{:en}The Sustainable City International Horse Show 2020 welcomes twice as manyriders in its third year{:}{:ar}المدينة المستدامة تستضيف بطولة الخيول الدولية 2020{:}

{:en}

Dubai, UAE, 09February 2020: The Sustainable City Equestrian centre, with the support of the UAE Equestrian and Racing Federation (UAEERF),is proud to announce the third edition of The Sustainable City International Horse Show 2020, its annual show-jumping competition, taking place 12 – 15 February on its premises. 200 riders will be participating from several countries, doubling the number from the 2019 edition of the show and consolidating the year-on-year success of the event on a regional and international scale.

A highlight activationduring the event is the Horseman Elite Auction, an exclusive market of high-end breeding that will take place on 14 February and present a fabulous mix of foals, embryos, and in-foal broodmares, all belonging to outstanding performance families.

Access to the show is free of charge, and visitors are also invited to take part in and enjoy a multitude of thematic activities suitable for the whole family. Attractions includewatching Camel Polo matches and a Dubai Police display of the K-9; pony rides, face-painting stations, and bouncy castles for the children;and yoga sessions to heal the body and mind. For those living on the edge and looking for an adrenaline boost to their entertainment, Sky Dubai will also be present to invite those interested to go on sky diving jumps.

Witnessing the participation of the best riders from the UAE, the GCC, and Europe, the event will feature 11rounds of competitions, including the CSI2 star-ranked event that is recognised by the FEI, the international governing body of equestrian sports.

In line with its mission to promote social sustainability and happiness, The Sustainable City consistently organises events of this calibre under myriad themes, covering, among others, the arts, wellness, and education to ensure that its community and the lives of its residents are instilled with joy and inspiration throughout the year.

{:}{:ar}[دبي – الإمارات العربية المتحدة، 09 فبراير 2020]–أعلن نادي الفروسية في المدينة المستدامة ، وبالتعاون مع اتحاد الإمارات للفروسية والسباق، عن موعد انطلاق فعاليات الدورة الثالثة من بطولة الخيول الدولية 2020 الذي تنظمه المدينة المستدامة. ويقام هذا الحدث الذي يشتمل على مسابقة القفز على الحواجز خلال الفترة من 12 – 15 فبراير الجاري، بمشاركة 200 متسابق يمثلون عددًا كبيراً من الدول من المنطقة والعالم، وهوضعف عدد المشاركين في نسخة العام الماضي، الأمر الذي يدل على النجاح المتواصل الذي يحرزه الحدث على المستويين الإقليمي والدولي.

ومن أبرز الفعاليات التي سيتضمنها الحدثلعشاق الخيول، سيتم تنظيم مزادحصري يوم الجمعة الموافق 14 فبراير، على أجود أنواع الخيول ذات السلالات العريقة والتي تمتاز بأدائها العاليبمختلف أنواعها كالمهرات والأجنة والأفراس.

سيكون دخول العرض بالمجان، كما تدعو المدينة المستدامة الزوار للمشاركة والاستمتاع بالعديد من الأنشطة الهادفة المناسبة لجميع أفراد الأسرة،إضافة إلى الفعاليات الممتعةالتي تشمل مباريات”بولو الجِمال”، والعرض الذي تنظمه شرطة دبي لمجموعة متميزة من الكلاب البوليسية. وستتاح للأطفال أيضًا فرص الاستمتاع بركوب الخيول الصغيرة، مع وجود محطات الرسم على الوجوه، وقلاع القفز. وستنظم للكبار جلسات العلاج باليوغا، ولمحبين المغامرات المثيرة والأنشطة الحماسية الفائقة، فقد تمت دعوة “سكاي دبي” لتنظيم عرض مبهر في افتتاح الدورة الكبرى يوم الجمعة القادمة.

وسيشهد الحدث مشاركة أفضل المتسابقين من الإمارات العربية المتحدة ودول مجلس التعاون الخليجي وأوروبا، كما سيشتمل سباق قفز الحواجز على 11 جولة، من فئة CSI2 الذي يحظى باعتراف الاتحاد الدولي للفروسية، الهيئة الدولية التنظيمية لرياضات الفروسية.

وبالتماشي مع رسالتها المتمثلة في تعزيز الاستدامة الاجتماعية والسعادة، تنظم المدينة المستدامة باستمرار العديد من هذه الأحداث التي تغطي الكثير من المواضيع الهادفة، بما في ذلك الفعاليات الفنيةوالصحية والتعليميةلنشر الفرح والإلهام بين القاطنين في المدينة وزوارها على مدار العام.{:}