{:en}VakıfBank Uses Sestek’s AI-powered Technology{:}{:ar}وقف بنك يستخدم تقنية سيستك المدعومة بالذكاء الاصطناعي{:}

{:en}

DUBAI, United Arab Emirates–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-– VakıfBank, Turkey’s fourth-largest bank, introduced a new banking assistant, “ViBi” to its mobile banking app, which currently has 4.2 million users. The assistant, developed in partnership with Sestek, a leading AI and speech technologies company. The “mobile banking assistant” which went live in only 8 months, can answer more than 5,000 questions and perform more than 300 banking transactions. Thanks to Sestek’s conversational AI technologies, VakıfBank customers can interact with ViBi through speech. Sestek is the company behind world’s first Urdu-speaking virtual assistant introduced at the beginning of this year.

 “We help the financial sector to deliver the best customer experience”

Professor Levent Arslan,CEO– Sestek, underlined that the project was completed in record time, “We are always proud of our delivery times and project completion rates. Together with VakıfBank team, we developed this assistant and made it customer-ready in less than eight months. As well as fast delivery, another important issue was the customer experience. We worked under the motto “AI that listens, understands, and delivers.” We wanted to develop an assistant that fulfills these promises. ViBi’s speech recognition and navigation accuracy rates are above 90%. This proves that ViBi makes a difference in customers’ lives, and this makes us proud.”

“The safest and the smartest mobile assistant on the market today”

Ferkan Merdan, Deputy General Manager­­- VakıfBank, said, “We aspire to become a ‘customer-focused playmaker’ in the banking sector. ViBi, our virtual banking assistant, which listens to and understands our customers, and suggests practical solutions to their needs, became a best practice in many aspects in the sector. Considering long-term IT investments, we completed and launched the project in a very short period. The voice assistant supports users with nearly 300 banking transactions, including loan applications, money deposit, and withdrawal using QR code, cash advance payable in full or in installments, etc. This is by far the safest and the smartest mobile assistant on the market today.”

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة –(بزنيس واير/“ايتوس واير”): طرح “وقف بنك”، وهو رابع أكبر مصرف في تركيا، مساعداً مصرفياً جديداً “في باي” إلى تطبيقه الجوال للخدمات المصرفية، الذي يضم حالياً 4.2 مليون مستخدم. تم تطوير المساعد بالشراكة مع “سيستك”، وهي شركة رائدة في مجال تقنيات الذكاء الاصطناعي وتقنيات الحديث. يستطيع “المساعد المصرفي الجوال”، الذي بدأ تشغيله الفعلي منذ 8 أشهر فقط، الإجابة على أكثر من 5 آلاف سؤال وإجراء أكثر من 300 معاملة مصرفية. وبفضل تقنيات المحادثة المدعومة بالذكاء الاصطناعي من “سيستك”، يمكن لعملاء “وقف بنك” التفاعل مع “في باي” من خلال الحديث. وتعتبر “سيستك” الشركة المطورة لأول مساعد افتراضي في العالم الذي يتحدث باللغة الأردية والذي تم طرحه في بداية هذا العام.

“نساعد القطاع المالي على تقديم أفضل تجربة للعملاء”

وأكد البروفسور ليفنت أرسلان، الرئيس التنفيذي لشركة “سستك”، أنه تم الإنتهاء من المشروع في وقت قياسي. وقال في هذا السياق: “نفتخر دوماً بأوقات التسليم ومعدلات إنجاز المشاريع. وقمنا بالتعاون مع فريق ’وقف بنك‘، بتطوير هذا المساعد و تسخيره للإستخدام من قبل العملاء في أقل من ثمانية أشهر. إضافةً إلى التسليم السريع، شكّلت تجربة العملاء واحدة من المسائل الهامة الأخرى. عملنا تحت شعار “الذكاء الاصطناعي الذي يستمع ويفهم وينجز. أردنا تطوير مساعداً قادراً على الوفاء بهذه الوعود. وتتجاوز معدلات التعرف على الكلام بشكل صحيح ودقة التنقل بين الروابط والصفحات حدود الـ 90 في المائة. وهذا يثبت أن ’في باي‘ يحدث فرقاً في أداء العملاء، وهذا ما يجعلنا فخورين”.

“المساعد الجوال الأكثر أمناً وذكاءً في السوق اليوم”

ومن جهته، قال فركان مردان، نائب المدير العام لـ “وقف بنك”: “نطمح لأن نصبح ’صانع الإستراتيجيات المرتكز حول العملاء‘ في القطاع المصرفي. لقد أصبح ’في باي‘، وهو المساعد المصرفي الجوال الخاص بنا الذي يستمع إلى عملائنا ويفهمهم ويقترح حلولاً عملية لإحتياجاتهم، أفضل ممارسة في عدة جوانب من هذا القطاع. وبالنظر إلى الإستثمارات طويلة الأمد في مجال تكنولوجيا المعلومات، قمنا بإنجاز وإطلاق المشروع في فترة قصيرة جداً. و يقدم المساعد الصوتي للمستخدمين خدمات تقدر بحوالي 300 معاملة مصرفية، بما في ذلك طلبات القروض، والودائع النقدية، والسحب باستخدام رمز الإستجابة السريع، والسُلف النقدية التي تُدفع بالكامل أو بالتقسيط وإلى ما هنالك. إن هذا هو حتماً المساعد الجوال الأكثر أمناً وذكاءًا في السوق اليوم”. 

*المصدر: “ايتوس واير”{:}