{:en}NEXtCARE, the Region’s Leading Third-Party Administrator Launches Telehealth Service With Health at Hand{:}{:ar}نكست كير، الرائدة في توفير خدمات إدارة التأمين الصحي من الطرف الثالث في المنطقة تطلق خدمة الرعاية الصحية عن بُعد بالتعاون مع هيلث آت هاند{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates, (AETOSWire): Health at Hand, one of the Middle East’s most advanced telehealth providers, has launched its services with NEXtCARE. In a bid to improve access to care for NEXtCARE members, Health at Hand has developed a software solution (SDK) to provide members access to a doctor through video consultation from anywhere in the world with no co-pay. Those using the service in Dubai will also be able to get their prescription medicine delivered to them within 60 minutes, or have lab test requests issued through the app. Members can now take advantage of this service through the new and improved MyNEXtCARE app, or Portal.

NEXtCARE is expanding its focus to incorporate e-health to provide service excellence through digital and data-driven technology, systems and tools, as well as cost-efficient online solutions that help create a new way of working and speeding up the traditional processes.

NEXtCARE sustains a customer-oriented approach, keeping the e-health experience a core focus to better serve partners, members and providers through a seamless digital healthcare journey at every touch point.

Chairman of the Executive Committee, CEO of Allianz Partners MEA & NEXtCARE, Global Head of TPA & MPM, Christian Gregorowicz, commented, “With the growing demand from customers to have a more convenient, technology-led solution, we are thrilled to integrate this interactive touchpoint solution within our MyNEXtCARE app. This will for sure enhance the patient experience and support the continuum of care.”

Health at Hand’s Founder and CEO, Charlie Barlow added, “Health at Hand is proud to be partnering with NEXtCARE and to be delivering on HH Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum’s 50 Year Charter, which at the heart of it promises a ‘doctor for every citizen’. Our award winning technology, coupled with NEXtCARE’s regional experience and patient-centric approach is sure to be a winning combination”

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة،  (“ايتوس واير”): أطلقت شركة “هيلث آت هاند”، أحد أكثر المزودين تقدمًا لخدمات الرعاية الصحية عن بُعد في الشرق الأوسط، خدماتها بالتعاون مع شركة “نكست كير”. وفي محاولة لتحسين وصول أعضاء “نكست كير” إلى الرعاية، قامت “هيلث آت هاند” بتطوير حلّ برمجي لتزويد الأعضاء باستشارات طبية عبر الفيديو أينما وُجدوا في العالم من دون دفع أي اشتراك. سيتمكن أيضًا مستخدمو هذه الخدمة في دبي من الحصول على الأدوية التي يصفها لهم الأطباء في غضون ساعة واحدة، أو إصدار طلبات التحليلات المخبرية عبر التطبيق. يمكن للأعضاء الاستفادة حالياً من هذه الخدمة من خلال تطبيق “نكست كير” الجديد والمحسّن أو البوابة الإلكترونية التابعة للشركة.

تقوم “نكست كير” بتوسيع نطاق تركيزها لتضم الصحة الإلكترونية ضمن خدماتها، وتوفير التميز في الخدمات من خلال التكنولوجيا والأنظمة والأدوات الرقمية القائمة على البيانات، إضافة إلى الحلول الفعالة من حيث التكلفة عبر الإنترنت التي تساعد على خلق أسلوب عمل جديد وتسريع وتيرة العمليات التقليدية.

تعتمد “نكست كير” في عملها على نهج مستدام وموجه نحو العملاء، فتجعل من تجربة الصحة الإلكترونية محورًا أساسيًا لخدمة الشركاء والأعضاء ومزودي الخدمات على نحو أفضل، من خلال مسيرة سلسة وسهلة في مجال الرعاية الصحية الرقمية في جميع نقاط الاتصال.

وفي معرض تعليقه، قال كريستيان جريجوروفيتش، رئيس اللجنة التنفيذية، والرئيس التنفيذي لشركة “أليانز بارتنرز” الشرق الأوسط و”نكست كير، والمدير العالمي لشؤون إدارة مطالبات الطرف الثالث ومذكرات بوليصات التأمين المعدلة: “بالتزامن مع تزايد الطلب من العملاء على الحصول على حل ملائم قائم على  التكنولوجيا، يسرّنا للغاية أن ندمج هذا الحل التفاعلي لنقاط الاتصال ضمن تطبيق ’ماي نكست كير‘ الخاص بنا. وسوف يساهم ذلك بالتأكيد في تعزيز تجربة المرضى ودعم استمرارية تقديم الرعاية لهم”.

ومن جهته، قال تشارلي بارلو، المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة “هيلث آت هاند”: “تفخر ’هيلث آت هاند‘ بالشراكة التي أبرمتها مع ’نكست كير‘، وأن تتمكن من الوفاء بالوعد الذي قطعته في إطار على وثيقة الخمسين عاماً التي أطلقها صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، والتي تتضمن بنودها توفير ’طبيب لكل مواطن‘. ويُعد الجمع بين التكنولوجيا الحائزة على جوائز والخبرة الإقليمية التي تتمتّع بها “نكست كير” والنهج المتمحور حول المرضى مزيجاً ناجحاً بكلّ تأكيد”.

*المصدر: “ايتوس واير{:}