{:en}LEVA Hotels & Resorts Launches Third Party Management Model{:}{:ar}فنادق ومنتجعات ليفا تطلق نموذج إدارة الطرف الثالث{:}

{:en}

As part of its aggressive expansion strategy, LEVA Hotels & Resorts has rolled out the option of ThirdParty Management as an alternative to the traditional asset or resource heavy owner operator or direct management structure.Under this scheme, property owners will be able to take over thefranchise of the brand along with the management contract with an independent hotel management company. This latest development holds strong growth prospects for LEVA Hotels too and will allow far greater number of projects to come to fruition.

Mr. JS Anand, Founder and Chief Executive Officer of LEVA Hotels & Resorts, said, “We are delighted to offer this lucrative, asset light franchise model for owners which opens the door to a convenient and profitable arrangement.In keeping with the market needs, it will provide accelerated growth with minimal investment whereby the owners will be able to profit from the myriad benefits of the system. Greater flexibility in contract terms, higher profits due to lower cost structure by way of clustering resources across multiple properties and more defined management method are some of the key advantages.”

LEVA offers a unique portfolio of 4 complementary and well differentiated hotel brands in the upscale and midscale segments. Mr. Anand continued, “With this kind of agreement, all strategic partners – hotel companies, brands and owners – are assured of the brand integrity. Creating value for owners as athird partycompany we will take charge of implementing the standard operating procedures while carrying full responsibility of running a profitable operation.”

LEVA Hotels & Resorts was launched earlier this year in exclusive partnership with Mr. Ahmed Bin Khalaf Al Otaiba who is the Chairman of Trizac Holding Group, Siraj Finance. He is a prominent business figure in the UAE and a successful leader with a wealth of experience in the Oil & Gas industry.

{:}{:ar}في إطار استراتيجيتها النشطة للتوسع، كشفت فنادق ومنتجعات ليفا عن خيار إدارة الطرف الثالث باعتباره بديلا للمشغل المالك للأصول أو صاحب الموارد التقليدي المثقل بالأعباء أو هيكل الإدارة المباشرة. في ظل هذه الخطة، سوف يتمكن مالكو الفنادق من السيطرة على امتياز العلامة التجارية جنبا إلى جنب مع منح عقد الإدارة إلى شركة إدارة فنادق مستقلة. هذا التطور الأخير يحمل آفاق نمو قوية لفنادق ليفا أيضا وسوف يسمح بعدد أكبر بكثير من المشروعات أن تؤتي ثمارها.

يقول جي. أس. أناند، المؤسس والرئيس التنفيذي لفنادق ومنتجعات ليفا،: “يسعدنا أن نقدم هذا النموذج المربح مع حق امتياز لا يمثل عبئا على مالكي الفنادق ويفتح الباب لترتيب مناسب يدر الربح. وتلبية لإحتياجات السوق، سوف يوفر نموا متسارعا مع أقل حد من الاستثمار يستطيع من خلاله المالكون أن يستفيدوا من مزايا لا حصر لها للنظام. بعض أهم هذه المزايا هي توافر قدر أكبر من المرونة في شروط العقد، ارتفاع الأرباح بسبب هيكل التكلفة المنخفض عن طريق تجميع الموارد عبر عدة فنادق وطرق إدارة أكثر انضباطا.”

تضم ليفا محفظة فريدة من 4 علامات فندقية تتكامل فيما بينها ومع ذلك كل علامة منها لها شخصيتها في القطاعين المتوسط والفاخر. أضاف أناند: “مع مثل هذا النوع من الاتفاق، كل الشركاء الاستراتيجيين – شركات الفنادق، العلامات التجارية والمالكون – يضمنون سلامة العلامة التجارية. أن نخلق قيمة للمالكين باعتبارنا شركة طرف ثالث، سوف نتولى تنفيذ اجراءات التشغيل المعيارية بينما نتحمل كامل مسؤولية إدارة عملية مربحة”.

فنادق ومنتجعات ليفا انطلقت في مستهل هذا العام في شراكة حصرية بين السيد/ أحمد بن خلف العتيبة، رئيس مجلس إدارة مجموعة تريزاك القابضة، سيراج فاينانس. العتيبة رجل أعمال بارز في الإمارات العربية المتحدة وقائد ناجح يمتلك ثروة من الخبرة في صناعة البترول والغاز.{:}