{:en}ADNOC Distribution partners with ADCB for Virtual Accounts{:}{:ar}أدنوك للتوزيع تبرم اتفاقية شراكة مع بنك أبوظبي التجاري{:}

{:en}

Abu Dhabi, 13 November 2019 – Abu Dhabi Commercial Bank (ADCB) and ADNOC Distribution have recently entered into an agreement for ADCB’s digital banking solution, Virtual Accounts. The Virtual Accounts solution is enabling ADNOC Distribution, one of the region’s largest and most innovative petroleum companies, to have tighter control of their cash management and better liquidity by speeding up the accounts receivable process.

ADCB was the first local UAE bank to launch Virtual Accounts solution as demand for the technology has accelerated. Virtual Accounts simplifies the way businesses track incoming payments from multiple sources – particularly effective for clients with regular incoming payments from a large customer base or several subsidiaries.  Virtual Accounts also optimise costs for clients by reducing the number of banking relationships and physical accounts they need to manage.

Saoud Mohammed Al Jassem, Head of Government Banking at ADCB said, “We are very proud to partner with ADNOC Distribution as we continue to provide and build on our world class services through our latest technology and products.  Listening to and understanding our clients’ transformation journey has enabled us to be at the forefront to bring these innovative solutions that truly supports their ambitions.”

Commenting on ADNOC Distribution’s adoption of the receivables and reconciliation tool, ADNOC’s Chief Financial Officer, Petri Pentti, said, “Implementing Virtual Accounts was simple and immediately beneficial to our accounts receivables process, delivering efficiencies and value for our business.”

Isaac Thomas, Head of Transactional Banking at ADCB added, “Technology is changing banking, offering greater transparency and making a real difference. Our Virtual Accounts solution provides clear, centralized visibility of cash position and liquidity. It helps with a reduction in the number of banking relationships and physical account required and hence enabling cost optimization. We will continue to develop our products and offerings, in line with our customers’ emerging needs.”

{:}{:ar}

أبوظبي، 13 نوفمبر 2019 – أبرم بنك أبوظبي التجاري مؤخراً اتفاقية مع شركة ’أدنوك للتوزيع‘، يطرح بموجبها البنك حسابات افتراضية تندرج في إطار الحلول المصرفية الرقمية. وستُمكّن حلول الحسابات الافتراضية شركة ’أدنوك للتوزيع‘، التي تعد من كبرى شركات البترول وأكثرها ابتكاراً في المنطقة، من التحكم بشكل أفضل في عملية إدارة الأموال وتعزيز السيولة لدى الشركة وذلك بفضل تسريع العمليات المتعلقة بالحسابات المدينة.

يُعد بنك أبوظبي التجاري أول بنك محلي في دولة الإمارات يطلق تقنية الحسابات الافتراضية وذلك في وقت سابق من هذا العام، في ظل تسارع الطلب على هذه التقنية المتطورة التي تسهل على الشركات تتبع مدفوعاتها الواردة من مصادر مختلفة. علماً أن هذه الحلول تفيد بشكل خاص الشركات التي تستلم مدفوعات منتظمة من قاعدة عملاء واسعة من خلال عدد كبير من الأفرع. كما تسهم الحسابات الافتراضية في تخفيض النفقات، حيث تقلل من عدد الحسابات الفعلية والعلاقات المصرفية الواجب إدارتها.

 

وفي هذه المناسبة، قال سعود محمد الجاسم، رئيس حسابات الجهات الحكومية لدى بنك أبوظبي التجاري: “نحن فخورون جداً بشراكتنا مع ’أدنوك للتوزيع‘ وسنسعى للاستمرار في تقديم أرقى الخدمات لهم مستعينين بأحدث ما لدينا من التقنيات المتطورة والحلول المالية والمنتجات المصرفية المبتكرة. وتعكس هذه الشراكة الاستراتيجية مدى اهتمامنا وسعينا الدائم لتلبية متطلبات عملائنا من خلال العمل على تقديم كل ما يسهم في مواكبة كافة احتياجاتهم وطموحاتهم المتنامية.”

 

وفي تعليقه على خطوة  تبني شركة ’أدنوك للتوزيع‘ لهذه التقنية الحديثة، قال بيتري بنتي، المدير المالي التنفيذي لدى شركة ’أدنوك للتوزيع‘: “كان اعتماد الحسابات المصرفية الافتراضية سهلاً وسرعان ما آتى ثماره في إدارة الحسابات المدينة، حيث عزز من كفاءة أعمالنا وقيمتها”.

 

من جانبه، أضاف اسحاق توماس، رئيس دائرة المعاملات المصرفية العالمية في بنك أبوظبي التجاري: “لقد أسهمت التقنيات الحديثة في تعزيز مستويات الشفافية وأحدثت فارقاً حقيقياً على مستوى الأعمال في القطاع المصرفي. يأتي طرحنا لحلول الحسابات الافتراضية ضمن مساعينا لتوفير ما يلبي متطلبات عملائنا من الشركات من حيث تقليل عدد العلاقات المصرفية  والحسابات الفعلية وبالتالي تقليل النفقات. ونحن مستمرون في تطوير خدماتنا المصرفية ومنتجاتنا المالية بما يواكب احتياجات عملائنا”.

{:}

 4 total views,  4 views today