{:en}Time for tennis Ugo Humbert joins Rado YoungStars{:}{:ar}أوجو هومبرت ينضم إلى برنامج رادو للنجوم الشباب{:}

{:en}

(Lengnau, Switzerland – November 2019) 21-year-old French tennis star Ugo Humbert is the latest player to join the Rado YoungStar programme. He joins current YoungStar and WTA world number one Ashleigh Barty.

We launched the YoungStar programme in 2015 as part of our comprehensive tennis activities, which include acting as Official Timekeeper for a raft of international tournaments. Designed to support up-and-coming players, Rado YoungStars has the objective of creating an international team of talented, ambitious players with the potential to become the next generation of tennis stars.

Ranked 65th in the world, Ugo achieved a career high ranking of 46 in July 2019 and is in contention to appear in the ATP Next Gen Finals in December this year. It would be a fitting end to a whirlwind year for the left-hander, who turned pro in 2016. Over the past 12 months, he has climbed more than 200 places in the ATP rankings, thanks to victories in four ATP Challenger Tour events and runner-up finishes in a further three.

Having never played a professional match on grass before this year, he reached the Round of 16 in 2019 on his Wimbledon debut, joining just five other players who have achieved the same feat in the past 10 years.

Ugo began playing tennis aged 5 and has never looked back. Most comfortable playing on hard courts, he is known for his attacking style, powerful two-handed backhand and his ability to volley. A keen football fan and music lover, he is as comfortable sitting at a piano as he is with a racquet in his hands. We are delighted to welcome Ugo to our YoungStars team and are convinced he has a bright future ahead of him. Ugo wears the Rado HyperChrome Skeleton Automatic Chronograph.

{:}{:ar}(لينجنو، سويسرا، نوفمبر 2019) انضم بطل التنس الفرنسي الشاب البالغ من العمر 21 عاماً أوجو هومبرت إلى برنامج النجوم الشباب من رادو وهو حالياً ينضم إلى النجمة الشابة المصنفة الأولى بحسب جمعية التنس العالمية WTA أشلي بارتي.

أطلقنا برنامج النجوم الشباب عام 2015 ضمن مجموعة متكاملة من النشاطات ذات العلاقة بالتنس ومنها أننا ضابط الوقت الرسمي لمجموعة من البطولات الدولية. صمم برنامج النجوم الشباب من رادو ليدعم اللاعبين الناشئين ويسعى إلى جمع فريق عالمي من المواهب واللاعبين الطموحين الذين يتحلون بكل المقومات ليصبحوا الجيل المقبل من نجوم التنس.

يحتل أوجو المرتبة 65 عالمياً وقد تمكن خلال يوليو 2019 من تحقيق قفزة نوعية غير مسبوقة في مسيرته ليصل إلى المرتبة 46 وهناك حديث عن إمكانية ظهوره ضمن نهائيات الجيل المقبل للـATP في ديسمبر من العام الجاري. على مدى الأشهر الاثنين عشرة الماضية، تمكن من تسلّق أكثر من 200 مرتبة في تصنيف ATP بفضل الفوز الذي أحرزه في 4 فعاليات تحدٍ للـATP وحاز على المرتبة الثانية في 3 فعاليات أخرى.

هذا العام شارك في أول مباراة على العشب ووصل إلى الجولة 16 في بداياته في ويمبلدون 2019 وبذلك ربط اسمه بخمسة لاعبين آخرين تمكنوا من تحقيق الإنجاز نفسه خلال العقد المنصرم.

بدأ أوجو بلعب التنس في سن الخامسة ولم يتوقف منذ ذلك الحين. يفضل أن يلعب على الملاعب الصلبة وهو معروف بأسلوبه الهجومي وضرباته الخلفية القوية وقدرته على تسديد ضربات الفولي. يحب كرة القدم والموسيقى وهو يجيد العزف على البيانو تماماً مثل التنس. يسعدنا الترحيب بأوجو ضمن فريق النجوم الشباب ونحن على ثقة أن مستقبلاً مشرقاً بانتظاره. يرتدي أوجو ساعة رادو هايبر كروم سكيليتون أوتوماتيك كرونوغراف.{:}

 2 total views,  2 views today