{:en}Bluewaters by Meraasto Transform into Fitness Hub for Dubai Fitness Challenge{:}{:ar}بلوواترز تتحول إلى مركز للياقة من أجل تحدي دبي للياقة{:}

{:en}

As an official partner of the Dubai Fitness Challenge, Bluewaterswill become a hub for fitness, activity and action this November

Dubai, United Arab Emirates–6thNovember 2019: Bluewaters, Meraas’ unique island destination and home to the iconic Ain Dubai, is transforming into a ‘Fitness Hub’ hosting aneclectic calendar of unique health and wellness activities for people of all ages on the boardwalk and at CaesarsBluewaters Dubai from the 8th to the 16thNovember 2019.

As an official partner of the Dubai Fitness Challenge, the island will play host to a huge range of exciting events every day ranging from early in the morning and until after sundown. Whether a beginner, a fitness fanatic or simply looking to add a little variety to their routine, visitorswill find something to interest them at the Bluewaters Fitness Hub.

From a casual walk or jog along the scenic boardwalk whilst enjoying the spectacular views of Dubai Marina’s skyline to a hardcore Fit Camp on the silky sands ofCaesarsBluewaters Dubai, there is an impressivechoice of experiences to be had, all designed to improve health and fitness.

A Healthy Body

Bluewaters has enlisted some of Dubai’s leading names in health & fitness to help visitors get in shape, including Navy DXB, a free public boot camp movement founded by Emirati policeman Abdulrahman Al Hashmi, as well as Project DXB, a training camp specialising in High Intensity Interval Training, which alternates between short periods of intense anaerobic exercise with less intense recovery periods.

For those looking for something closer to the water, there are unique Aquatic Fitness sessions taking place on the beach at Caesars Bluewaters Dubai, combining Aquabike and Aquatic Treadmill to enhance cardio-strengthening and achieve weight loss.

Fitness, however, doesnot always have to be about hardcore workouts – it can be entertaining as well! To get activewhile enjoying their hobbies, visitors can try a Zumba class, barre class by Physique 57 or a restorative yoga session. Alternatively, guests can let their competitive side take over in football or volleyball tournaments taking place throughout the week or compete against their friends in the Batak Challenge.

A Healthy Mind

While it’s important to take care of the body, it’s equally vital to nurturethe mind as well, which is why Bluewatersis also hosting a series of Wellness Talks on everything from Stress Management to Mindfulness to guide attendeestowards a life of fulfilment and happiness.Alternatively,visitors can choose from one of the sublime Sunset Yoga sessions taking place.

For the youngsters the action is plentiful as well, with a children’s obstacle course,Kids Camps and Teens Camps taking place, and for the whole family there is the Family Olympics at Caesars Bluewaters Dubai which will be organised on the beach, with activities including water relay, sack races, beach hot potato, and dodgeball.

Bluewaters’ suite of fantastic restaurants are also getting in the fitness spirit with a host of calorie-conscious menu options. Little Things &Seedology will be serving their dine-in customers Healthy Combo Meals for just AED 50 including one main, side, beverage and dessert, while Ketch Up is offering their signature Fitness Burger with a side of veggie sticks and water for the same price. This is Hot Dog will have a special healthy menu and Merika Café has created a limited-edition Protein Healthy Gelato that is low in sugar and high in Protein to give it an extra kick!

Withall of this action and entertainment at Bluewaters Fitness Hub, there is really no excuse not to stay active this November!.

{:}{:ar}بصفتها شريكاً رسمياً في تحدي دبي للياقة، بلوواترزتصبح مركزاً للياقة والنشاطات خلال نوفمبر

دبي، الإمارات العربية المتّحدة، 6 نوفمبر 2019: في شهر نوفمبر، ستتحول “بلوواترز”، الوجهة العصرية الفريدة من “مِراس” والتي تحتضن “عين دبي” العجلة الترفيهية الأكبر من نوعها في العالم، إلى “مركز لياقة” يضمّ فعاليات متنوعة من نشاطات الصحة والعافية لمختلف الأعمار التي تُقام على الممشى وفي سيزرز بلوواترز دبي من 8 إلى 16 نوفمبر 2019.

وبصفتها شريكاً رسمياً لتحدي دبي للياقة، تستضيف الجزيرة مجموعة متنوعة جداً من الفعاليات الممتعة كل يوم، والتي تمتد من الصباح الباكر إلى ما بعد المغيب. ولا شك في أن الزوار سيجدون ما يعجبهم في مركز بلوواترز للياقة، أسواء كانوا مبتدئين أم عشاقاً للرياضة أم يرغبون في إدخال بعض التغيير على نشاطاتهم الاعتيادية.

ومن التنزه أو الهرولة على الممشى الخشبيالجميل مع الاستمتاع بمشهد المباني عند الأفق في دبي مارينا، أو المشاركة في معسكر لياقة قاسٍ على الرمال الناعمةفي سيزرزبلوواترز دبي، تتعدّد خيارات التجارب التي يمكن خوضها مع العلم أنّ كلّها مصممة لتحسين الصحة واللياقة البدنية.

جسم سليم

وفي هذا الإطار، استعانت بلوواترز بمجموعة من ألمع الأسماء في دبي في مجال الصحة واللياقة لمساعدة الزوار على استعادة لياقتهم، بما في ذلك “نايفي دي إكس بي”، وهي معسكر عام مجاني أسسه الشرطي الإماراتي عبد الرحمن الهاشمي، و”بروجكت دي إكس بي”، وهو معسكر تدريب متخصص في التدريب المتواتر عالي الكثافة الذي يعتمد على تمارين مكثفةلفترات قصيرة ثم تمارين أقل حدّة بالتناوب.

وللأشخاص الذين يودون القيام بنشاطات أقرب إلى الماء، يمكنهم المشاركة في دورات اللياقة المائية الفريدة التي ستقام على الشاطئ في سيزرز بلووواترز دبي والتي ستجمع بين الدراجة المائية وجهاز السير المتحرك المائي لتحسين نشاطات تقوية القلب وخفض الوزن.

ولكن ليس من الضروري أن تتمحور اللياقة دائماً حول التمارين الشاقة، بل يمكنها أن تكون مسلية أيضاً! للتمتّع بالنشاط مع الاستمتاع بممارسة الهوايات المفضلة، يمكن للزوار تجربة صف زومبا وصف بار أو جلسة يوغا لاستعادة النشاط. ويمكن لعشاق التنافس أيضاً أن يتنافسوافي مباريات كرة القدم أو كرة اليد التي ستقام طوال هذا الأسبوع.

عقل سليم

مع أنه من المهم أن يعتني المرء بجسمه، من المهم أيضاً الاهتمام بالعقل أيضاً. لهذا السبب، تستضيف بلوواترز سلسلة من نقاشاتالعافية حول مختلف المواضيع، من إدارة الإجهاد إلى الوعي بغية توجيه الحضور نحو حياة منسجمةوسعيدة. في المقابل، بإمكان الزوار اختيار صف من بين جلسات اليوغا عند المغيب الرائعة التي ستقام في تلك الفترة.

وثمة نشاطات متعددة للصغار أيضاً، مع إقامة معسكر تدريب للأطفال ومعسكر تدريب للمراهقين. أما النشاطات المخصصة للعائلات فهي أولمبياد العائلات في سيزرز بلوواترز دبي الذي سيقام على الشاطئ، مع نشاطات تتضمنالتسابق مع ارتداء الأكياس، ومسابقة البطاطا الساخنة على الشاطئ ولعبة الدودج بول.

ذلك، وستتأثر المجموعة المميّزة من المطاعم في بلوواترز بروحية الرياضة واللياقة السائدة على الجزيرة، وينعكس ذلك في قوائمها التي تضمّ خيارات ذات وحدات حرارية محدودة ومدروسة. فسوف يقدّم “ليتل ثينغز” و”سيدولوجي” لضيوفهم الذين يتناولون الطعام في المطعم وجبات متكاملة مقابل 50 درهماً تشمل طبقاً رئيسياً، وطبقاً جانبياً وشراباً، إضافة إلى التحلية، بينما يقدّم “كتش أب” البرغر الشهير لديه المعروف بـ”فيتنس برغر” مع طبق جانبي من شرائح الخضار والماء مقابل السعر نفسه. أمّا “ذيس إز هوت دوغ” فسيقدّم قائمة خاصة تتميّز بخياراتها الصحية، كما أعدّ “ميريكا كافيه” جيلاتو صحياً غنياً بالبروتيين ويحتوي نسبة منخفضة من السكّر.

مع هذه النشاطات المميّزة والبرامج الترفيهية الكثيرة في مركز بلوواترز للياقة، لم يعد من مبرّر على الإطلاق لعدم ممارسة النشاطات في نوفمبر.{:}

 2 total views,  2 views today