{:en}SUITSUPPLY OPENS ITS THIRD DUBAI STORE IN MALL OF THE EMIRATES{:}{:ar}سوت سبلاي تفتتح متجرها الثالث في دبي ضمن مول الإمارات{:}

{:en}

Dubai, UAE (July 2019)—Suitsupply, the globe-spanning European brand renowned for its focus on expertly crafted men’s tailoring, is back in Dubai with a new home in the Mall of the Emirates. Opened on May 3rd, Suitsupply at Mall of the Emirates is a 311-m2 shop in the heart of one of Dubai’s premier retail and entertainment destinations.

Famed the world over for its architectural, culture and fashion scenes, Dubai’s style-conscious mall is the ideal location for the European brand’s third store in Dubai. Bursting with the vibrant atmosphere that has become an easily recognized brand staple, the store features muted wooden floors and playful furnishings that beautifully reflect the area’s perfect blend of excitement and refinement.

The new location offers full collections of suits, jackets, shoes, outerwear, accessories and attire in a range of styles and sizes—all topped off with a Custom Made department and an in-store tailor for on-demand alterations; allowing everyone to leave with the perfect fit.

In an industry where fast fashion dominates, and craftsmanship is disappearing, Suitsupply introduces a better option: one where no attention to detail or quality is ever spared. They have received widespread accolade from the likes of GQ, Esquire, and perhaps most notably, a Wall Street Journal blind test that ranked a $600 Suitsupply suit in a first-place tie with a $3,600 Armani.

Founded in Europe in 2000, Suitsupply has since grown to over 100 international stores in cities such as Milan, London, Zurich, Amsterdam, New York, Toronto, Shanghai, Singapore and Hong Kong and, in addition to their expanding brick-and-mortar locations, maintains a strong online presence, allowing them to bring their style and top-tier service to all corners of the planet.

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة (يوليو 2019): كشفت ’سوت سبلاي‘، العلامة الأوروبية المتخصصة بالملابس الرجالية، عن افتتاح متجر جديد لها في دبي في مول الإمارات بتاريخ 3 مايو. ويمتد المتجر الجديد على مساحة 311 متر مربع في إحدى أهم وجهات دبي الرائدة في مجال التجزئة والترفيه.

ويُعتبر المتجر الجديد ثالث متجرٍللعلامة في دبي، حيث تركز العلامة على تعزيز حضورها في المدينة التي تشتهر بحياتها العصرية والمشهد العمراني الحديث ووجهات الموضة الرائدة على مستوى العالم، إذ يُعد مول الإمارات الوجهة المثالية لاحتضان متجر العلامة الجديد.ويعكس المتجر الطابع الفريد للعلامة بأجوائهالنابضة بالحيوية، ويتميز بأرضياتٍ خشبيةٍ ذات ألوان هادئةوأثاثٍ عصرييحاكي هوية مول الإمارات الذي يجمع بين الحيوية والفخامة في آنٍ واحد.

كما يقدم المتجر الجديد تشكيلات كاملة من البدلات والسترات والأحذية والمعاطف والإكسسوارات والأزياء الرسمية من مختلف الأنماط والمقاسات، بالإضافة إلى قسم الخياطة تحت الطلب،وإمكانية إجراء التعديلاتبمساعدة الخياط المتواجد في المتجر ليحظى العملاء بإطلالةٍ مثالية مصممة خصيصاً على مقاسهم.

وتحرص ’سوت سبلاي‘ على الالتزام بالجودة العالية وأدق التفاصيل بخلاف غيرها من العلامات في قطاعٍ يفتقر إلى الحرفية وتهيمن عليه الموضة السريعة  ما مكّن العلامة من حجز مكانةٍ مرموقة لنفسها بين أبرز الأسماء في عالم الأزياء، وحصدت ثناء أهم النقاد في مجلة ’جي كيو‘ و’إسكواير‘، بالإضافة إلى تصنيفها في المركز الأول في استطلاع لصحيفة ’وول ستريت جورنال‘،

ويُذكر أن ’سوت سبلاي‘ تأسست في أوروبا في عام 2000، وتوسعت منذ ذلك إلى أكثر من 100 متجر حول العالم في مدن بارزة مثل ميلان ولندن وزيورخ وأمستردام ونيويورك وتورونتو وشنغهاي وسنغافورة وهونج كونج، بالإضافة إلى حضورها اللافت على صعيد التجارة الإلكترونية، حيث تقدم منتجاتها عالية الجودة وخدمتها الراقية للعملاء في مختلف أنحاء العالم.{:}