{:en}Yakult Gold Makes Middle East Debut{:}{:ar}طرح مشروب “ياكولت جولد” في الشرق الأوسط{:}

{:en}

  • Premium Version of Iconic Probiotic Drink Now Available at All Major Hypermarkets,Supermarketsand Convenience Stores Across UAE
  • Packed with 30 Billion Live Beneficial Bacteriaand Nutrients Including Vitamin D, B6, B12, Niacin and Calcium

Dubai, United Arab Emirates

Yakult Middle East has unveiled a new ‘gold’ version of its iconic probiotic drink, which will go on sale in selected retailers across the UAE today.

Called Yakult Gold, each bottle of this premium fermented milk drink contains 30 Billion Lactobacillus Casei strain Shirota (approx. 4 times the number of good bacteria found in Yakult Original & Light) and is packed with added nutrients such as Vitamin D, B12, B6, Niacin and Calcium.
This active bacteria unique to Yakult and named in honor of Dr. Minoru Shirota, who first cultured this strain in 1930, is able to withstand strong gastric acids and reach the intestines alive.

“Around the world, years of research support the multiple health benefits of probiotics, including the suppression of harmful bacteria in the intestines, improved digestive function, strong immunity and maintenance of overall health,” said Koji Tanaka, Managing Director, Yakult Middle East.

Yakult remains a frontrunner in the probiotic category globally, with 40+ million bottles of Yakult consumed daily in 40 countries and regions across the world.

“The launch of Yakult Gold here in the region underscores our commitment to ensuring the health and wellbeing of our broad consumer base with a tried and tested product that helps improve digestion and build immunity when consumed regularly. The health benefits of Yakult are tangible and this new addition to our product portfolio combined with a robust plan of consumer engagement initiatives at the ground-level,are certain to ensure that Yakult continues to remain at the forefront of the functional food revolution.”

Yakult Gold will be available across all major supermarkets and hypermarkets across the UAE with a pack of 5 retailing for aboutAED 20.

“The beauty of Yakult Gold is that it’s beneficial for all. The youth and elderly will appreciate the immunity boost and even pregnant women can enjoy a healthier pregnancy with a shot of Yakult Gold. Not to mention the fact that people of all ages can enjoy the added boost of Vitamin D, B6, B12, Niacin and Calcium,” said Eiji Amano: Director of Sales & Marketing, Yakult Middle East.

“We anticipate that this new addition to the portfolio will be incredibly well-received especially bearing in mind the fact that Vitamin D deficiency is a common concern in the Middle East. By adding a bottle of Yakult Gold to one’s daily routine one can improve overall health with the added nutrients whilst building immunity,” he concluded.

Lama Alnaeli, a certified Health and wellbeing consultant and clinical dietician based in Dubai was also at the launch to share her insight and expertise. According to her, “Overall health and diseases have been linked to balance or imbalance in the growth of bacteria in the digestive system as studies have shown for the past few years. Good bacteria stimulate healthy and balance of gut microorganisms, which promotes a wide range of health benefits. Research has been promising for these friendly critters. Some of their benefits are universal no matter of age or gender: supporting gut health, healthy skin, weight management and well-being.”

She also reiterated the positive and significant effect a product like Yakult can have.

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة

كشفت شركة “ياكولت ميدل إيست” النقاب عن إصدار “ذهبي” جديد من مشروب البروبيوتيك المميز الذي تنتجه الشركة، ومن المقرر طرحه للبيع في عدد من المتاجر المختارة في أنحاء الإمارات العربية المتحدة اليوم.

أطلقت الشركة على المنتج اسم “ياكولت جولد”، وتحتوي كل زجاجة من مشروب الحليب المخمّر المميز هذا على 30 مليار من البكتيريا الملبنة الحية من سلالة شيروتا (ما يقرب من أربعة أضعاف عدد البكتيريا النافعة الموجودة في مشروب “ياكولتأوريجينال” و”ياكولت لايت”) بالإضافة إلى العناصر الغذائية، مثل فيتامين “د” وفيتامين “ب6” وفيتامين “ب12” والنياسين والكالسيوم.
وتتميز هذه السلالة من البكتيريا النشطة، التي تنفرد بها مشروبات “ياكولت” والتي تمت تسميتها تكريمًا للدكتور مينوروشيروتا الذي كان أول من نجح في زراعة هذه السلالة في عام 1930، بالقدرة على مقاومة الأحماض والعصارة المعوية القوية والوصول إلى الأمعاء على قيد الحياة.

وفي تعليقه على ذلك، قال كوجي تاناكا، العضو المنتدب في شركة “ياكولت ميدل إيست”: “تؤكد الأبحاث التي جرت حول العالم لعدة سنوات وجود العديد من الفوائد الصحية لمشروبات “البروبيوتيك”، ومن بينها مقاومة البكتيريا الضارة في الأمعاء وتحسين وظائف الجهاز الهضمي وتقوية المناعة والحفاظ على الصحة بوجه عام”.

ولا تزال شركة “ياكولت” هي الرائدة على مستوى العالم في إنتاج مشروبات “البروبيوتيك”، حيث تُستهلك أكثر من 40 مليون زجاجة من مشروبات “ياكولت” يوميًا في 40 دولة ومنطقة حول العالم.

“ويأتي إطلاق “ياكولت جولد” في المنطقة تأكيدًا على التزامنا بضمان صحة وعافية المستهلكين، وذلك بطرح منتج مجرّب ومختبر يساعد على تحسين وظائف الهضم وتقوية المناعة عند تناوله بصفة منتظمة. وتتميز منتجات “ياكولت” بالفوائد الصحية الملموسة، ومن المؤكد أن هذه الإضافة الجديدة إلى محفظة منتجاتنا، إلى جانب خطتنا القوية لإطلاق العديد من مبادرات التفاعل مع المستهلكين على أرض الواقع، ستضمن استمرار شركة “ياكولت” في الصدارة في ثورة الأغذية الوظيفية”.

وسيتوفر مشروب “ياكولت جولد” في جميع المتاجر الكبرى ومراكز التسوق في أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة في شكل حزمة بها 5 زجاجات بسعر 20 درهمًا تقريبًا.

من جانبه، قال إيجي أمانو، مدير المبيعات والتسويق في شركة ياكولت ميدل إيست: “تكمن روعة مشروب “ياكولت جولد” في فائدته الكبيرة للجميع، سواءً للشباب أو كبار السن، الذين سيقدرون مساهمته في تقوية المناعة، بل ويمكن للنساء الحوامل الاستمتاع بحمل صحي بتناول مشروب “ياكولت جولد”، ناهيك عن أن الجميع يمكنهم الاستمتاع بالقيمة المضافة لفيتامين “د” وفيتامين “ب6” وفيتامين “ب12″ والنياسين والكالسيوم”.

واختتم كلامه قائلاً “نتوقع أن تحظى هذه الإضافة الجديدة إلى منتجاتنا بترحاب شديد، خاصةً وأن نقص فيتامين “د” يعتبر من المشاكل الشائعة في منطقة الشرق الأوسط. ويمكن لأي شخص تحسين صحته بوجه عام بتناول زجاجة من مشروب “ياكولت جولد” يوميًا، حيث تحتوي على عناصر غذائية مضافة، إلى جانب تقويتها لمناعة الجسم”.

كذلك، شاركت لمى النائلي، استشارية الصحة والعافية المعتمدة وأخصائية التغذية في دبي، في فعاليات إطلاق المشروب الجديد لطرح رأيها وخبراتها. ومن جانبها، قالت أن “ترتبط الصحة والمرض بوجه عام بالتوازن أو عدم التوازن في نمو البكتيريا في الجهاز الهضمي، وذلك بحسب الدراسات التي جرت خلال السنوات القليلة الماضية. ويرجع ذلك إلى أن البكتيريا النافعة تعزز الصحة وتحقق التوازن مع البكتيريا المعوية، مما يعود بالكثير من الفوائد الصحية. ولقد كانت الأبحاث التي جرت على تلك المخلوقات النافعة واعدة، ذلك أن بعضها له فوائد عامة بصرف النظر عن العمر أو الجنس، حيث تحسّن من صحة المعدة ومن نضارة البشرة وتساعد على التحكم في الوزن وفي تحسّن العافية”.

كما أكدت كذلك على التأثير الإيجابي والكبير للمنتجات المماثلة لمشروبات “ياكولت”.

واستطردت قائلة: “تظهر الدراسات أن انخفاض مستوى البكتيريا النافعة وارتفاع مستوى البكتيريا الضارة أمر ضار بصحة الإنسان، وبالتالي، يُنصح بتناول مشروبات البروبيوتيك من أجل تحسين الصحة. كذلك، علينا أن نضع في اعتبارنا دائمًا أن الوقاية خير من العلاج. فلنحرص جميعًا على تقوية صحتنا، بدلاً من المعاناة مع المرض”.{:}