{:en}Etihad Credit Insurance to support Ducab’s expansion plans with international trade credit solutions{:}{:ar}الاتحاد لائتمان الصادرات تقدم تغطية ضد مخاطر الائتمان لدعم خطط التوسع العالمي لشركة “دوكاب”{:}

{:en}

Dubai, UAE, December 29, 2019:

Etihad Credit Insurance (ECI), the UAE Federal Export Credit Insurance Company, has welcomed Dubai Cable Company (Ducab), a UAE-based global player in the development, design, manufacture, marketing and distribution of copper and aluminium wire and cable products, to the trade insurance marketplace.

ECI will be supporting the expansion plans of Ducab by offering them international trade credit coverage.

Ducab works with customers around the world and this coverage will better position the company in its continued expansion from its home market in the UAE to the wider Middle East, Africa, Asia and Australasia, Europe, and the Americas. Ducab was founded in 1979 and is jointly owned by the Investment Corporation of Dubai and Senaat (General Holding Corporation, Abu Dhabi).

Ducab has signed up with ECI for a multi-buyer trade credit solution, which will mitigate the risks associated with the exports of their products to international markets and will allow access to ECI’s information database platform of more than 90 million corporates.

Massimo Falcioni, CEO of ECI commented: “ECI has a strong mandate to strengthen UAE businesscapabilities to do business in the international markets by providing innovative trade credit solutions that can help them accomplish their business goals and boost their expansion globally. Ducab’s landmark projects in the UAE is a testament to their commitment to product quality and customer service. It is this locally achieved success that has helped them to leap into the global markets. This strategic step, in turn, has made it essential for the company to select bespoke trade credit solutions that provide risk coverage to their businesses while accessing cross-border markets.

Meshal Al Naqbi, CFO of Ducab, said: “Ducab exports more than 60% of its manufactured product to countries across the globe, firmly establishing its presence in international markets, and enhancing the reputation of the UAE as a source of quality, world-class cable products. The current partnership with ECI will support our strong export business, enabling Ducab to continue to expand in markets around the world.”

The businesses protected under this policy include exports of manufacturing and trading of copper cables wires and accessories; copper rods and aluminium rods, wires and conductors; power distribution equipment; firefighting and safety equipment; power supply wires; fire resistant and retardant materials; contracting and installation of electric power lines; aluminium conductive rods; and H.V. aluminium electric cables.

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة، 29 ديسمبر 2019:

رحبت شركة الاتحاد لائتمان الصادرات، وهي شركة حماية الائتمان الوطنية التابعة للحكومة الاتحادية في دولة الإمارات العربية المتحدة، بشركة “دوكاب”، وهي إحدى أكبر شركات تطوير وتصميم وتصنيع وتسويق وتوزيع منتجات الأسلاك والكابلات المصنعة من النحاس والألمنيوم في الدولة، وذلك لدخول “دوكاب” إلى سوق حماية الائتمان التجاري حيث ستدعم الاتحاد لائتمان الصادرات خططها نحو التوسع العالمي من خلال تقديم تغطية ضد مخاطر الائتمان التجاري الدولي.

تعمل “دوكاب” مع عدد من العملاء في جميع أنحاء العالم، وستدعم هذه التغطية التي تقدمها شركة الاتحاد لائتمان الصادرات، خطط التوسع العالمي لشركة “دوكاب” لتتمكن من وضع بصمتها في مختلف أسواق الشرق الأوسط، أفريقيا، آسيا، أستراليا، أوروبا والأمريكيتين. تأسست “دوكاب” في عام 1979 وهي اليوم مشروع مشترك بين “مؤسسة دبي للاستثمارات الحكومية” والشركة القابضة العامة “صناعات” في أبوظبي.

وقد وقعت دوكاب مع الاتحاد لائتمان الصادرات عقد بوليصة حماية ائتمان تجاري متعددة المشترين، مما سيعمل على الحد من المخاطر المرتبطة بتصدير منتجاتها إلى الأسواق الدولية، وسيمكنها من الوصول إلى قاعدة بيانات الاتحاد لائتمان الصادرات والتي تصل إلى ما يزيد عن 90 مليون شركة.

وبهذا الخصوص، قال ماسيموفالسيوني، الرئيس التنفيذي لشركة الاتحاد لائتمان الصادرات: “تضطلع شركة الاتحاد لائتمان الصادرات بمهمة تعزيز تنافسية الشركات في الإمارات للقيام بالأعمال التجارية في الأسواق الدولية، وذلك من خلال توفير حلول حماية الائتمان التجاري المبتكرة التي من شأنها أن تساعدهم على تحقيق أهداف أعمالهم وتعزيز توسعهم على الصعيد العالمي. علاوة على ذلك، تعد مشاريع “دوكاب” البارزة في الإمارات العربية المتحدة شهادة على التزامها بجودة المنتجات التي تقدمها لعملائها، فهذا النجاح الذي حققته محليا هو الذي ساعدها على الوصول إلى الأسواق العالمية. وإنه من الضروري لشركة “دوكاب” اختيار حلول حماية الائتمان التجاريالمبتكرة التي تقدمها الاتحاد لائتمان الصادرات، والتيتوفر تغطية ضد المخاطر التي قد تواجهها أثناء عملها في الأسواق الدولية.

من جانبه، قال مشعل النقبي، المدير المالي في شركة “دوكاب”: “تصدر الشركة اليوم نحو 60٪ من إنتاجها إلى مختلف الدول في جميع أنحاء العالم، مما يؤكد على تواجدها القوي في الأسواق العالمية ويرسخ مكانة دولة الإمارات كمصدر للجودة ومنتجات الكابلات ذات المستوى العالمي. وإن هذه الاتفاقية مع شركة الاتحاد لائتمان الصادرات ستدعم أعمالنا وصادراتنا، وستمكننا من المضي قدما في خطط التوسع العالمي.”

وبموجب بوليصة التأمين المقدمة، تتمتع “دوكاب” بتغطية تأمينية في المجالات التي تشمل صادرات تصنيع وتجارة الأسلاك والكابلات النحاسية؛ قضبان النحاس والألمنيوم والأسلاك والموصلات الكهربائية؛ معدات توزيع الطاقة؛ معدات مكافحة الحرائق والسلامة؛ أسلاك إمدادات الطاقة؛ مواد مقاومة ومثبطات للحريق؛ عقود تركيب خطوط الطاقة الكهربائية؛ قضبان الألمنيوم الموصلةللكهرباء؛ المنتجات ذات الجهد العالي وكابلات الألمنيوم الكهربائية.{:}