{:en}THE RITZ-CARLTON PRESENTS INAUGURAL ‘GRAND TOUR’ ACROSS THE MIDDLE EAST{:}{:ar}الريتز-كارلتون تعلن إطلاق فعالية “غراند تور” في الشرق الأوسط{:}

{:en}

From UAE to Oman, a luxurious four-day driving exploration of the Middle East is set to inspire life’s most meaningful journeys

 Dubai, United Arab Emirates2nd October 2019 –Building on its reputation for creating memorable experiences that leave indelible marks on their guests’ lives, The Ritz-Carlton has announced its first ever ‘Grand Tour’, a luxurious four-day driving exploration of the region through thoughtfully curated bespoke experiencesin partnership with the Italian iconic automotive brand, Maserati.

A carefully selected group of regional tastemakers will embark on an incredible journey from Abu Dhabi to Muscat, traveling the region’s most drivable roads and taking in some of its most breathtaking vistas as they discover legendary hospitality at The Ritz-Carlton hotels and resorts along the way.Throughout the trip the guests will be immersed in brand experiences that showcase the exceptional service delivered by The Ritz-Carlton’s famed Ladies and Gentlemen, the best the destination has to offer and access to local artisans, further realizing the brand’s vision of inspiring life’s most meaningful journeys.

“The Ritz-Carlton is where memories are made and revisited.We therefore wanted to create a journey of discovery that weaves through our hotels,awakening different sensorial experiences along the way and inspiring lifelong memories,” said Candice D’Cruz Vice President Luxury Brands, Middle East and Africa, Marriott International. “Our guests are purveyors of fine taste. So, it is important that we work with like-minded partners and develop programming that allows them to indulge in meaningful experiences accentuated by remarkable surroundings and a shared passion.”

Guests of The Ritz-Carlton Grand Tour will be able to drive a fleet of luxury automobiles courtesy of Maserati, the universally recognized symbol of motoring excellence., rich in tradition and sporting successes, including the Quattroporte, Ghibli, the GranCabrio and the newly introduced LevanteTrofeo and GTS. The celebrated Italian brand shares many synergies with The Ritz-Carlton including over a hundred years of rich heritage and a proclivity towards superior craftsmanship.

The drive will begin in the UAE’s capital at The Ritz-Carlton Abu Dhabi, Grand Canal, travelling north through The Ritz-Carlton Dubai, The Ritz-Carlton Ras Al Khaimah, Al Wadi Desert and finally arriving at the legendary Al Bustan Palace, A Ritz-Carlton Hotel in Muscat. Along the way guests will be treated to a host of memorable encounters including high octane motorsports at Yas Marina Circuit, a sunset cruise on a private yacht, a ride on the world’s longest zipline, falconry shows, stargazing and some of the finest gastronomical delights in the region. The voyage will be set against a backdrop of astonishing mountainous views and coastal cruising from the Arabian Gulf to the Sea of Oman.

The Ritz-Carlton Grand Tour takes place in the second week of October by private invitation only. Marriott Bonvoy Members who have exchanged their points for this incredible super car tour will also get to partake the experience for a journey of a lifetime unravelling the charm of the Middle East.

{:}{:ar}من دولة الإمارات العربية المتحدة إلى سلطنة عمان، جولة استكشافية فاخرة للشرق الأوسط

تعد بأروع رحلات الحياة

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 2 أكتوبر 2019–تماشياً مع سمعتها في صنع ذكريات تُحفر في الذاكرة وتترك أثراً طيباً في نفوس ضيوفها، أعلنت فنادق الريتز-كارلتون عن فعاليتها الأولى “غراند تور” أو الجولة الكبرى، وهي عبارة عن رحلة استكشاف راقية للمنطقة من خلال تجارب مصممة بعناية كبيرة بالتعاون مع علامة السيارات الفخمة الإيطالية الشهيرة، مازيراتي.

ستنطلق مجموعة مختارة من أبرز الشخصيات المؤثرة في المجتمععلى الصعيد الإقليمي في رحلة رائعة من أبوظبي إلى مسقط، فيجتازون أبرز الطرقات الحيوية ويلتقطون باقة من أجمل المشاهد الآسرة بينما يستكشفون الضيافة الأسطورية التي تشتهر بها فنادق ومنتجعات الريتز-كارلتون في وقفات مميّزة على الطريق. وخلال الرحلة، يختبر الضيوف تجارب العلامة التجارية التي تعكس الخدمة الاستثنائية التي يقدّمها السيدات والسادة في فنادق ومنتجعات الريتز-كارلتون، وأروع الوجهات التي تقدّمها العلامة إضافة إلى إمكانية وصولهم إلى الحرفيين المحليين، مما يحقق رؤية العلامة التجارية في إلهام أروع رحلات الحياة وأعمقها معنًى.

وعلّقت في هذا الإطار كانديس دي كروز، نائب الرئيس للعلامات الراقية لمنطقة الشرق الأوسط وإفريقيا، ماريوت الدولية، قائلة: “تشتهر فنادق ومنتجعاتالريتز-كارلتون بكونها العنوان المثالي لصنع أروع الذكريات وعودة الضيوف لتكرار تلك اللحظات. وبالتالي أردنا أن نحقق رحلة استكشافية، يكون لها محطات في فنادقنا،تتخللها على الطريق تجارب حسية مختلفة وتولّد ذكريات تدوم مدى الحياة.”

وأضافت قائلة: “إنّ ضيوفنا هم من أصحاب الذوق الرفيع وبالتالي من الأهمية الكبيرة أن نتعاون مع شركاء يشبهوننا بالتفكير ونطوّر برامج تسمح لهم بالغوص في تجارب هادفة تزيدها جمالاً البيئة المحيطة بهم والمشاعر المشتركة.”

ذلك، وسيتمكن ضيوف “الريتز-كارلتون غراند تور” من قيادة أسطول من السيارات الفاخرة من علامة مازيراتي، الرمز العالمي للتميز في مجال صناعة السيارات، وهو اسمٌ ذات إرث غني بالتقاليد والنجاحات الرياضية بما في ذلك طراز “كواتروبورتي”، و”جيبلي”، و”غران كابريو” وطراز “ليفانتيتروفيو” الذي تمّ الكشف عنه مؤخراً و”جي تي إس”. وتتشارك العلامة الإيطالية الشهيرة العديد من أوجه الشبه مع الريتز-كارلتون بما في ذلك ما يزيد عن مئة عام من التراث الغني والتوجّه نحو البراعة الحرفية.

تنطلق الجولة من فندق الريتز-كارلتون، غراند كانال، في العاصمة الإماراتية أبوظبي، شمالاً ومروراً بفندق الريتز-كارلتون دبي، والريتز-كارلتون رأس الخيمة، صحراء الوادي، للوصول أخيراً إلى قصر البستان، الريتز-كارلتون، الرائع في مسقط. ويتخلل المسيرة وقفات مميّزة تُحفر في ذاكرة الضيوف بما في ذلك وقفة في حلبة مرسى ياس حيث يختبرون تجارب عالية السرعة، ويستمتعون برحلة بحرية عند غروب الشمس على متن يخت خاص، وتجربة أطول خط “زيب لاين” في العالم، ومشاهدة عروض الصقور، وتأمّل النجوم والاستمتاع بباقة من أفخم التجارب المذاقية في المنطقة. وستشكّل المناظر الجبلية والمشاهد الساحلية الرائعة من الخليج العربي إلى بحر عُمان خلفية رائعة للرحلة المميزة.

تُقام فعالية “الريتز-كارلتون غراند تور” في الأسبوع الثاني من شهر أكتوبر بدعوة خاصة فقط. ويحصل أعضاء ماريوت بونفوي الذين قاموا باستبدال نقاطهم بهذه الجولة الفخمة بفرصةللمشاركة في رحلة من العمر يستكشفون فيهارونق الشرق الأوسط وجمالاته.{:}