{:en}Red Hat Expands Alliance with NVIDIA to Accelerate and Scale AI/ML Workloads Across Hybrid Cloud Environments{:}{:ar}ريد هات وإنفيد تعززان شراكتهما الاستراتيجية لتسريع اعتماد المؤسسات لحلول الذكاء الاصطناعي وتحليلات البيانات في بيئات الإنتاج{:}

{:en}

Boston, USA, 16May 2019:Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), the world’s leading provider of open source solutions, today announced it has deepened its alliance with NVIDIA to accelerate the enterprise adoption of AI, machine learning and data analytics workloads in production environments, and is launching an early access program for prospective customers. By combining Red Hat’s leading enterprise open source software solutions with NVIDIA’s innovative GPU hardware, CUDA-X acceleration libraries, and NGC container registry, the companies are demonstrating new capabilities for running GPU-accelerated workloads across the hybrid cloud. The NGC container registry provides a rich catalog of GPU-accelerated AI/ML and data analytics containers that can run on a foundation of Red Hat Enterprise Linux and Red Hat OpenShift Container Platform with supported NVIDIA GPUs on-premise and in the cloud.
“Through our expanded collaboration, NVIDIA and Red Hat are enabling businesses and organizations worldwide to more effortlessly explore and deploy AI and analytics at scale.”
– Chris Lamb, Vice President, Computing Software, NVIDIA
It starts with Linux: building the future on the right foundation
Fueled by an ever-increasing global data pool, technologies like AI/ML are changing the business landscape through automation, optimization and analysis. From fraud detection in financial services to recommendation engines in entertainment and e-commerce, data-driven AI computing is having an impact throughout the enterprise. These advances are enabled by accelerated computing technology from NVIDIA, which aims to push the boundaries of what is possible and—along with Red Hat—help to democratize the same computational resources powering the fastest supercomputers in the world.

The operating system is the heartbeat of these systems, and Linux is a de facto standard for running highly available, reliable, and critical workloads in data centers and cloud deployments. The combination of Red Hat and NVIDIA technologies enables applications to more efficiently tap into the raw computational power needed to run resource-intensive workloads and scale them across hybrid environments.

In October 2018, Red Hat announced the certification of Red Hat Enterprise Linux on NVIDIA® DGX-1™ systems, opening the door for enterprises to more easily move GPU-accelerated workloads from experimental, sandbox test environments into production. Building on this work, the companies have now certified Red Hat Enterprise Linux on additional NVIDIA-powered computing platforms, including NVIDIA DGX-2 AI systems and NVIDIA T4 GPU-powered systems available from the world’s leading server manufacturers.

From the data center to the cloud: running a consistent, standards-based operating environment at cloud scale
Cloud-native application development describes the process of building applications using fine-grained components such as microservices and deploying them in Linux containers where they can be managed by a container platform. This provides a greater level of consistency, availability, portability and scale over traditional applications, making it well-suited for running accelerated applications across private, public and hybrid clouds.

Red Hat OpenShift Container Platform is the industry’s most comprehensive enterprise Kubernetes platform: a security-focused, consistent foundation to deliver applications across the hybrid cloud, with full-stack automated operations and more streamlined developer workflows to help get to market faster. In collaboration with NVIDIA, the platform is extended to support NVIDIA GPU-accelerated systems in container environments.

To encapsulate large scale AI/ML container deployment and management practices, Red Hat and NVIDIA are working on a joint reference architecture that takes advantage of OpenShift Operators to better streamline customer implementations in enterprise data centers. This work aims to help prospective and current enterprises customers to accelerate their adoption of AI and data analytics at scale.  Supporting Quotes
Chris Wright, chief technology officer, Red Hat
“Technologies like artificial intelligence and machine learning are fundamentally changing the way we do business; however, enterprises are still facing challenges related to compatibility and support for these workloads. Through our work with NVIDIA, we are combining leading hardware and software to deliver solutions to address these challenges and help lay the foundation for data-driven innovation to thrive.”

Chris Lamb, vice president, Computing Software, NVIDIA
“Today’s enterprises running AI and analytics workloads at scale need world-class accelerated computing technology combined with easy-to-use, advanced software management tools. Through our expanded collaboration, NVIDIA and Red Hat are enabling businesses and organizations worldwide to more effortlessly explore and deploy AI and analytics at scale.”

Steve Conway, senior vice president of research, Hyperion Research
“High-performance technologies are moving at a brisk rate into enterprise data centers to accelerate product development and business operations – including financial services, ERP and sales analysis, fraud detection and cybersecurity, and machine learning-AI. The hybrid cloud solutions from Red Hat and NVIDIA are designed to make accelerated computing use easier for enterprises on-premise and in the cloud.”

{:}{:ar}بوسطن، الولايات المتحدة 16 مايو 2019 : أعلنت شركة ريد هات، المزود العالمي لحلول البرمجيات مفتوحة المصدر عن تعزيز شراكتها الاستراتيجية مع إنفيديا بهدف تسريع تبني المؤسسات لحلول الذكاء الاصطناعي والتعلم الآلي وتحليلات البيانات في بيئات الإنتاج، إلى جانب إطلاق برنامج وصول مبكر للعملاء المحتملين. وتعمل الشركتان من خلال الجمع بين حلول البرمجيات مفتوحة المصدر الرائدة التابعة لشركة ريد هات مع أجهزة معالجة الرسوماتالمبتكرة من إنيفيديا، على استكشاف إمكانات جديدة لتشغيل العملياتالضخمةفيوحدة معالجة الرسومات عبر السحابة الهجينة. ويوفر سجل حاوياتNGC كتالوجاً غنياً من حاويات حلول الذكاء الاصطناعي والتعلم الآلي وتحليلات البيانات لوحدات معالجة الرسوماتالتي يمكن أن تعمل على نظاميلينكس وأوبين شفت من ريد هات جنباً إلى جنب مع وحدات معالجةالرسوماتالتي تطورها إنفيديا داخل المباني وفي السحابة.

“من خلال تعاوننا الموسع، تعمل إنفيديا وريد هات على تمكين الشركات والمؤسسات في جميع أنحاء العالم من استكشاف ونشر حلول الذكاء الاصطناعي والتحليلات بشكل سلس على نطاق واسع “.

كريس لامفايس،نائب الرئيس، برمجيات الحوسبة، إنفيديا

نظام لينكس: بناء المستقبل على الأساس الصحيح

تعمل تقنيات مثل التعلم الآلي/ والذكاء الاصطناعي التي تدعمها مجموعة البيانات العالمية المتزايدة على تحويل المشهد العام للأعمال من خلال عمليات الأتمتة والتحسين والتحليل. وتساهم حوسبة الذكاء الاصطناعي التي تعتمد على البيانات في توفير مجموعة من الفوائد للمؤسسات مثل اكتشاف عمليات الاحتيال في الخدمات المالية إلى محركات الإرشادات في مجال الترفيه والتجارة الإلكترونية. ويتم تعزيز هذه التطورات من خلال تقنية الحوسبة المتسارعة من NVIDIA، والتي تهدف إلى تجاوز حدود ما هو ممكن، ويساهم التعاون مع ريد هات – فيتوفير الموارد الحاسوبية نفسها التي تشغل أسرع الحواسب العملاقة في العالم.

يُعد نظام التشغيل بمثابة نبضات قلب هذه الأنظمة، وتعتبر نظاملينكس بمثابة المعيار الفعلي لتشغيل العمليات المتاحة والموثوقة والحرجة في مراكز البيانات وعمليات النشر السحابية. ويعزز الجمع بين تقنيات ريد هات وإنفيديا قدرة التطبيقات على الاستفادة بشكل أكثر فاعلية من الطاقة الحاسوبية الخام اللازمة لتشغيل أعباء العمل ذات الاستخدام الكثيف للموارد وتوسيع نطاقها عبر البيئات الهجينة.

وكانت ريد هات قد أعلنت في أكتوبر 2018 عن اعتماد أنظمة لنيكس التي طورتها على أنظمةDGX-1™  التي طورتها شركة إنفيديا، مما فتح الباب أمام الشركات لنقل العملياتالمستندةإلى وحدة معالجة الرسومات بسهولة أكبر من البيئات التجريبية إلى بيئة الإنتاج. وبناءً على هذا العمل، اعتمدت الشركتيننظام لينكس من ريد هات على منصات الحوسبة السيحابية الإضافية المدعومة من إنفيديا، بما في ذلك أنظمة NVIDIA DGX-2 AI والأنظمة التي تعمل بنظام GPID NVIDIA T4 المتاحة من كبرى الشركات المصنعة للخوادم في العالم.

من مركز البيانات إلى السحابة: إدارة بيئة تشغيل متناسقة قائمة على المعايير على نطاق سحابي

يشير مفهوم تطوير التطبيقات السحابية الأصليةإلى عملية إنشاء التطبيقات باستخدام مكونات دقيقة مثل الخدمات المصغرة ونشرها في أنظمة حاويات لينكس حيث يمكن إدارتها بواسطة نظام أساسي للحاوية. ويوفر ذلك مستوى أكبر من التناسق والتوفر وإمكانية النقل والتوسع في التطبيقات التقليدية، مما يجعله مناسباً تماماً لتشغيل التطبيقات المتسارعة عبر السحب الخاصة والعامة والهجينة.

وتُعد منصة أنظمة أوبين شفت منصة كيوبرنتس الأكثر شمولاً على مستوى القطاع: وهي بمثابة منصة تركز على عنصريالحماية والتناسق لنشر التطبيقات عبر السحابة الهجينة، مع عمليات تلقائية كاملة للمساعدة في الوصول إلى السوق بشكل أسرع. وبالتعاون مع إنفيديا، يتم توسيع المنصة لدعم أنظمة تسريع أنظمة وحدة معالجة الرسومات في بيئات الحاويات.

وبهدف تضمين ممارسات نشر وإدارة حاوية حلول الذكاء الاصطناعي والتعلم الآلي على نطاق واسع، تعمل ريد هات و إنفيديا على بنية مرجعية مشتركة تستفيد من مشغلي أوبين شفت لتحسين تنسيق تطبيقات العملاء في مراكز بيانات المؤسسة. ويهدف هذا الإجراء إلى مساعدة عملاء المؤسسات المحتملين والحاليين على تسريع اعتمادهم لحلو الذكاء الاصطناعي وتحليلات البيانات على نطاق واسع.

كلمات المتحدثين

كريس رايت، الرئيس التنفيذي للتكنولوجيا، ريد هات

” تغير التقنيات الحديثة مثل الذكاء الاصطناعي والتعلم الآلي جذريًا الطريقة التي نمارس بها أعمالنا؛ ومع ذلك ، لا تزال الشركات تواجه تحديات عديدة فيما يتعلق بعمليات التوافق والحصول على الدعم المطلوب لعملياتها. سنتمكن من خلال عملنا مع إنفيديا من الجمع بين الأجهزة والبرامج المبتكرة لتقديم حلول رائدة لمواجهة هذه التحديات والمساعدة في إرساء أسس الابتكار المبني على البيانات”.

كريس لام،نائب الرئيس لبرمجيات الحوسبة، إنفيديا

“تحتاج الشركات التي تدير أعمالها اليوم بالاعتماد على تقنيات الذكاء الاصطناعي وتحليلات البيانات على نطاق واسع إلى تكنولوجيا حوسبة ذات مستوى عالمي إلى جانب أدوات إدارة برمجية متقدمة وسهلة الاستخدام. وستعمل ريد هات وإنفيديا من خلال شراكتهما المعززة على تمكين الشركات والمؤسسات في جميع أنحاء العالم من استكشاف ونشر حلول الذكاء الاصطناعى والتحليلات على نطاق واسع. ”

ستيف كونواي، نائب أول للرئيس للبحوث، هايبريون ريسيرتش

“باتتالتقنيات عالية الأداء تنتقل بمعدل سريع إلى مراكز بيانات المؤسسات لتسريع عملية تطوير المنتجات والعمليات – بما في ذلك الخدمات المالية وتخطيط موارد المؤسسات وتحليل المبيعات والكشف عن الاحتيال وأمن المعلومات والتعلم الآلي والذكاء الاصطناعي. وقد تم تصميم حلول السحابة الهجينة من ريد هات وإنفيديالجعل استخدام عمليات الحوسبة السريعة أكثر سهولة للمؤسسات في بيئات العمل وفي السحابة”.{:}