{:en}SNC-Lavalin appoints Michael Dunn as Senior Vice-President of its MEA and Asia Pacific Resources sector{:}{:ar}”إس إن سي- لافالين” تعين مايكل دان بمنصب نائب الرئيس الأول لشؤون قطاع الموارد في الشرق الأوسط وأفريقيا وآسيا والمحيط الهادئ{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates, (AETOSWire): SNC-Lavalin is pleased to announce that Michael Dunn has been appointed Senior Vice-President, Resources, Middle East and Africa, and Asia Pacific, effective October 17, 2019. Based in the United Arab Emirates, Michael joins the company’s Resources senior leadership team, leading the business’s oil and gas, and mining and metallurgy activities in these regions.

“As we continue to grow our Resources business in the Middle East and Africa, and Asia Pacific regions, the appointment of Michael Dunn will further strengthen our capabilities and market offering by delivering world-class end-to-end engineering and consultancy, project delivery and asset management services,” said Craig Muir, President, Resources at SNC-Lavalin. “Bringing a wealth of experience and regional industry knowledge, I’m confident that he’ll continue to cement our footprint and lead our business expansion for the future.”

Michael joined SNC-Lavalin in May 2019 as Managing Director, Resources, Arabian Gulf Countries, ensuring their development strategies and operational capabilities are aligned with the new strategic focus of SNC-Lavalin’s Resources sector. He has more than 20 years’ experience in operations and management, building businesses and delivering projects in the oil and gas, and mining and metallurgy markets in the UK, Middle East and Australia. His extensive 10 years’ GCC experience will also play a key role in repositioning the company’s service offering, leveraging its existing capabilities and delivering on its growth plans in the region.

Prior to joining SNC-Lavalin, he worked for 19 years with Worley where he held a number of senior positions including leading country operations in Oman and Australia. His early career was spent with KBR, Falcon Drilling Company and McDermott International. Michael holds a Bachelor of Engineering, Hons, in Mechanical Engineering from Robert Gordon University, Scotland.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة، (“ايتوس واير”): يسرُّ شركة “إس إن سي- لافالين” أن تعلن عن تعيين مايكل دان بمنصب نائب الرئيس الأول لشؤون قطاع الموارد للشركة في الشرق الأوسط وأفريقيا وآسيا والمحيط الهادىء اعتباراً من 17 أكتوبر 2019. وينضم مايكل الذي يعمل انطلاقاً من مقرّه في دولة الإمارات العربية المتحدة، إلى الفريق الإداري العالمي للموارد في الشركة، ويتولّى قيادة أنشطة القطاع التي تشمل النفط والغاز والتنقيب والتعدين في هذه المناطق.

وفي هذا السياق، قال كريغ ميور، رئيس قطاع الموارد لدى “إس إن سي- لافالين”: “في ظلّ سعينا المتواصل لتطوير أعمالنا في قطاع الموارد في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا وآسيا والمحيط الهادئ، يُساهم تعيين مايكل دان في تعزيز قدراتنا وعروضنا في السوق من خلال تقديم خدمات متكاملة وعالمية المستوى في مجال الاستشارات الهندسية وتنفيذ المشاريع وإدارة الأصول. ونحن على يقين بأنّه سيواصل ترسيخ حضورنا وسيقود عمليات توسيع أعمالنا في المستقبل، بفضل خبرته ومعرفته الإقليمية العميقة في القطاع”.

انضم مايكل إلى “إس إن سي- لافالين” في مايو 2019 كمدير إداري لشؤون قطاع الموارد في دول مجلس التعاون الخليجي، حيث حرص على أن تتوافق استراتيجيات التطوير والقدرات التشغيلية في هذه الدول مع التركيز الاستراتيجي الجديد لقطاع الموارد في “إس إن سي- لافالين”. ويتمتّع مايكل دان بأكثر من 20 عاماً من الخبرة في مجال العمليات والإدارة، وتأسيس الأعمال وتنفيذ المشاريع في أسواق النفط والغاز والتعدين والتنقيب في كل من المملكة المتحدة والشرق الأوسط وأستراليا. وستلعب خبرته الواسعة في دول مجلس التعاون الخليجي على مدى 10 أعوام دور رئيسي في إعادة طرح خدمات الشركة، والاستفادة من قدراتها الحالية وتنفيذ خطط النمو في المنطقة.

وقبل انضمامه إلى “إس إن سي- لافالين”، عمل مايكل دان لمدة 19 عاماً في شركة “وورلي” حيث شغل عدداً من المناصب العليا بما فيها قيادة عمليات الشركة في سلطنة عُمان وأستراليا. وأمضى مايكل المراحل الأولى من حياته المهنية في “كي بي آر” وشركة “فالكون دريلينج” و”ماك ديرموت إنترناشيونال”. ويحمل مايكل بكالوريوس في الهندسة الميكانيكية، مع مرتبة الشرف، من جامعة روبرت جوردون في اسكتلندا.

*المصدر: “ايتوس واير{:}