{:en}Exclusive Ramadan offer for SMEs at Ibn Battuta Gate offices{:}{:ar}مكاتب بوابة ابن بطوطة تقدم عروض حصرية للشركات الصغيرة والمتوسطة في شهر رمضان المبارك{:}

{:en}

Luxury residential and hospitality property developer Seven Tidesis offering a special Ramadan promotional rate for new tenants at The Offices at Ibn Battuta Gate.

Valid throughout the Holy Month, potential tenants can secure a 12-month leasingagreement in a range of flexible open plan, fitted and ready-to-move-in office spaces at a reduced rate of AED 90 per square foot for offices under 2,000 sqft.

 “For businesses, especially SMEs, positive cash flow is critical and as a result they are always looking for the best possible deals on office space, but we also understand that they don’t just focus on price,” said Abdulla Bin Sulayem, CEO of Seven Tides International.

“So, quite apart from combining a very competitive price point with flexible payment options, as well as fully fitted and adapted office space, our unique selling proposition is our prime location.

“Expo 2020is just over a year away and we are a mere 15 minutes’ driveor 30 minutes on the Metro, from the site. Indeed,looking further ahead, there will be a seismic shift in commercial activity towards Dubai World Central, especially trade, aviation and logistics,” he added.

Currently at 80% occupancy, The Offices at Ibn Battuta Gate consist of 467 units in total, spread across an area of 430,386 sqft and located within easy walking distance of Ibn Battuta Mall and the metro station. All offices are IT compatible and fully fitted-out with dropped ceilings and raised flooring.

Typically, small offices over 300 sqft but less than 700 sqft are available from as little as AED 35,000 pa, while larger offices over 1,000 sqft can be leased from AED 103,000 annually. All leasingcontracts at The Offices at Ibn Battuta Gate are fully inclusive of utilities such as DEWA and cooling charges as well as MPOWER Plus service charges.

In addition, other amenities and services include 24-hour security and maintenance services, conference facilities on the 9th floor and an on-site coffee shop located in the main atrium lobby as well as ample basement parking along with Robotic parking and full valet parking services.

The offices also allow tenants to take advantage of the facilities and amenities withinthe adjacent five-starMövenpick Hotel Ibn Battuta Gate which offers preferential rates on F&B to all office tenants.

Ibn Battuta Gate is located within walking distancefrom the popular Ibn Battuta Mall, the largest themed mall in the world which has close to 400 stores as well as a multi-screen cinema and a comprehensive food court.

{:}{:ar}أطلقت شركة سيفن تايدز الرائدة في مجال تطوير المشاريع الفندقية والسكنية والتجارية الفاخرة في دولة الإمارات العربية المتحدة عروضاً ترويجية مغرية في شهر رمضان المبارك تستهدف فيها المستأجرين الجدد في مكاتب بوابة ابن بطوطة.

وتوفر هذه العروض التي تستمر طيلة الشهر الكريم للمستأجرين المحتملين عقد إيجار مدته 12 شهراً ضمن مجموعة من الحوافز والخطط المرنة، بمساحات مكتبية مجهزة بشكلٍ كامل وجاهزة للانتقال مع سعر مخفض للقدم المربع وذلك للمكاتب التي تقل مساحتها عن 2000 قدم مربع.

وبهذه المناسبة، قال عبد الله بن سليم الرئيس التنفيذي لشركة سيفن تايدز: “يعد التدفق النقدي أمر في غاية الأهمية في قطاع الأعمال لاسيما للشركات الصغيرة والمتوسطة التي دائماً ما تبحث عن أفضل الصفقات الممكنةعندما يتعلق الأمر بالمساحات المكتبية، ليس فقط من حيث القيمة المادية وإنما من حيث جودة الخدمات التي تحصل عليها”.

“وفضلاً عن الأسعار التنافسية وخيارات الدفع المرنة التي نقدمها، والمساحات المكتبية المجهزة والمتكاملة، يلعب الموقع الاستراتيجي لمكاتب بوابة ابن بطوطة دوراً رئيسياً في جذب المستأجرين. فهي لا تبعد أكثر من 15 دقيقة فقط بالسيارة أو 30 دقيقة عبر المترو عن معرض إكسبو دبي 2020 الذي بدأ العد التنازلي لانطلاقته العام المقبل. وبالنظر إلى المستقبل، من المتوقع أن تشهد منطقة “دبي وورلد سنترال” تحولاً هائلاً في جذب أبرز الأنشطة التجارية وبعض القطاعات الرئيسية إليها لاسيما قطاع التجارة والطيران والخدمات اللوجستية”.

تضم مكاتب بوابة ابن بطوطة 467 مكتباً بنسبة إشغال تصل إلى 80% في الوقت الحالي، موزعة على مساحة تقدر بنحو 430,386 قدم مربع، وتتميز بقربها من ابن بطوطة مول ومحطة المترو. كما أن جميع المكاتب مجهزة تجهيزاً كاملاً تتوافق مع أحدث متطلبات التكنولوجيا، وتتميز بتصميمها العصري.

تتوفر المكاتب الصغيرة التي تتراوح مساحتها ما بين 300 إلى 700 قدم مربع إماراتي سنوياً، في حين يمكن استئجار المكاتب ذات المساحة الأكبر والتي تزيد عن 1,000 قدم مربع في السنة. هذا وتتميز عقود الإيجار في مكاتب بوابة ابن بطوطة بأنها شاملة جميع الخدمات الأساسية بما فيها رسوم هيئة كهرباء ومياه دبي “ديوا” والتبريد بالإضافة إلى رسوم “إمباور بلس”.

علاوةً على ذلك، تضم المكاتب كافة وسائل الراحة والخدمات الرئيسية الأخرى مثل خدمات الأمن والصيانة على مدار 24 ساعة، والمرافق المخصصة للمؤتمرات في الطابق التاسع، ومقهى في الردهة الرئيسية للمبنى،فضلاً عن مواقف واسعة لركن السيارات في الطابق السفلي بالإضافة إلى مواقف روبوتية وخدمة صف السيارات.

ويمكن للمستأجرين الاستمتاع بالمرافق الترفيهية في فندق موفنبيك بوابة ابن بطوطة المجاور، والاستفادة من العروض الحصرية المقدمة لهم على منافذ المأكولات والمشروبات.

تقع بوابة ابن بطوطة على مسافة قريبة من مركز التسوق الشهير “ابن بطوطة مول” الذي يضم قرابة 400 متجر ومجمع سينمائي يضم عدداً متنوعاً من شاشات العرض مع ردهة مطاعم شاملة.{:}