقامة استثنائية للسيدات.

كما أعلن سوفيتل دبي داون تاون أيضاً عن “غاليري”، وهي أحدث إضافة إلى مواقع إقامة المناسبات الخاصة. توجد هذه القاعة في الطابق الأرضي وتتميز بالسقوف العالية التي تتزين بالإضاءة الطبيعية والديكور المعاصر واللوحات الفنية الرائعة، وتمتد على مساحة داخلية وخارجية ويمكن الوصول إليها مباشرة ًمن الباب الخارجي للفندق وتستوعب حتى 120 ضيفاً.

ومن المرافق والإضافات الجديدة التي خصصها الفندق لضيوفه، الغرفة العائلية الفاخرة “لي بيتي برينس” التي تتميز بالمساحة الكبيرة التي تتسع لشخصين بالغين وطفلين تقل أعمارهم عن 12 عاماً، وذلك بفضل الأسرّة الحديثة القابلة للطي. وفي هذا الإطار، يعد فندق سوفيتل دبي داون تاون أول فندق من فنادق المدينة يقدم هذا النموذج من الغرف. كما سيتم إطلاق فئات الغرف خلال هذا الصيف.

وفي السياق ذاته، تم تطوير نادي “لي بيتي برينس” للأطفال الذي يقع في الطابق الخامس ويوفر للأطفال مساحة داخلية وخارجية تضم مجموعة متنوعة من الألعاب، فضلاً عن فرصة الاستمتاع بقراءة الكتب والقصص التي تتناسب مع مختلف الأعمار.

ويهدف الفندق من خلال طرح هذه الفئة الجديدة من الغرف الصديقة للعائلات وترقية نادي الأطفال، إلى جذب المزيد من العائلات ليصبح الوجهة العائلية المفضلة في وسط مدينة دبي.

وأضاف أسمان بالقول: “هنالك العديد من الفرص التي تلوح في الأفق في السنوات المقبلة، لذا فإننا نتطلع لمواصلة النجاح الذي حققناه حتى الآن. نعمل حالياً على مواكبة التطورات التي يشهدها قطاع الضيافة في المنطقة، عبر إضافة المزيد من التحسينات وإضفاء اللمسة العصرية على كافة الخدمات التي نقدمها لضيوفنا، بما يضمن استمرارنا في تقديم أفضل الخدمات وأكثرها رقياً في قطاع الضيافة”.{:}

 5 total views,  2 views today