{:en}SriLankan Airlines crowned ‘Leading International Airline of 2019′{:}{:ar}الخطوط الجوية السريلانكية تتوج بجائزة “أبرز شركة طيران دولية في 2019″{:}

{:en}

SriLankan Airlines, the largest carrier into the Maldives, won the coveted title of ‘Leading International Airline of 2019’ at the MATATO Travel Awards in the Maldives, polling the most number of votes from the travelling public ahead of many of the world’s best reputed airlines.

The Maldives Travel Awards is a product of the Maldives Association of Travel Agents and Tour Operators (MATATO). The 8th edition of the awards had a record number of nominations in all major categories, with 236 nominations in 28 categories representing more than 100 registered travel brands in the Maldives.

In the Leading International Airline of the Year category, SriLankan Airlines successfully competed with last year’s winners Singapore Airlines, Emirates airlines, Etihad Airways and Bangkok Airways. SriLankan won based on a combined total of over 110,000 registered votes that were cast via online, SMS and reviews by travelers. The annual gala awards ceremony at Crossroads Maldives brought together the largest club of travel professionals and executives in the Maldives for an evening of celebrations.

“We are extremely excited to be voted as the Leading International Airline. Regaining this award means a lot as we have strengthened the confidence of our guests. SriLankan just won the World Travel Award Leading Airline to the Indian Ocean for the 4th consecutive year and MATATO Leading International Airline Award is the icing on the cake,” said Fawzan Fareid, SriLankan’s Country Manager of The Maldives.

Some of the other leading brands voted were Leading Low-Cost Carrier, Leading Local Carrier, Leading International Hotel & Resort Brand, Leading Live-a-Board, Leading Surf Resort, Leading Eco Resort, Leading Family Resort, and Leading Luxury Resort.

“As recipients of this award we were adjudged on many aspects such as on time performance, in-flight services. I convey my appreciation to all the departments that supported us to promote destination Maldives, and to our management for their guided leadership and valued customers for voting and encouraging SriLankan Airlines.” said Jayantha Abeysinghe, SriLankan’s regional manager Sri Lanka & Indian Ocean.

SriLankan has been consistently winning prestigious accolades, including ‘Leading International Airline’ in South Asia and ‘Leading Airline Passenger Class – Business’ award, both for the second consecutive year at the South Asian Travel Awards 2019 (SATA); ‘Best Marketing Innovation’ award from APEX; two awards at the World Travel Awards 2018 Asia and Australasia; ‘Best Full Service Airline in Central & South Asia’ at the Future Travel Experience Asia Awards; and ‘Innovation in Commercial Airline Cabins’ at the In-flight Asia Pacific Awards.

SriLankan has a network serving 130 cities in 58 countries. A member of the prestigious oneworld global airline partnership, SriLankan also connects travelers to over 1,000 cities in 160 countries through its oneworld partner airlines.

{:}{:ar}

فازت الخطوط الجوية السريلانكية، وهي أكبر ناقل إلى جزر المالديف، بجائزة “أبرز شركة طيران دولية في 2019″، وذلك ضمن جوائز السفر في المالديف ماتاتو، حيث حصلت على أكبر عدد من أصوات جمهور المسافرين متفوقةً على العديد من أشهر شركات الطيران في العالم.

جوائز السفر في المالديف ماتاتو تنظمه جمعية المالديف لوكلاء السفر ومنظمي الرحلات السياحية  (MATATO). شارك في النسخة الثامنة من الجائزة عدد قياسي من الترشيحات في جميع الفئات الرئيسية، حيث بلغ عدد الترشيحات 236 ترشيحًا في 28 فئة تمثل أكثر من 100 من علامات السفر المسجلة في جزر المالديف.

في فئة “أبرز شركة طيران دولية في العام”، تفوقت الخطوط الجوية السريلانكية على الفائزين في العام الماضي وهم الخطوط الجوية السنغافورية، طيران الإمارات، طيران الاتحاد وطيران بانكوك. فازت السريلانكية بعد أن حصدت إجمالي أصوات تجاوز الـ 110,000 صوت مسجل عبر الإنترنت، الرسائل النصية القصيرة وآراء المسافرين. حضر حفل توزيع الجوائز السنوي الذي أقيم في Crossroads المالديف أكبر حشدٍ من محترفي وتنفيذيي السفر في جزر المالديف.

وقال فوزان فريد، المدير القُطري للخطوط الجوية السريلانكية في جزر المالديف: “يسعدنا جدًا حصولنا على لقب أبرز شركة طيران دولية. إن استعادة هذه الجائزة تعني لنا الكثير، وتعزز ثقة ضيوفنا. فازت السريلانكية مؤخراً بجائزة أبرز شركة طيران إلى المحيط الهندي للعام الرابع على التوالي ضمن جوائز “ورلد ترافيل”، كما أن جائزة ماتاتو لأبرز شركة طيران دولية هي مسك الختام”.

ومن الفئات التي صوتت عليها علامات أخرى أبرز ناقل منخفض التكلفة، أبرز ناقل محلي، أبرز علامة دولية للفنادق والمنتجعات، أبرز أجواء في الطائرة، أبرز منتجع ركوب أمواج، أبرز منتجع بيئي، أبرز منتجع عائلي، وأبرز منتجع فاخر.

وتابع جايانثا أبيسينغ، المدير الإقليمي للسريلانكية في سريلانكا والمحيط الهندي.قائلًا: “تجسد هذه الجائزة نجاح الشركة في الارتقاء بمستوى الخدمات وجعل رحلة السفر على متن الخطوط السريلانكية تجربة شيقة وممتعة للركاب”. وأضاف بيسينغ قائلا:” تم تقييمنا في العديد من الجوانب مثل الأداء في الوقت المحدد والخدمات على متن الطائرة. كما أود أن أعرب عن تقديري لجميع الإدارات التي دعمتنا لتعزيز وجهة جزر المالديف، ولإدارتنا على ريادتهم الموجهة ولعملائنا الكرام على تصويتهم لنا وتشجيعهم للخطوط الجوية السريلانكية”.

تفوز سريلانكا دائمًا بالجوائز المرموقة، ومنها “أبرز شركة طيران دولية” في جنوب آسيا وجائزة “أبرز شركة فئة رجال الأعمال”، وكلاهما للعام الثاني على التوالي ضمن جائزة السفر جنوب آسيا 2019 (SATA) ؛ جائزة “أفضل إبداع تسويقي” من APEX ؛ جائزتان في جوائز السفر العالمية 2018 في منطقة آسيا وأستراليا؛ جائزة “أفضل شركة طيران كاملة الخدمات في وسط وجنوب آسيا” في جوائز تجربة السفر المستقبلي في آسيا؛ وجائزة “الابتكار في كبائن شركات الطيران التجارية” في جوائز طيران آسيا والمحيط الهادئ.

تمتلك السريلانكية شبكة تخدم 130 مدينة في 58 دولة. كعضو في تحالف شركات الطيران العالمية المرموقة oneworld، تقدم السريلانكية أيضًا رحلات لتوصيل المسافرين بأكثر من 1,000 مدينة في 160 دولة من خلال شركات الطيران الشريكة لها في تحالف oneworld.

{:}