{:en}Two Seasons Hotel Dubai Wins Hozpitality Chef Excellence Award 2019{:}{:ar}فندق تو سيزنز دبي يفوز بجائرة الشيف المتميز من هوزبيتالتي لسنة 2019{:}

{:en}

Two Seasons Hotel & Apartments Dubai is proud to announce that Chef Samantha Kekulandara received the Lifetime Achievement Award of the Year from the Hozpitality Excellence Award 2019.

The 2nd “Hozpitality Chef Excellence Awards” ceremony took place on Wednesday, 12th June 2019 at Rixos Premium Dubai. The award aimed to recognize top industry culinary Chefs. The event was supported by the Emirates Culinary Guild and ICCA Dubai. The Judges for the Awards were prominent hospitality professionals, and these champions were invaluable in judging the Young Chefs fairly.

The Two Seasons Hotel Head F&B Artist has won one of the most valuable title of the ceremony.The Chef is known for his amazing carvings and food sculptures mostly displayed in La Terrasse Restaurant of the hotel.

Freddy Farid, Managing Director of Two Seasons Hotel Company FZ LLC, expressed his happiness over the victory of Chef Samantha and congratulated him for his amazing achievement. “We appreciate the recognition that has been given to Chef Samantha and we thank our guests and judges for their great support and appreciate all the efforts and hard work by him and our team.”

 “After winning the Silver medal during the last year ceremony I am proud to achieve my goal of winning the gold medal this year. I will be participating with the same enthusiasm next year to be awarded for my work in more categories. I would also like to thank my colleagues and the management of the Two Seasons Hotel for their fantastic support!” the Chef said.

He was also awarded with 5 gold medals during the Culinary World Cup of 2018 in Luxembourg, and 3 silver medal during the Culinary Olympic in Germany in 2016 along with more than 30 gold medals in UAE past years. It is worth mentioning that the Chef did one for 3 years consecutively from 2015 the Best Kitchen Artist during the SIAL Culinary Competition in Abu Dhabi organized by Emirates Culinary Guild.

This list is added to the many awards Two Seasons Hotel has won, including Best 4 Star Hotel Of The Year and many others.

{:}{:ar}يفخر فندق وشقق تو سيزنز بالإعلان عن فوز الشيف سامانثا كيكولاندارا بجائزة إنجاز مدى الحياة للسنة في حفل توزيع جوائز هوزبيتالتي للتميز 2019.

أقيم حفل توزيع جوائز الشيف المتميز من هوزبيتالتي يوم الأربعاء 12 يونيو 2019 في ريكسوس بريميوم دبي. تهدف هذه الجائزة إلى تكريم أفضل الطهاة في صناعة الطهي. كان الحدث بدعم من  نقابة الطهاة الإماراتية والمركز الدولي لفنون الطهي في دبي (ICCA). كان حكام المسابقة من الخبراء البارزين في قطاع الضيافة والفنادق، وكان لهؤلاء الخبراء المتمرسين قيمة كبير في الحكم على الطهاة الصغار بإنصاف.

حصل فنان الطهي الأول في فندق تو سيزنز على واحدة من أكثر الجوائز المرموقة في حفل توزيع الجوائز. يشتهر الشيف بإبداعاته المذهلة  ومأكولاته الرائعة التي تعرض غالباً في مطعم لا تراس في الفندق.

هذا وأعرب السيد فريدي فريد، المدير الإداري لشركة فندق تو سيزنز ش.ذ.م.م عن سعادته بفوز الشيف سامانثا بالجائزة وقام بتقديم التهنئة لقاء إنجازه المتميز. حيث قال: إننا فخورون بالتكريم الذي حصل عليه الشيف سامانثا ونتقدم بالشكر الجزيل لضيوفنا والحكام عن دعمهم الكبير وننظر بكل تقدير واحترام إلى جميع الجهود المبذولة والعمل الدؤوب الذي بذله الشيف وطاقم عملنا.”

 “بعد حصولي على الميدالية الفضية خلال حفل السنة الماضية إنني لفخور بتحقيق هدفي بالفوز بالميدالية الذهبية هذه السنة. سوف أشارك بنفس الحماس في السنة المقبلة لأحصل على جوائز عن عملي في فات أخرى. وإنني أود التقدم بالشكر الجزيل إلى الزملاء وإدارة فندق تو سيزنز على دعمهم الرائع!

كما حصل على 5 ميداليات ذهبية عن مشاركته في مسابقة كأس العالم لفنون الطهي في لوكسمبورج سنة 2018، و 3 ميداليات فضية عن مشاركته في مسابقة فنون الطهي الأولمبية  في ألمانيا سنة 2016 إلى جانب أكثر من 30 ميدالية فضية في الإمارات العربية المتحدة في السنوات الماضية. كما تجدر الإشارة إلى الشيف قد حصل على المركز الأول لمدة 3 سنوات على التوالي من 2015 كأفضل فنان طهي خلال مسابقة سيال لفنون الطهي في أبو ظبي التي نظمتها نقابة الطهاة الإماراتية.

هذا بالإضافة إلى العديد من الجوائز التي حصل عليها فندق تو سيزنز، بما في ذلك جائزة أفضل فندق 4 نجوم للسنة وغيرها الكثير.{:}