{:en}Azizi Developments recordsmajor construction milestones in Q3 2019{:}{:ar}عزيزي للتطوير العقاري تسجل إنجازات إنشائية كبرى في الربع الثالث 2019{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates, 05 September 2019:Azizi Developments, one of the leading private developers in the UAE, has revealedthe major construction milestones that it recorded inQ3 2019.

In 2019 alone, Azizi Developments has casted over 117 slabs, poured over 165,000 tons of concrete, erected over 45 cranes, and constructed over 1.3 million sq. ft with a monthly average building progress of nearly 5% per cent and over 5.9 million recorded man-hours. Azizi Developments’ projects across Meydan, Al Furjan, Downtown Jebel Ali, Palm Jumeirah and Dubai Healthcare City are well underway, with construction progressing swiftly.

With each of its properties adding unique value to Dubai’s skyline through their prime locations, outstanding arrays of amenities and architectural artistry, Azizi Developments keeps innovation and customer centricity at the forefront of its development decisions.

Following a location-based pricing strategy, all of Azizi’s projects are situated inhighly strategic, up-and-coming locations along the high-growth corridors of the Emirate, offering ease of access to business and leisure attractions, increasing rental yields and strong returns.

FarhadAzizi, CEO of Azizi Developments, said, “With our core pillars of customer centricity and transparency, it is of the utmost importance to us to ensurethat our customers are kept up-to-date on the progress of their homes.Wehave marked2019 as our ‘Year of Construction’, with an emphasis on quality developmentand timely completion – a promise that we are well on track to deliver on”.

Azizi added,“The recent announcement by Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum pertaining to the establishment of the Higher Real Estate Planning Committee will lead to more innovation, transparency, and value-added supply with less duplication, resulting in a far more balanced real estate landscape that will play a key role in the growth and development goals of the Emirate. This ideology will translate into an environment that isconducive to investments.”

With reports of over 25 million expected visitors to Dubai set to catalyse the real estate growth in the build-up to Expo 2020, Aziz Developments’ properties will more than cater to the anticipated uptick in demand.

Azizi Developments’ Al Furjanprojects, Star, Shaista, and Samia, recorded 70, 72, and 89 per cent construction completion respectively. Farishtastands at 92, Plaza at 88, and Aura in Jebel Ali at 60 per cent. Mina has reached a construction milestone of 68 per cent, while Aliyah in Dubai Healthcare City has been completed earlier this year. Construction at Riviera is also well on track, with phase one having reached 53 per cent, and phase two and three having marked 35 and 22 per cent respectively.

{:}{:ar}[دبي – الإمارات العربية المتحدة، 5 سبتمبر 2019] – كشفت عزيزي للتطوير العقاري، أحد أبرز مطوري العقارات في القطاع الخاص في الإمارات العربية المتحدة، عن تسجيل إنجازات إنشائية مهمة خلال الربع الثالث من العام الجاري 2019.

وفي العام 2019، أنجزت عزيزي عمليات صب الخرسانة لأكثر من 117 سقفًا، واستخدمت فيها ما يزيد على 165 ألف طن من الخرسانة، ونصبت أكثر من 45 رافعة، وبنت أكثر من 1.3 مليون قدم مربع، محققة متوسط ​​تقدمشهري في عمليات الإنشاءات يبلغ 5% تقريبًا، وأكثر من 5.9 مليون ساعة عمل فردية. ويجري العمل في مشاريع عزيزي في جميع أنحاء مناطق ميدان والفرجان وداون تاون جبل علي ونخلة جميرا ومدينة دبي الطبية وفق الخطط الموضوعة لها مسبقًا، مع تقدم سريع للغاية في عمليات الإنشاءات.

ويضيف كل واحد من مشاريع الشركة قيمة فريدة لأفق دبي، من خلال مواقعها الرئيسية ومرافقها المتميزة وما توفره من خدمات، إلى جانب توظيفها أرقى الفنون المعمارية، في إطار حرصها على الابتكار واتخاذ العملاء محور تركيز في عملياتها وقراراتهاعند تطوير مشاريعها.

ووفق استراتيجية التسعير القائمة على الموقع، يتم تطوير جميع مشاريع عزيزي في مواقع مهمة ينتظرها مستقبل واعد، لوجودها في المناظق المرشحة للنمو  العالي في الإمارة، ما يوفر لقاطنيها سهولة الوصول إلى مناطق الجذب التجارية والترفيهية، وزيادة عائدات الإيجار وتحقيق عوائد قوية.

وقال فرهاد عزيزي، الرئيس التنفيذي لشركة عزيزي للتطوير العقاري: “انطلاقًا من الركائز الأساسية المتمثلة في الاهتمام بعملائنا ليكونوا محور تركيزنا، ومن منطلق الحرص على الشفافية، فإننا نتيح لهم الاطلاع الدائم إزاء التقدم المحرز في وحداتهم السكنية. لقد أطلقنا على العام 2019 “عام البناء”، مع التركيز على تطوير الجودة والإنجاز في الوقت المناسب،وهذا هو وعدنالمواصلة السير على الطريق الصحيح لتحقيق هذا الهدف”.

وأضاف عزيزي: “إن الإعلان الأخير الذي أصدره صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي – “رعاه الله”، والمتعلق بتأسيس اللجنة العليا للتخطيط العقاري، سيؤدي إلى المزيد من الابتكار والشفافية والعروض القيمة،مع أدنى مستوى من التكرار في مفاهيم المشاريع العقارية.وسيسهم ذلك في ضمان سوق عقاري أكثر توازناً، وسيلعب دورًا رئيسيًا في أهداف التنمية المستدامة للإمارة،ودعم بيئتهاالاستثمارية”

وفي ظل التقارير التي تتوقع وصول أكثر من 25 مليون زائر إلى دبي،سيسهم ذلك في تحفيز النمو العقاري في الفترة التي تسبق معرض “إكسبو 2020 دبي”، وستساعد مشاريع عزيزي العقارية في تلبية الارتفاع المتوقع في الطلب.

وسجلت مشاريع عزيزي في الفرجان وهي: “ستار” و “شايستا” و “سامية ” نسب إنجاز قدرها 70 و 72 و 89% على التوالي. وتبلغ نسب الإنجاز في “فاريشتا” 92%، و “بلازا” 88%، و “أورا” في جبل علي 60%. ووصلت مرحلة البناء في “مينا” 68%، في حين تم الانتهاء من مشروع “علياء” في مدينة دبي الطبية هذا العام. وتسير أعمال البناء في “ريفييرا”وفق الخطط، حيث بلغ الإنجاز في المرحلة الأولى 53%، بينما سجلت المرحلتان الثانية والثالثة 35 و 22%على التوالي.{:}