{:en}Skincare Through The Ages: The 20-Something’s Skincare Guide{:}{:ar}اعتني ببشرتك في كل مراحل عمرك: دليل العناية ببشرتك في عقدك الثاني مع ’سكين ريبابليك‘{:}

{:en}

Taking diligent care of your skin means far fewer problems ahead for your future face. It’s never too late to start caring for your skin, but the earlier you start, the better as ultimately prevention is far more effective than correction.

The 3-Step Skincare Routine

Step 1: Purify

It’s important to establish a skincare routine in your 20s to find out what works for your skin and to help prevent skin issues later in life. Purifying skin’s pores should be the first step of your skincare regime. Products which deeply clean pores and clear out dirt and oil are ideal.

The Bubble Purifying+ Charcoal Face Mask Sheet is the ideal purifying mask. It begins to bubble and foam when exposed to air and the tiny micro-bubbles dive deep into the skin’s pores removing dirt and oil, helping to prevent blackheads and pimples. Fruit acids in the formulation gently exfoliate leaving skin looking bright and fresh.

Step 2: Hydrate

The second step in a 20-something’s skincare regime is all about hydration (yes, even if you have oily skin). Skin that is hydrated absorbs skincare ingredients more efficiently – meaning your current products work harder at giving you great skin. Hydrated skin also holds on to make-up for longer helping you look flawless all day.{:en}Skincare Through The Ages: The 20-Something’s Skincare Guide{:}{:ar}اعتني ببشرتك في كل مراحل عمرك: دليل العناية ببشرتك في عقدك الثاني مع ’سكين ريبابليك‘{:}

Step 3: Targeted treatments

The final step is targeted treatments. Whether you are starting to see the signs of dryness, pigmentation, dark spots or breakouts, it’s important to start using products that address these concerns specifically.

The Brightening Vitamin C Face Mask reduces pigmentation and dark spots helping to even skin tone. Our HyaluronicAcid+Collagen Face Mask is a perfect fit for dry skin while the Spots + Blemish Face Mask with tea tree and salicylic acid makes breakouts a distant memory.

Key skincare ingredients for your 20s

During your 20s, choosing the right skincare ingredients to maintain healthy skin as you get older is key.

Vitamin C: This is a skincare staple no matter what your age. It helps brighten dull skin, reduce sunspots, freckles and evens skin tone. Vitamin C also helps counteract the negative effects of free radicals.

Charcoal: Charcoal is an excellent skin purifier. It acts as a magnet drawing out dirt, impurities, bacteria and other microparticles from deep within your skin’s pores. Charcoal also aids in detoxifying and balancing the skin.

Salicylic Acid: A gentle exfoliant, salicylic acid not only cleans and exfoliates the outer layers of the skin but also within the skin’s pores. This helps existing pimples and breakouts to heal faster and even prevent their return because of the anti-bacterial benefits.

{:}{:ar}العناية المبكرة والصحيحة ببشرتك تعني حمايتها من الكثير من المشكلات في المستقبل. يمكنك بالطبع البدء في العناية ببشرتك في أي مرحلة من عمرك، ولكن الوقاية خير من العلاج وهذا ما يمنحك إياه النظام المبكر في الحفاظ على بشرتك.

الخطوات الثلاث الأساسية للعناية ببشرتك

الخطوة 1: التنقية

من الضروري أن تبدئي نظام العناية ببشرتك في مرحلة العشرينيات حتى تصلي إلى أكثر ما يناسب بشرتك ويحافظ عليها، وتتجنبي مشكلاتها في مراحل عمرك المتتابعة. والخطوة الأولى في هذا النظام هي تنقية مسامات بشرتك، وتعد المنتجات التي تنظف البشرة بعمق وتزيل الشوائب والزيوت من مساماتها مثالية لهذا الغرض.

قناع الوجه الورقي بالفقاعات المنقّية + الفحم

مثالي لتنقية البشرة. تبدأ الفقاعات بالظهور بعد وضع القناع على الوجه وتعرّضه للهواء، لتتغلغل الفقاعات الصغيرة في مسامات البشرةوتزيل الشوائب والزيوت، فتحميها من تكوّن الرؤوس السوداء والحبوب. تعمل أحماض الفاكهة في هذا القناع على تقشير البشرة بلطف لتتركها منتعشة ونظيفة ومشرقة.

الخطوة 2: الترطيب

الحفاظ على ترطيب بشرتك هو الخطوة الثانية الأكثر أهمية في نظام العناية ببشرتك التي تبدأ في العشرينيات من عمرك، والترطيب أساسي لبشرتك (حتى لو كنت من أصحاب البشرة الدهنية). تتمكن البشرة المرطَّبة من امتصاص مكونات منتجات العناية بشكل أكثر فعالية، أي أن البشرة تستفيد منها بشكل مثالي. تحافظ البشرة المرطَّبة أيضًا على إطلالة المكياج مثالية لفترة أطول طوال اليوم.{:en}Skincare Through The Ages: The 20-Something’s Skincare Guide{:}{:ar}اعتني ببشرتك في كل مراحل عمرك: دليل العناية ببشرتك في عقدك الثاني مع ’سكين ريبابليك‘{:}

الخطوة 3: معالجات مشكلات البشرة

الخطوة الاخيرة هي ضرورة استخدام منتجات العناية لعلاج مشكلات البشرة المختلفة بشكل مركّز، وتشمل هذه المشكلات علامات الجفاف، وعدم توازن لون البشرة، والبقع الداكنة، وحب الشباب أو البثور أو الالتهابات.

من الأقنعة الفعالة التي ننصح باستخدامها لمعالجة مشكلات البشرة قناع الوجه بفيتامين سي لبشرة مضيئة – The Brightening Vitamin C Face Mask– والذي يعمل على معادلة لون البشرة ومعالجة البقع الداكنة. قناع الوجه من حمض الهيالورونيك + الكولاجين (25 درهم إماراتي) – Hyaluronic Acid +Collagen Face Mask- وهو مثالي للبشرة الجافة، وأيضًاقناع الوجه لعلاج البقع وعيوب البشرة (24 درهم إماراتي) – Spots + Blemish Face Mask – الذي يحتوي على مستخلص شجرة الشاي وحمض الساليسيليك والذي يعالج بثور البشرة بأنواعها المختلفة بكفاءة وفعالية.

المكونات الأساسية للعناية ببشرتك في عقدك الثاني

يعد اختيارك الصحيح لمكونات العناية بالبشرة في مرحلة العشرينيات من العمر هي مفتاح الحفاظ على بشرة صحية ونضرة مع تقدمك في العمر ومن هذه المنتجات الأساسية:

فيتامين سي: تحتاج بشرتك إلى فيتامين سي في أي مرحلة من عمرك ويجب أن يدخل في منتجات عنايتك ببشرتك منذ البداية. ويعمل فيتامين سي على منح الإشراق والحيوية للبشرة الباهتة، ويخفف من آثار بقع الشمس والنمش، ويعادل لون البشرة. يقاوم فيتامين سي أيضًا آثار العناصر المؤكسدة السلبية على البشرة.

الفحم:الفحم منقي رائع للبشرة، فهو يعمل كالمغناطيس الذي يجذب الأوساخ والشوائب والبكتيريا وغيرها من الملوثات التي توجد في مسامات البشرة إلى الخارج، ويمنحها التوازن والنقاء لتصبح البشرة نقية ونظيفة ومتوازنة من الداخل إلى الخارج.

حمض الساليسيليك: حمض الساليسيليك مقشّر لطيف للبشرة، وهو ينظّف البشرة بعمق من خلال التغلغل في مساماتها. يساعد هذا التقشير والتنظيف العميق على معالجة البثور وحب الشباب والتهابات البشرة بشكل أسرع ومنع تكرارها بفضل خصائصه المضادة للبكتيريا.

 {:}

 14 total views,  2 views today