{:en}Karm Legal joins hands with Malta’s Lex Group to provide end-to-end legal counsel for tech entities{:}{:ar}”كارم للاستشارات القانونية” تتعاون مع “مجموعة ليكس” المالطية لتقديم استشارات قانونية متكاملة للشركات التكنولوجية{:}

{:en}

Dubai, UAE; July 16, 2019: Karm Legal Consultants (Karm), a UAE-based legal consultancy firm focusing on corporate, commercial and technology law, has joined hands with Lex Groupin Malta to provide legal expertise for tech enterprises in the UAE and Malta. This will be supported by Fintech Solution Ltd, the fintech arm of KSi Malta, Lex Group’s DLT and Fintech Partner.

Lex Group, one of the leading consultancy firms in Malta, will act as Karm’s affiliate in the country. Together,the two entities will exchange their extensive repository of legal expertise and knowledge to support their clients, especially in next generation and frontier technologies. Karm partnered with Lex Group to deliver on the progressive vision of the UAE leadership to invest and build next generation tech competencies with the country already among the early adopters of advanced technology and digital solutions.

At a press conference held in Malta, KokilaAlagh, the founder of Karm Legal, signed thecollaboration agreement with DrAndy Ellul,head of Lex Group. This was followed by a session with Maltese media, during which MsAlagh shared insights on Karm and the collaborative work it plans to undertake with Lex Group.

 “UAE and Malta are investing heavily in next generation technology and building an advanced infrastructure that draws on digital technology. With the advances achieved by the UAE in the tech field, there is considerable demand for legal consultancy in the domain – especially in new generation sectors such as e-commerce, fintech, blockchain and AI – which calls for specialized skills.  We are honoured to contribute to the nation’s advanced tech field, and with the expert skills of Lex Group and the strengths of Karm Legal, together, we are confident of providing our clients with cutting edgecounsel in all areas – particularly in tech-related issues,” said Ms. Alagh

 “We see strong synergies for us in working with Lex Group to add significant value to our clients, especially with the progress achieved by the UAE in promoting digital technologies and investing in the Fourth Industrial Revolution,” she added. “Malta has highlighted its vision to be a hub for blockchain technology and with its strategic location in the EU, it can help support startups to scale up their business globally. Through our association, we aim to support UAE-based entities in the blockchain space with cutting edge insights gained from Malta’s experience,” said Ms. Alagh.

With the UAE leading the region in digital technology adoption and in promoting tech entrepreneurship, the partnership of Karm and Lex Group will deliver innovative and frontier tech companieswith holistic and tailor-made legal counsel.

{:}{:ar}[دبي – الإمارات العربية المتحدة؛ 16يوليو 2019] –أعلنت “كارم للاستشارات القانونية”، شركة الاستشارات القانونيةفي دولة الإمارات العربية المتحدة، والمختصة بقوانين الشركات والتجارة والتكنولوجيا، عن تعاونها مع “مجموعة ليكس” في مالطا، لتزويد شركات التكنولوجيا في الإمارات ومالطا بخبراتهما القانونية.وستعتمد هذه الخدمات الاستشارية على الدعم المقدم من شركة “فينتك سوليوشن ليمتد”شريك مجموعة “ليكس” في مجال تكنولوجيا الموازاتات الموزعة والتقنيات المالية.

وستعمل “مجموعة ليكس” التي تعد إحدى الشركات الاستشارية الرائدة في مالطا، كشركة تابعة لشركة “كارم” في البلاد، وستحرص كلتا الشركتان على تبادل الخبرات والمعارف القانونية الواسعة، بما يساعدهماعلى تقديم الدعم الأمثل لعملائهما، خاصة تقنيات جيل المستقبل والتقنيات المتقدمة. ومن خلال علاقة التعاون الجديدة، تتطلع الشركتان إلى دعم الرؤية الطموحة للقيادة الرشيدة في دولة الإمارات العربية المتحدةلتطوير الكفاءات التقنية للجيل القادم، بما يسهم في تعزيز ريادتها في تبني التقنيات والحلول الرقمية المتطورة.

ووقع الاتفاقية كل من كوكيلا آلاغ، مؤسس شركة “كارم للاستشارات القانونية”؛ والدكتور آندي إلول، رئيس “مجموعة ليكس”، وذلك خلال مؤتمر صحفي جرى في مالطا، بحضور كوكبة من وسائل الإعلام المحلية.وسلطتالسيدة آلاغخلال المؤتمر الضوء علىالرؤى والأفكار الطموحة التي تتطلع إليها الشركتان من خلال هذه الشراكة.

وقالت السيدة آلاغ: “تستثمر دولة الإمارات ومالطا بسخاء لتطوير التقنيات المستقبلية، وإعداد بنية تحتية متطورة، تعتمد على التكنولوجيا الرقمية. وعلى ضوء الإنجازات التي حققتها الإمارات في المجال التكنولوجي، يلاحظ حالياً وجود زيادة كبيرة في الطلب على الاستشارات القانونية في هذا المجال، وعلى وجه التحديد في مجالات التجارة الإلكترونية والتكنولوجيا المالية وتقنية البلوك تشين والذكاء الاصطناعي، علمًا أنها جميعها تتطلب مهارات متخصصة. وبفضل ما تتمتع به ’مجموعة ليكس‘ من خبرات عالية مدعومة بالإمكانات المتميزة لشركة ’كارم‘، فإننا على ثقة تامة من قدرتنا سوياً على تزويد العملاء باستشارات حديثة في جميع المجالات، ولاسيما في القضايا المتعلقة بالتكنولوجيا. كما نفخر بلعب دور مهم في دعم وتطوير قطاع التكنولوجيا في الدولة”.

وأضافت آلاغ: “سيضيف هذا التعاون قيمة كبيرة لعملائنا لإكسابهم القدرة اللازمة على مواكبة التقدم الذي سجلته دولة الإمارات في تشجيع ودعم التقنيات الرقمية والاستثمار في الثورة الصناعية الرابعة. وبما أن مالطا تسعى لترسيخ مكانتها كمركز رائد لتقنية البلوك تشين، إضافة إلى موقعها الاستراتيجي ضمن الاتحاد الأوروبي، فإنها قادرة على المساعدة في دعم الشركات الناشئة لتوسيع نطاق أعمالها على مستوى العالم. إننا في ’كارم‘ نسعى من خلال هذه الاتفاقية إلى دعم الشركات العاملة في مجال البلوك تشينفي الإمارات، عبر تزويدها بأحدث الأفكار والرؤى المستقاة من تجربة مالطا”.

ونظرًا للمكانة الرائدة التي تتمتع بها دولة الإمارات حالياً في استخدام التقنيات الرقمية، وحفز ريادة الأعمال في المجالات التقنية، ستوفر الشراكة بين “مجموعة ليكس” وشركة “كارم” لشركات التكنولوجيا المبتكرة، باقة متكاملة من خدمات الاستشارات القانونية المتخصصة بما يناسب أنشطتها المختلفة.{:}

 2 total views,  2 views today