{:en}CPhI Middle East & Africa pharma event completes second successful year in the UAE capital{:}{:ar}معرض “سي بي إتش آي” للأدوية الشرق الأوسط وأفريقيا يحقق نجاحاً لافتاً في عامه الثاني بأبوظبي{:}

{:en}

The region’s only event dedicated to pharma manufacturing returned to Abu Dhabi, welcoming over 3,100 visitors from 98 countries

Abu Dhabi, United Arab Emirates, 16 October 2019: CPhI Middle East & Africa 2019, the global pharmaceutical showcase held in Abu Dhabi, has concluded after welcoming 234 exhibiting companies and over 3,100 visitors, from 98 countries.

His Excellency Sheikh Nahyan bin Mubarak al Nahyan, Minister of Tolerance, opened the event on 16 September, amid the projected US$41 billion the pharmaceutical industry in the MENA region is expected to top by 2022.

Cara Turner, Brand Director, CPhI Middle East & Africa, said: “This year has been about building on the success of the inaugural edition last year and reinforcing the importance of the event, which has been designed to support and grow pharmaceutical manufacturing throughout the region.

“Several exhibitors have already re-signed for the 2020 event, and in doing so also expanded their presence through booking larger stand areas. Our aim for next year is to attract even greater numbers of high-level delegates, visitors, exhibitors and speakers,” added Turner.

The three-day event, which was sponsored by the Ministry of Health and Protection (MoHaP), brought together companies covering every step of the pharma supply chain from drug research to finished dosage including pharma ingredients, product manufacturers, supplies and buyers.

The exhibition space was broken down into five distinct sectors of the industry, including:

  • CPhI: Brings together buyers, manufacturers and suppliers of pharmaceutical ingredients
  • FDF: Meet with manufacturers from every aspect of the finished dosage supply chain
  • ICSE: Connects the pharma community with CRO and CMO companies and technologies
  • P-MEC: Showcases the newest pharmaceutical machinery, equipment and technology providers
  • InnoPack: Hosts the latest innovations in packaging, integrated solutions and drug delivery systems

Research from the show revealed over 75% of all visitors had purchasing power, thereby connecting prominent and pioneering pharma brands such as Switzerland’s Bachem, French headquartered BD, India’s Vasudha Pharma Chem Ltd and the UAE’s Neopharma, with key partners.

The onsite conference programme opened with a keynote speech from His Excellency Dr Amin Hussain Al Amiri, Assistant Undersecretary of Public Health Policy & Licensing Sector in UAE Ministry of Health & Prevention, MoHaP. Entitled Healthcare and Pharmaceutical Continuum: Highlights Across the Region, where he addressed a number of topics including a focus on Middle East healthcare systems, creating value for patients and society, R&D investments and an overview on creating a smart regulatory environment for the UAE.

Dr Faisal BinDail, Chairman of the National Committee for Pharmaceutical Industries, outlined plans for future-proofing Saudi Arabia’s pharma development as part of the Kingdom’s Vision 2030.

Speaking at the event Dr. BinDail said: “In the context of Saudi Arabia, Pharma manufacturing holds an important position in achieving the Kingdom’s Vision 2030. The regulatory body, local industry players, global companies have realised the importance of this initiative and are working towards strengthening of localised Pharmaceutical manufacturing.

Focusing on Sub-Saharan African (SSA), Martin Tronquit, Founder and Managing Partner of Infomineo, highlighted the rate of growth of pharma spending in the region and the opportunities for pharma companies to produce products locally. The growth of the market in SSA directly correlated with a 21% increase in visitors to the show when compared to the 2018 edition.

With a series of events held in Europe, North America, Korea, China, India, Japan and Southeast Asia, globally CPhI brings together more than 100,000 pharmaceutical professionals every year.

{:}{:ar}

  • الحدث الوحيد المتخصص في الصناعات الدوائية في المنطقة يعود إلى أبوظبي هذا العام ليستقبل أكثر من 3,100 زائر من 98 دولة

أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة، 16 أكتوبر 2019: اختتم معرض سي بي إتش آي الشرق الأوسط وأفريقيا 2019، الحدث الرائد عالمياً في الصناعات الدوائية فعالياته بنجاح في العاصمة الإماراتية أبوظبي بمشاركة 234 شركة عارضة وأكثر من 3,100 زائر من 98 دولة.

تم افتتاح هذا الحدث في 16 سبتمبر من قبل معالي الشيخ نهيان بن مبارك آل نهيان، وزير التسامح، حيث أقيم في وقتٍ تشهد فيه الصناعات الدوائية في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا نمواً ملحوظاً وسط توقعات تشير إلى ارتفاع حجم هذه الصناعة في المنطقة إلى 41 مليار دولار بحلول عام 2022.

وفي هذا الإطار، قالت كارا تيرنر مديرة العلامة التجارية لمعرض سي بي إتش آي الشرق الأوسط وأفريقيا: “عملنا هذا العام على تعزيز النجاح الذي حققناه في الدورة الأولى من المعرض العام الماضي، وتأكيد أهميته في دعم وتطوير الصناعات الدوائية في جميع أنحاء المنطقة”.

وأضافت تيرنر: “شهدنا خلال دورة العام الحالي اهتماماً كبيراً من قبل العديد من العارضين الذين وقعوا عقود جديدة للتواجد في معرض سي بي إتش آي 2020، كما أنهم أبدوا رغبتهم في حجز منصات وأجنحة بمساحات أكبر لضمان تحقيق المزيد من النجاحات. يتمحور هدفنا لدورة العام المقبل حول جذب أعداد أكبر من المندوبين رفيعي المستوى، واستقطاب المزيد من الزوار والعارضين والمتحدثين الرسميين”.

وعلى مدار ثلاثة أيام متتالية، جمع هذا الحدث الذي أقيم تحت رعاية وزارة الصحة ووقاية المجتمع في دولة الإمارات العربية المتحدة مختلف الشركات العاملة في الصناعات الدوائية والتي تغطي كافة مراحل سلاسل التوريد من الأبحاث الطبية حتى الجرعة النهائية والمكونات التي تدخل في هذه الصناعة، كما شهد مشاركة واسعة لأبرز المصنعين والموردين والمشترين في قطاع الأدوية.

تم تقسيم المعرض إلى خمسة قطاعات متميزة في الصناعات الدوائية، حيث يجمع القسم الأول (CPhI) بين المشترين والمصنعين والموردين للمكونات والمنتجات الدوائية، فيما يتيح القسم الثاني (FDF) الفرصة للاجتماع مع الشركات المصنعة في مختلف جوانب سلسلة توريد الأدوية، أما القسم الثالث (ICSE) فهو يوفر فرصة للعاملين في قطاع الأدوية للتواصل مع شركات الأبحاث وشركات تعاقدات الصناعات الدوائية، ويستعرض القسم الرابع (P-MEC) أحدث الأجهزة والمعدات الدوائية ومقدمي التقنيات المبتكرة، فيما يستضيف القسم الخامس (InnoPack) أحدث الابتكارات والحلول المتكاملة في مجال التغليف وأنظمة توصيل الدواء.

وقد كشفت الأبحاث التي أجريت خلال المعرض أن أكثر من 75٪ من الزوار لديهم قوة شرائية، وهو ما يسهم في التواصل بين العلامات التجارية الرائدة في هذا المجال على غرار “باشيم” (Bachem) السويسرية و”بي دي” (BD) التي يقع مقرها في فرنسا، بالإضافة إلى “فاسودا فارما تشيم” الهندية وشركة “نيوفارما” الإماراتية وأبرز الشركاء الرئيسيين.

وخلال حفل الافتتاح، ألقى سعادة الدكتور أمين حسين الأميري، الوكيل المساعد لقطاع سياسة الصحة العامة والتراخيص في وزارة الصحة ووقاية المجتمع بدولة الإمارات كلمة رئيسية حملت عنوان “الرعاية الصحية والمستحضرات الصيدلانية في كافة أنحاء المنطقة”، تطرق فيها إلى عددٍ من المواضيع الرئيسية بما في ذلك التركيز على أنظمة الرعاية الصحية في الشرق الأوسط، وخلق قيمة للمرضى والمجتمع، والاستثمار في عمليات البحث والتطوير، وإلقاء نظرة عامة على تهيئة بيئة تنظيمية ذكية لدولة الإمارات العربية المتحدة.

من جانبه ناقش الدكتور فيصل بن دايل، رئيس اللجنة الوطنية للصناعات الدوائية في المملكة العربية السعودية الخطط الرامية إلى تطوير هذه الصناعات مستقبلاً ضمن رؤية المملكة 2030.

وفي هذا الإطار، تحدث الدكتور بن دايل قائلاً: “تحتل صناعة الأدوية والمستحضرات الصيدلانية موقعاً هاماً ضمن رؤية المملكة 2030. لذا فقد أدركت الهيئة التنظيمية واللاعبين المحليين في هذه الصناعة وكذلك الشركات العالمية المصنعة للأدوية أهمية هذه المبادرة وبدأت تعمل على تعزيز وتطوير الصناعة المحلية للأدوية في السعودية”.

وبالانتقال إلى منطقة أفريقيا جنوب الصحراء الكبرى، سلّط مارتن ترونكويت، المؤسس والشريك الإداري لشركة “إنفومينيو” (Infomineo) الضوء على معدل نمو الإنفاق على الأدوية، وأشار إلى الفرص المتاحة للشركات المصنعة للأدوية لإنتاج الدواء محلياً في هذه المنطقة. وقد ظهر هذا النمو في منطقة أفريقيا جنوب الصحراء الكبرى بشكلٍ واضح عبر نمو أعداد الزوار من هذه المنطقة تحديداً بنسبة 21% في معرض هذا العام مقارنةً بعام 2018.

يستضيف معرض سي بي إتش آي العالمي للأدوية عدداً من المعارض والفعاليات التي تقام في مختلف الأسواق العالمية بما فيها أوروبا وأمريكا الشمالية وكوريا والصين والهند واليابان وجنوب شرق آسيا، مستقطباً أكثر من 100,000 متخصص في مجال صناعة الأدوية سنوياً.

 {:}