{:en}Fidu marks two years of success in UAE{:}{:ar}”فيدو بروبيرتيز” تحتفي بسنتين من النجاح في دولة الإمارات مع نموٍّ سنويّ بنسبة 172% في التبادلات العقارية{:}

{:en}

  • Fidu to increase footprint in Dubai with third office shortly
  • Company to double workforce in the country by end of 2020
  • FIDU’s UAE operations has grown almost 300% since inception

Dubai, January 26, 2020: FIDU Properties, one of the leading Chinese companies in the UAE property market, has completed two years of success in the UAE with amazing year-to-yeargrowth reflecting the surging demand for real estate in Dubai and the UAE. The company has registered a 172% spurt in real estate deals closed during 2019 as compared to 2018.

Fidu Properties also announced that it has recorded a 289% year-to-year increase in sales of projects by Emaar Properties, 231%year-to-year increase in rental deals, and 200%increase on its agents’ commissions during 2019, compared to 2018.

In line with this growth trajectory, Fidu Properties has announced plans to double its workforce during the year – from 127 employees to over 250 by the end of 2020. The company, which opened its second office in Downtown Dubai in September 2019, also shared plans to expand its footprint in Dubai with its third office soon, as part of its aggressive expansion strategy.

To commemorate and celebrate its success and incredible growth under its astute leadership, Fidu Properties recently organized an annual gala event at Four Seasons Resort Dubai, which was attended by the company’s employees

In his comments on the success achieved in the past two years, Mr. Nazish Khan, Chief Operating Officer of Fidu Properties, said: “Through a combination of entrepreneurial spirit, professional excellence and in-depth understanding of the demand-supply dynamics in Dubai and the UAE’s real estate sector, Fidu Properties has managed to achieve a growth which is phenomenal from any standards – particularly in a very competitive business environment. We are extremely proud of the success we have achieved; and to achieve a 172% growth in real estate deals closed in 2019 with the highest level of customer happiness is no ordinary feat.”

He added: “This success is a result of a lot of hard work and commitment of our team in Dubai, and we have successfully delivered the right services to our clients. To grow from a small and aspiring brokerage company which was selling only off-plan projects to one of the leading Chinese companies in Dubai speaks volumes of our achievements. Since our inception, Fidu has uploaded the VIP hospitality and consultation services that we provide to our clients, Fidu is eager to contribute more to our client’s success with our professional insights.”

The third office, to be opened soon, will serve as an expansion home for the company’s enthusiastic and experienced property consultants and back office employees.The company continues to expand internationally and diversify its portfolio to include investments in Dubai real estate sector with its extensive network.

“The Fidu family is full of motivation, professional drive, creativity, innovative ideas and determination, committed to reinforce its identity as a reliable, trusted and recognized real estate company and to be the number one ultimate destination of buyers, sellers, and investors here in Dubai,” he added.

{:}{:ar} 

  •  “فيدو بروبيرتيز” توسّع حضورها في دبي مع افتتاح ثالث مكتبٍ لها قريباً
  •  ستضاعف الشركة من حضورها وقدراتها في البلاد بنهاية العام 2020
  •  منذ إنشائها سجّلت عمليات “فيدو بروبيرتيز” نموّاً لامس 300%

دبي، 26 يناير 2020: “فيدو بروبيرتيز”للوساطة العقاريةFidu Properties، إحدى الشركات الصينية الرائدة في سوق العقارات في دولة الإمارات العربية المتحدة، احتفت بعامين متوّجين بالنجاح في دولة الإمارات العربية المتحدة، سجّلتخلالهما نموّاً سنوياً ملفتاً يعكس الطلب المتزايد على العقارات في دبي خصوصاً وفي الدولة عموماً، علماً أنّ الشركة سجّلت في العام 2019 نموّاً بنسبة 172٪ في العمليات العقارية، مقارنةً بالفترة ذاتها من العام 2018.

كما أعلنت شركة “فيدو بروبيرتيز” عن تسجيلها نموّاً بنسبة 289٪ في مبيعات مشاريع شركة إعمار العقارية، وبنسبة 231٪ في عقود الإيجارات، وبنسبة 200٪ في عمولات الوكلاء خلال العام 2019، مقارنةً بالعام 2018.

وبالتوازي مع هذا النموّ الملفت، أعلنت الشركة عن خططها الرامية إلى مضاعفة عدد العاملين الموظفين فيها خلال العام الجاري، من 127 إلى أكثر من 250 موظفاً بحلول نهاية العام 2020. وفي سياق استراتيجيتها التوسعية كشفت الشركة التي افتتحت ثاني مكتبٍ لها في وسط مدينة دبي خلال سبتمبر 2019، عن خططٍتهدف إلى توسيع حضورها في دبي،منهاقرب افتتاح مكتبها الثالث.

واحتفاءً بنموّها المذهل الذي يعكس نجاح توجيهات المسؤولين فيها، نظّمت شركة “فيدو بروبيرتيز” حفل عشائها السنويّ في منتجع فور سيزونز دبي، والذي شارك بحضوره جميع الموظفين في الشركة.

وفي تعليقه على هذا النجاح الذي توّج جهود العامين الماضيين، قال السيد نازيش خان، الرئيس التنفيذي للعمليات لدى “فيدو بروبيرتيز”: “من خلال الجمع بين روح المبادرة والتحفيز، والتميّز في الأداء المهني، والإدراك العميق للحركة الحيوية للعرض والطلب في دبي، وللمسار التصاعدي لقطاع العقارات في دولة الإمارات العربية المتحدة، نجحت “فيدو بروبيرتيز” في تحقيق نموٍّ استثنائي فاق كل التوقعات،وخصوصاً في بيئة أعمال عنوانها التنافس الشديد. ونحن فخورون جداً بالنجاح الذي أنجزناه، وبتحقيقنا نموّاً بنسبة 172٪ في العمليات العقارية التي أغلقت في العام 2019 مع أعلى مستوى يعكس سعادة العملاء،وهذا ليس بالإنجاز العاديّأو السهل”.

وأضاف: “هذا النجاح هو ثمرة الكثير من العمل والجهد والالتزام والتفاني من قِبل فريقنا في دبي، ويأتي تأكيداً لنجاحنا في تقديم الخدمات التي يتطلّع لها عملاؤنا. لا شك في أنّ نموّنا من مجرد شركة وساطة عقارية صغيرة وطموحة كانت تكتفيببيع مشاريع ليست لها، إلى تكريسنا إحدى أبرز الشركات الصينية الرائدة في دبي كافٍ للشهادة على إنجازاتنا. منذ انطلاقها، عملت “فيدو بروبيرتيز”على الارتقاء بخدمات الضيافة والاستشارات ذات المستوى الأرقى التي تقدّمها لعملائها، كما تتطلّع إلى المزيد من المساهمة في نجاح عملائها،استناداً إلى ما تمتلكه من خبرةٍ وحِرفية مهنية”.

سوف يشكل المكتب الثالث المرتقب افتتاحه قريباً منصةً لتوسيع الحضور الاستراتيجي للشركة، بفضل مستشاريها من ذوي الخبرة والحماسة، إلى جانب كونه مكتب دعمٍ إداريّ للموظفين. كما تواصل الشركة توسيع انتشارها عالمياً وتنويع محفظتها لتشمل الاستثمار في القطاع العقاري في دبي وتواكب التمدّد الهائل فيه.

وختم السيد خان قائلاً: “تتميّز أسرة “فيدو بروبيرتيز” بتحلّيهابروح المبادرة والاحترافية في الأداء والإبداع والأفكار المبتكرةوالعزم والالتزام بهوية الشركة وموقعها كشركةٍ عقارية ذات مصداقية وموثوقٍ بها ومعترفٍ بنجاحاتها،مع سعيها الدائم لأن تكون الوجهة الأولى للمشترين والبائعين والمستثمرين في دبي “.{:}