{:en}Serviced office space launched in Dubai for just AED500 a month{:}{:ar}مركز ميبل ليف للأعمال يفتح أبوابه قُبيل انطلاق فعاليات إكسبو 2020 دبي{:}

{:en}

Dubai, UAE, 28 January 2020:With just months to go before Expo 2020 Dubai, Maple Leaf Business Center is all set to revolutionize the office space market in Dubai by launching affordable luxury serviced offices and co-working space in a prime business location for new age entrepreneurs, startups, SMEs, and large, medium and small companies operating in the UAE. Offering considerable savings to tenants and landlords, the concept provides a number of benefits and easy solutions for all stakeholders by bridging the demand-supply mismatch.

The Maple Leaf Business Center model – branded as Billionaire Office –is also poised to become Dubai’s fastest growing network of co-working space and serviced business centers. With over 200 desksin operation and 1,500+ desks in the pipeline, Billionaire Office would soon have multiple centers across Dubai and Delhi NCR (India).

Moreover, the concept offers a highly vibrant community for startups to thrive in, with members getting exclusive access to networking community events besides a mentor network that supports members in various aspects of their business. A vast number of strategic partnerships with firms such as Bhutani Infra, Alif Global Consultancy and many others ensure that Maple Leaf Business Center members always have a professional support framework for the growth of their business.

Located on the 17th floor of Iris Bay Tower, Business Bay, the brand new Maple Leaf Business Center premises was inaugurated by RamdasAthawale, Minister of State for Social Justice and Empowerment, Government of India, in an exclusive opening ceremony attended by distinguished guests and the media.

The launch of Maple Leaf Business Center comes at a time when demand for luxury serviced offices and co-working space in Dubai is at an all-time high due to the fast approaching Expo 2020 Dubai, enhanced digital connectivity that allows millennials and others to work remotely and as businesses increasingly seek to reduce office overhead costs typically associated with traditional office acquisition and amounting to as much as 70%.

With over 700,000 square feet (sqft) of flexible and co-working space currently available in Dubai, Danish Sharif, Managing Partner, Maple Leaf Business Center, said: “Serviced offices and co-working space are very much in demand in the UAE as all businesses do not really need a traditional physical office to operate from. All they need is a dedicated space to meet their clients and transact business, with recourse to meeting rooms. For only AED 500 a month, we are offering the flexibility of using the prime office space at a prestigious location in Dubai’s throbbing business district”.

Sharif also pointed out that by virtue of being a tenant in a reputed businesscentre, a small business owner, startup or SME, is able to network constructively with fellow tenants, thereby profitably enhancing their own business.

Office space industry analysts point out that it is only in the past two years that the co-working space model has come into its own in Dubai and is projected to grow in double digits until 2030 when Dubai’s status as an international business, trade and commerce hub is firmly cemented.

Colliers International reports that over half of employees in the UAE – consisting primarily of millennials – work remotely every week,with 50% doing so for at least three days a week. This trend is backed by Dubai witnessing a steep demand from large corporate multinationals, entrepreneurs and SMEs for flexible workspaces that offer plug-and-play options and quality services.

Maple Leaf Business Center features a total area of 13,000 sqft, including 50 luxury serviced offices, two dedicated meeting rooms and extensive co-working space; all fully furnished with elegant, ergonomic furniture, and offers tenants not only affordable luxury business space and amenities,in a prestigious location in Dubai –without compromising the quality of services –but also exclusive monthly packages.

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة، 28 يناير 2020: أعلن القائمون على مركز ’ميبل ليف‘ للأعمال عن جاهزية المنشأة الجديدة لإعادة رسم ملامح سوق المساحات المكتبية في دبي من خلال طرح باقتها من المكاتب المُخدّمة ومساحات العمل المشتركة الفاخرة في واحدة من أبرز مناطق دبي أمام الجيل الجديد من رواد الأعمال والشركات الناشئة والمشروعات الصغيرة ومتوسطة الحجم وغيرها من المؤسسات العاملة في دولة الإمارات العربية المتحدة. ويُتيح المشروع، الذي ينطلق قُبيل عدة أشهر من انعقاد إكسبو 2020 دبي، العديد من فرص التوفير أمام المستأجرين وأصحاب العقارات، لا سيّما وأنّه يوفر عدداً من المزايا والحلول السلسة لصالح كافة الأطراف، وذلك من خلال تحقيق التوازن بين مستويات العرض والطلب.

من المتوقع أن يتحول نموذج “مكتب الملياردير”، الخاص بمركز ’ميبل ليف‘ للأعمال، إلى واحد من أسرع شبكات المساحات المكتبة المشتركة ومراكز الأعمال المُخدّمة نمواً في دبي؛ إذ يهدف النموذج، الذي يعتمد حالياً على 200 مكتب قيد التشغيل وأكثر من 1500 مكتب قيد التجهيز، إلى افتتاح عدد من المراكز في جميع أنحاء دبي ودلهي منطقة العاصمة الوطنية بالهند في المستقبل القريب.

وعلاوة على ذلك، يُزود النموذج الجديد الشركات الناشئة بمجتمع نابض بالحياة يفتح أمامها آفاق الازدهار ويمنح أعضاءها مزايا الوصول الحصري إلى فعاليات التعارف الاجتماعية وإلى شبكة من المدربين القادرين على دعم موظفي هذه الشركات عبر مُختلف جوانب أعمالهم التجارية. ومن جانبها، تضمن الباقة الغنية من الشراكات الاستراتيجية، مع شركات مثل ’بوتاني إنفرا‘ و‘أليف جلوبال‘ الاستشارية وغيرها، حصول أعضاء مركز ’ميبل ليف‘ للأعمال وبشكل دائم على إطار دعم احترافي يضمن لهم نمو أعمالهم.

تجدر الإشارة إلى أن افتتاح مركز ’ميبل ليف‘ للأعمال، والذي يقع في الطابق 17 من برج ’آيرس باي‘ في الخليج التجاري، تم على يد معالي السيد رامداس أثاوالي، وزير الدولة لشؤون العدالة الاجتماعية والتمكين في الهند، وذلك خلال مراسم رسمية وحصرية حضرتها باقة من كبار الشخصيات ووسائل الإعلام البارزة.

ويتزامن افتتاح مركز ’ميبل ليف‘ للأعمال مع تسجيل مستويات غير مسبوقة من الطلب على المكاتب المُخدّمة ومساحات العمل المشتركة الفاخرة في دبي مع قُرب انطلاق إكسبو 2020 دبي وارتفاع سوية تقنيات الاتصال الرقمية التي تُتيح لجيل الألفية وغيرهم القدرة على العمل عن بُعد، فضلاً عن توجه الشركات بشكل متزايد نحو الحد من نفقاتها المكتبية العامة مثل تكلفة استئجار المكاتب التقليدية والتي تصل عادة إلى 70% من إجمالي التكاليف.

وفي سياق تعليقه على توفر أكثر من 700 ألف قدم مربعة من مساحات العمل المشتركة المرنة في دبي حالياً، قال السيد دانيش شريف، الشريك الإداري في مركز ’ميبل ليف‘ للأعمال: “باتت المكاتب المُخدّمة ومساحات العمل المشتركة مطلباً كبيراً بالنسبة للشركات في دولة الإمارات العربية المتحدة، لا سيّما في ظل عدم احتياجها إلى امتلاك المكاتب الفعلية بالمعنى التقليدي لتكون قادرة على مزاولة أعمالها. وتقتصر حاجة الشركات في وقتنا الراهن على مساحة مخصصة لاستقبال العملاء وعقد الصفقات التجارية، الأمر الذي يُمكن تحقيقه بالاستعانة بغرف الاجتماعات. ومقابل 500 درهم إماراتي شهرياً، نزود عملاءنا بالمرونة اللازمة لاستخدام مساحة مكتبية مميزة في موقعنا البارز في قلب الحي التجاري المزدهر في دبي”.

وسلط شريف الضوء أيضاً على الآفاق التي يفتحها مركز الأعمال المرموق هذا أمام مستأجريه من أصحاب الشركات الصغيرة والناشئة والمشاريع الصغيرة ومتوسطة الحجم، لا سيّما من حيث التواصل البناء مع نظرائهم من المستأجرين لتعزيز ربحية الأنشطة التجارية التي يزاولونها.

وأشار محللو قطاع المساحات المكتبية إلى أنّ نموذج مساحات العمل المشتركة في دبي لم يتحول إلى قطاع قائم بذاته سوى خلال العامين الماضيين فقط، بينما تُشير التوقعات إلى إمكانية تحقيقه لمعدلات نمو من خانتين حتى عام 2030، حيث تترسخ مكانة دبي بصفتها مركزاً عالمياً رائداً في مجالات الأعمال والتبادل التجاري.

ومن ناحيتها، أشارت شركة ’كولييرز إنترناشيونال‘ إلى أنّ أكثر من نصف الموظفين في دولة الإمارات العربية المتحدة، والذين تتكون أغلبيتهم من جيل الألفية، يعملون عن بُعد بشكل أسبوعي، علماً أن 50% منهم يعملون لثلاثة أيام أسبوعياً كحد أدنى. ويأتي هذا التوجه على خلفية ما تشهده دبي من طلب حاد على مساحات العمل المشتركة المرنة التي توفر الخيارات الجاهزة والخدمات عالية الجودة من قبل المؤسسات الضخمة متعددة الجنسيات ورواد الأعمال والمشاريع الصغيرة ومتوسطة الحجم.

يضم مركز ’ميبل ليف‘ للأعمال مساحة إجمالية تصل إلى 13 ألف قدم مربعة تشمل 50 مكتباً مخدماً فاخراً وغرفتين مخصصتين للاجتماعات ومساحة عمل مشتركة واسعة. ويُشار إلى أنّ كافة مرافق المركز مُجهزة بالكامل بقطع الأثاث الفاخرة والمريحة، كما تُتيح للمستأجرين إلى جانب الموقع المتميز في دبي باقة من مساحات العمل والمرافق الفاخرة معقولة التكلفة والعروض الشهرية الحصرية مع الحفاظ على مستوى جودة الخدمات.{:}