{:en}Leem AW19: Celebrate the Woman of Today{:}{:ar} علامة ليم تطلق تشكيلتها من الأزياء لموسم خريف وشتاء 2019 احتفالاً بالمرأة العصرية{:}

{:en}

Dubai UAE — October 2019 saw Saudi Arabia’s timeless modern fashion house, Leem, launch its AW19 collection in stores throughout the Middle East. Distinguished by its stylish and affordable pieces designed for today’s fashion-conscious woman, Leem’s vision is to redefine modest wear with global appeal.

From the spirited, stompy muse swathed in black (or suited and not-quite-muted in corporate tones) to the vibrant-hued star who’s dressing for the limelight: Leem’s Autumn Winter 2019 inspiration is of two halves. But these two opposing influences share a common denominator – they celebrate the woman of today. This is the trend that defines the season and beyond.

On the minimalist theme, seriously sophisticated tailoring is taking a starring role – consider it a neat palate cleanser after many seasons of sports luxe. Then there’s the return of supple leather, a hero full-length dress, in particular, directing the new mood in quiet luxury. As for the opposing side? Vibrant colour, which can be worn head-to-toe. And floor-length dresses – oversized and couture-like in their construction and unapologetically sophisticated.

Leem’s stylish silhouettes mark the intersection of conservative fit and modern flair, elevating the fashion quotient of its all-inclusive clientele-base, whether they choose to conceal for culture or as a personal preference of style.

This season, Leem is in possession of signature looks including lady-like lamé and satin skirts with pleats for extra swish, “unstructured structured” dresses fashioned in velvet, cosy knitted wool blend turtlenecks, sharp and tailored blazers, a poly blend utilitarian jumpsuit and not to mention an assortment of hero accessories that cinch, interchange and shape up the looks for a wonderfully wearable season of fashion. Specifically, the knitwear pieces mix comfort with elegance for a weather-appropriate winter look: think oversized pieces with scarf-like necklines and occasionally a bit of zhush via playful textures.

The collections’ tailored aesthetic is perfectly pronounced by a powerful autumnal palette of marl grey, hunter green, plum and jet black juxtaposed by berry, burnt gold, citrus orange, flashes of yellow and a blank canvas of frosty white. Furthermore, the season draws on androgynous styling, muted grey plaid and high-contrast houndstooth make a comeback, this time undergoing a couture renaissance with elegant masculine notes, yet feminine tailoring, all of which pave the way for an effortless expression of chic discretion. Layering is also front and centre for winter, with plays on texture and volume in a masterful game of accumulation.

Since the brand’s inception in 2018, Leem continues to earn a loyal modest fashion following globally and expand brick and mortar steadily across the Middle East with seven store locations, and a brand new e-commerce platform set to launch this year.

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة – أعلنت دار ’ليم‘ العلامة السعودية المتخصّصة في مجال الأزياء المعاصرة و المحافظة عن إطلاق تشكيلتها الجديدة لموسم خريف وشتاء 2019 في متاجر العلامة ضمن منطقة الشرق الأوسط خلال شهر سبتمبر 2019. وتتميز التشكيلة بتصاميم بسيطة فائقة الأناقة وبأسعار معقولة تخاطب السيدة المعاصرة. وتتمحور رؤية العلامة على تقديم الأزياء المحتشمة من منظور جديد يواكب معايير الأناقة العالمية.

وإلى جانب التباين اللافت بين ألوان الأسود الكامد والألوان الحيوية التي تفضّلها السيدة الشغوفة بإطلالة مشرقة تحت الأضواء، تستوحي تشكيلة العلامة إلهامها من كلا العنصرين في انسجام فريد من نوعه. وتتشارك كافة التصاميم مع اختلاف ألوانها في هدف واحد، وهو الاحتفال بالمرأة العصرية باعتباره يمثّل التوجّه الأساسي لموضة الموسم وما بعده.

ويبرز في التشكيلة اهتمام ملحوظ بتقنيات الخياطة التفصيلية التي تشكّل خطوةً مثاليةً لإضفاء المزيد من الأناقة والذوق على الأزياء بعد عدة مواسم من سيطرة الموضة الرياضية الفاخرة. كما تتميز التشكيلة بعودة الجلود الناعمة إلى الواجهة من جديد، ويبرز ذلك عبر فستان بطول كامل، يمنح صاحبته إطلالة فاخرة وجديدة على ساحة الموضة. ومن جهة أخرى، تتميز كافة قطع التشكيلة بألوانٍ حيوية مما يجعل منها مثالية لكافة المناسبات، ونجد ذلك في الفساتين الطويلة ذات القصة العريضة

والمزينة بتفاصيل لافتة وجذابة.

وتجمع الخطوط الفنية التي تتبنّاها العلامة بين القصات المحتشمة والصيحات العصرية في آنٍ معاً لتلبي أذواق شريحة واسعة من السيدات اللواتي يبحثن عن هذا النمط من الأزياء بما يتلاءم مع الخلفية الثقافية أو الذوق الشخصي لكل منهنّ.

وتقدم ’ليم‘ في هذا الموسم أسلوباً مميزاً وإطلالات فريدة من نوعها تضمّ تنانير اللاميه اللامع والساتان المفضّل عند الفتيات مع مزيد من الثنيات لتعزيز الحجم، إضافة إلى فساتين المخمل، والكنزات المتألقة بياقات ضيقة مرتفعة من مزيج الصوف الناعم، إلى جانب سترات البليزر المتميزة بقصات بارزة وخياطة ملفتة وتصاميم الجمبسوت المبتكرة بطريقة متعددة الاستعمالات، فضلاً عن مجموعة متنوعة من الإكسسوارات الرائعة التي تنسجم مع الإطلالات وتحوّلها إلى أزياء خلابة لموسم حافل بالموضة. ومن جهتها تجمع الملابس المحاكة بين الراحة والأناقة لتقدم مظهراً مثالياً يتناسب مع أجواء الشتاء الباردة، حيث تبدو القطع كبيرة الحجم رائعةً مع القصات التي تحاكي الأوشحة عند خط الرقبة لتمنح الإطلالة لمسة من المرح.

ويبرز جمال التشكيلة عبر لوحة من الألوان الخريفية الغنية بتدرجات الرمادي والأخضر والأسود، والتي تتناغم مع الأحمر والذهبي الداكن والبرتقالي وتوشيحات الأصفر والأبيض. كما يستوحي موسم هذا العام من أنماط الموضة الخاصة بالرجال والسيدات على حدّ سواء، فتظهر من جديد التقليمات المتقاطعة بألوان الرمادي الهادئ، والنقشات المتداخلة بألوان متباينة وقوية. وتبرز أيضاً لمسات من عصر النهضة مع تفاصيل ذكورية غاية في الأناقة، ولكن ضمن خياطة مفعمة بالأنوثة، ما يقدم ابتكارات تعبّر تستحق الإعجاب. ومن جهتها، تتصدّر القطع المتراكبة مفردات المشهد الخاص بموضة الشتاء، حيث تبرز صيحة الأقمشة والأبعاد والأحجام بشكل كبير.

يُذكر أن علامة ’ليم‘ حققت منذ انطلاقتها عام 2018 شعبيةً لافتة بين عاشقات الموضة المحافظة حول العالم، وتواصل اليوم تعزيز حضورها بخطى ثابتة في مختلف أنحاء الشرق الأوسط من خلال 7 متاجر مع خطط لإطلاق منصة جديدة للتجارة الإلكترونية خلال هذا العام.

 {:}