{:en}2020 Hyundai Kona, Santa Fe and Tucson Earn NHTSA 5-Star Safety Rating{:}{:ar}مركبات هيونداي كونا وسانتافي وتوسان 2020 تنال 5 نجوم في تصنيف السلامة{:}

{:en}

August 26, 2019– The 2020 Hyundai Kona, Santa Fe, and Tucson were all awarded 5-Star Overall Safety Ratings, the highest available overall safety rating issued by the government’s National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) as a facet of its New Car Assessment Program (NCAP).

Kona, Santa Fe and Tucson exemplified exceptional safety in crashworthiness and collision avoidance—due to the new Hyundai SmartSense safety technologies available in these 2020 models. Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), uses the car’s front-facing camera and radar to help detect an imminent collision and avoid impact or minimize damage by braking autonomously. Sensing road markings, Lane Keeping Assist (LKA) helps to prevent accidental lane departure and may automatically steer the car if required. Driver Attention Warning (DAW) monitors ones’ driving patterns—detecting drowsy or inattentive driving. Once detected, it alerts the driver with a sound cue and warning message on the instrument panel. Additional safety technologies in these vehicles include Blind Spot Collision Warning (BCW) and Rear Cross Traffic Warning (RCCW).

NHTSA conducts vehicle testing and ratings each year to give consumers information about crashworthiness, collision avoidance and other areas that improve the safety of new vehicles.

Hyundai praised NHTSA, IIHS, and the automotive industry for working together to make rear seat reminder systems standard features on new vehicles in the future. Making these systems standard equipment will help prevent child deaths from heatstroke in vehicles. In August 2019, Hyundai announced that they will be making Rear Occupant Alert (ROA) door-logic system standard on most new vehicles by 2022.

{:}{:ar}26أغسطس 2019 –حصلت طرز هيونداي من المركبات الرياضية متعددة الاستخدامات للعام 2020، كونا وسانتافي وتوسان، على تصنيف 5 نجوم في السلامة العامة، وهو أعلى تصنيف في السلامةتمنحه الإدارة الوطنية لسلامة المرور على الطرق السريعة في الولايات المتحدة، بوصفه أحد جوانب برنامج تقييم السيارات الجديدة.

وتجسّد طرُز كونا وسانتافي وتوسان السلامة الاستثنائية في حالات وقوع حوادث الاصطدام فضلاً عن قدرتها في تجنب الاصطدام، نظراً لتقنيات السلامة الجديدة التي أصبحت متاحة في طرز 2020 منها، والقائمة على نظام “سمارت سينس” الذي ابتكرته وطورته هيونداي. ويستخدم نظام المساعدة في تجنب الاصطدام الأمامي الكاميرا والرادار الأماميّين للمركبة، للمساعدة في اكتشاف حدوث تصادم وشيك وتجنّب تأثيره أو تقليل الأضرار الناجمة عنه، من خلال الفرملة الذاتية للمركبة.

أما نظام المساعدة على البقاء في المسرب، فيساعد على منع خروج المركبة عن مسارها عرضياً، من خلال استشعار الخطوط المحددة للمسارب في الطرق، وقد يُمسك هذا النظام بزمام توجيه المركبة تلقائياً إذا لزم الأمر للحيلولة دون خروجها عن مسارها. كذلك يقوم برنامج “تحذير السائق من عدم الانتباه” بمراقبة أنماط قيادة السائق للكشف عن أي كسل أو استرخاء في القيادة، ولينبّه السائق بإشارة صوتية ورسالة تحذير تظهر على لوحة العدادات. وتتضمن تقنيات السلامة الإضافية في هذه المركبات التحذير من الاصطدام بمركبة في المنطقة العمياء والمساعدة على تجنّب الاصطدام عند عبور المركبات من الخلف.

وتُجري الإدارة الوطنية لسلامة المرور على الطرق السريعة اختبارات قيادة وتصنيف سنوية لمنح المستخدمين معلومات عن مدى قدرة المركبات على تحمّل الاصطدام وتجنبه، علاوة على جوانب أخرى كفيلة بتعزيز السلامة في المركبات الجديدة.

وأثنت هيونداي على التعاون القائم بين الإدارة الوطنية لسلامة المرور على الطرق السريعة ومعهد التأمين للسلامة على الطرق السريعة وقطاع صناعة السيارات،والذي أسفر عن جعل نظام “التنبيه لوجود راكب في المقعد الخلفي” معياراً قياسياً في المركبات الجديدة بالمستقبل. ومن شأن جعل هذه الأنظمة ضمن التجهيزات القياسية في المركبات المساعدة على منع وفيات الأطفال جرّاء التعرّض للحرارة نتيجة نسيانهم داخل المركبات. وكانت هيونداي أعلنت في أغسطس العام 2019 أعلنت أنها ستعمل على جعل هذا النظام قياسياً في معظم طرز المركبات الجديدة بحلول العام 2022.{:}