{:en}SriLankan Airlines’ wins the ‘Best Marketing Innovation’ award at APEX 2019{:}{:ar}الخطوط “السريلانكية” تفوز بجائزة الإبداع{:}

{:en}

SriLankan Airlines’ intensive efforts to drive the recovery of the island’s tourism industry in the aftermath of the Easter Sunday attack were honoured with a global accolade – the ‘Best Marketing Innovation’ award from the Airline Passenger Experience Association (APEX). The Airline also managed to secure Four-Star rating in the major airlines category, for the 3rd consecutive year.

Vipula Gunatilleka, Group Chief Executive Officer, said: “We are delighted to win this prestigious award, which we consider to be an accolade for our country at a time when our tourism industry is recovering from a disastrous situation. Credit goes to the hundreds of members of our staff who volunteered for this innovative marketing campaign that reached an audience of millions of people in a large number of countries.”

SriLankan’s marketing effort was chosen the winner over entries by Qatar Airways and Virgin Atlantic that were also shortlisted nominees in this category. APEX is the world’s only non-profit membership trade association, a network of the airline industry’s leading airlines, airline suppliers and related companies that is dedicated to improving the entire airline passenger experience. The awards ceremony coincided with the APEX Expo annual industry convention at the Los Angeles Convention Centre from 9-12 September. Joshua Bustos, the airline’s Chief Commercial Officer, received the award on behalf of SriLankan at a glittering ceremony in Los Angeles on 9th September.

Saminda Perera, Senior Manager Marketing said: “We are delighted to receive this award for our marketing campaign ‘Spirit of Vesak at BIA’ which was well-received by the participants, visitors and the viewers all alike. As the National Carrier of a country that has rich traditions, our aim was to symbolize in our campaign, the cultural aspects of a national festival which portrays unity among communities, team work and of course the sense of generosity which has connotations to the doctrine of the Buddha. We have always endeavored to ensure the timeliness and universal appeal of our marketing campaigns and this award reaffirms the success of our efforts.”

The campaign, which centered on the Buddhist festival of Vesak to showcase the unity and spirit of tolerance among Sri Lanka’s many ethnic and religious communities, reached an audience of 7.6 million people with 1.2 million engagements via live streaming over YouTube and Facebook that specifically targeted major tourism markets worldwide.

It was based on the ‘karaniya metta sutra’ that emphasized the Buddha’s doctrine of boundless compassion to the world, and was carried out on Vesak, the holiest day in the calendar for Buddhists around the world.

The campaign involved a range of events at SriLankan’s hub at Colombo’s Bandaranaike International Airport that emphasized the message of peace through spiritual songs, intricate decorations, offering refreshments catered by none other than the Airline’s catering arm – SriLankan Catering to travelers at the airport, thanking people for visiting Sri Lanka, and much more. A special choir of airline employees ranging from pilots to cabin crew, aircraft engineers, administrative staff, auditors and aircraft interior cleaning crews were trained by some of the country’s top musicians to entertain travelers.

SriLankan Catering ensured continuous service during the 12-hour activation at this award-winning endeavor by delighting the travelers at BIA with refreshments.

SriLankan Airlines has a route network of 109 cities in 48 countries, including codeshare operations in partnership with the world’s finest airlines. It is firmly established as one of the leading airlines in the Indian Ocean region, being the largest carrier to both Sri Lanka and the Maldives, and the largest foreign airline in India. A member of the prestigious oneworld global airline partnership, SriLankan Airlines also connects travelers to over 1,000 cities in 160 countries through its oneworld partner airlines.

{:}{:ar}

أعلنت الخطوط الجوية السريلانكية، الناقل الوطني في سريلانكا، عن فوزها بجائزة الإبداع في مجال التسويق والترويج من مؤسسة خبرات المسافرين العالمية APEX وذلك في إطار الجهود المُكثفة التي بذلتها الشركة لدفع عجلة السياحة في جزيرة سريلانكا. وحافظت الشركة كذلك على تصنيف الأربع نجوم في فئة شركات الطيران الرئيسية للعام الثالث على التوالي.

وقال فيبولا جوناتيليكا، الرئيس التنفيذي لمجموعة السريلانكية: “يسعدنا الفوز بهذه الجائزة المرموقة، والتي نعدها بمثابة تقدير لبلدنا في وقت تتعافى فيه صناعة السياحة من وضع مأساوي. ويرجع الفضل في ذلك إلى فريقنا الذي ضم مئات الأفراد الذين تطوعوا لهذه الحملة التسويقية المبتكرة التي بلغت ملايين الناس في عدد كبير من الدول”.

وقد فازت حملة السريلانكية التسويقية متفوقة على حملات من الخطوط الجوية القطرية وخطوط فيرجن أتلانتيك الجوية تم ترشيحها للقائمة النهائية في هذه الفئة. وتعد مؤسسة  APEX  رابطة العضوية التجارية غير الربحية الوحيدة في العالم، وهي شبكة من أبرز شركات الطيران، موردي شركات الطيران والشركات ذات الصلة المخصصة لتحسين تجربة المسافرين ككل. تزامن حفل توزيع الجوائز مع مؤتمر الصناعة APEX Expo السنوي الذي اختتم أعماله مؤخرا في مركز مؤتمرات لوس أنجلوس. تسلم جوشوا بوستوس، المدير التجاري العام للشركة ، الجائزة نيابة عن السريلانكية في حفل أقيم مؤخرا في لوس أنجلوس.

وقالت سامندا بريرا، مدير عام التسويق: “يسعدنا الحصول على هذه الجائزة عن حملتنا التسويقية “روح سريلانكا”  التي لاقت ترحيباً كبيراً من المشاركين، الزوار والمشاهدين على حد سواء. بصفتنا الناقل الوطني لدولة ذات تقاليد ثرية، كان هدفنا هو أن نرمز في حملتنا إلى الجوانب الثقافية لمهرجان وطني يصور الوحدة بين المجتمعات، العمل الجماعي، وقطعاً إحساس الكرم . لقد سعينا دائمًا لضمان حسن توقيت حملاتنا التسويقية وجاذبيتها العالمية، وتؤكد هذه الجائزة مجدداً نجاح جهودنا. “

وبلغت الحملة، التي ركزت على مهرجان فيساك لإظهار الوحدة وروح التسامح بين شرائح المجتمع الكثيرة المختلفة عرقياً ودينياً في سريلانكا، بلغت 7.6 مليون شخص من خلال 1.2 مليون مشاركة عبر البث المباشر على مواقع اليوتيوب والفيسبوك والتي استهدفت بشكل رئيسي أسواق السياحة في جميع أنحاء العالم.

اعتمدت الحملة على مبدأ التعاطف غير المحدود مع العالم. تضمنت الحملة مجموعة من الفعاليات في مركز السريلانكية في مطار باندارانايك الدولي في كولومبو والتي أكدت على رسالة السلام من خلال الأغاني الروحية، الديكورات المعقدة، تقديم المرطبات التي لا يجيدها سوى السريلانكية للمؤن –  ذراع المؤن في الشركة – الذي يقدم الوجبات للمسافرين في المطار، إضافة إلى شكر الناس على زيارة سريلانكا، غير ذلك الكثير. تم تدريب مجموعة خاصة من موظفي الشركة من الطيارين، طاقم الطائرة، مهندسي الطائرات، الموظفين الإداريين ومدققي الحسابات، وأطقم التنظيف الداخلي للطائرات، تم تدريبهم على يد عدد من أكبر الموسيقيين في الدولة على لتسلية المسافرين.

تضمن السريلانكية للمؤن الخدمة المتواصلة خلال فترة تفعيل 12 ساعة لهذا السلوك المميز للترحيب بالمسافرين في مطار باندرانايك الدولي وتقديم المرطبات لهم. .

تمتلك الخطوط الجوية السريلانكية شبكة مسارات تتألف من 109 مدينة في 48 دولة، بما في ذلك عمليات الرمز المشترك بالتعاون مع أفضل شركات الطيران في العالم. رسخت الشركة مكانتها كواحدة من أبرز شركات الطيران في منطقة المحيط الهندي، كونها أكبر ناقل لكل من سريلانكا وجزر المالديف، وأكبر شركة طيران أجنبية في الهند. كعضو في تحالف شركات الطيران العالمية المرموق oneworld، توفر الخطوط الجوية السريلانكية رحلات الترانزيت لأكثر من 1,000 مدينة في 160 دولة من خلال شركات الطيران الشريكة لها.

عناية المحررين:

نبذة عن الخطوط الجوية السريلانكية:

الخطوط الجوية السريلانكية، الناقل الوطني لسريلانكا وعضو تحالف وان ورلد oneworld، من شركات الطيران المميزة التي تتمتع بشهرة قوية كرائد عالمي في مجال الخدمات، الراحة، السلامة، الاعتمادية والانتظام في المواعيد.

انطلقت الشركة في 1979 ويقع مركزها في مطار بندرا نايك الدولي في كولومبو وتوفر رحلات مريحة إلى شبكتها العالمية (بما في ذلك شركاء الرمز المشترك) التي تضم 111 وجهة في 48 دولة حول العالم. تغطي خريطة مسارها المباشر أغلب المدن الكبرى على مستوى أوروبا، الشرق الأوسط، الهند، جنوب شرق آسيا والشرق الأقصى. تشغل الشركة أسطولا كاملا من طائرات الإيرباص بما في ذلك طائرات A330-300 المتطورة وطائرات A320/321neo  الحديثة. حصلت الشركة على العديد من الجوائز منها أفضل شركة طيران في العالم إلى المحيط الهندي، أفضل شركة طيران في آسيا إلى المحيط الهندي، أفضل حملة تسويقية في أسيا في جائزة السفر العالمية 2018.

{:}