{:en}Shifra Joins Forces with Storm shield to Provide End-to-End Enterprise Security{:}{:ar}شركتا “شيفرا” و”ستورمشيلد” تتعاونان لتقديم حلول أمنية شاملة للمؤسسات والشركات{:}

{:en}

Dubai, UAE — February25, 2020:Shifra, a leading value-added distributor of next generation solutions for information security, identity protection and enterprise mobility in the Middle East, has partnered up with Stormshield, a European leader in cyber security, to offer the vendor’s suite of network, endpoint and data security solutions to the region’s enterprises. This partnership will strengthen Stormshield’s distribution network in the Middle East, while augmentingShifra’s solution portfolio.

“The alarming escalation of cyber attacks in the region in the last few years is a growing cause for concern. Businesses in the Middle Eastcannot afford to be unprepared. Cyber risk needs to be managed in a structured manner.Cyber security is an end-to-end challenge and needs an end-to-end, multi-dimensional response,” noted Mohammad Ismail, Managing Partner at Shifra.

According to a recent report[1], the cyber security market was valued at over USD 6 billion in 2018 and is expected to grow at a compound annual growth rate of nearly 15% in the MENA region over the next five years. The rapid digitisation in countries such as Saudi Arabia and the UAE has triggered a rise in the number of connected devices, opening new gateways for cyber attacks.

“Stormshield’s product range offers smart, connected solutions that anticipate attacks and protect digital infrastructures. The solutions are designed to raise the security level of IT, OT and cloud environments, regardless of the attack point. We believe these solutions will meet the growing need in the region for a multilayer security approach,” explained Ismail.

“The Middle East is experiencing a surge in the demand for capable, efficient OT and IT cyber security. We are continuously investing in expanding our business footprint in the region and this partnership will allow usto strengthen ourdistribution network. Shifra has the capacity to help us achieve higher growth in the region,” said Nebras AlQurashi, Regional Manager at Stormshield for the META region.

[1]Source:MEA Cybersecurity Market Research and Technology Developments 2020

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة – 25 فبراير 2020: أعلنت شركة شيفرا (Shifra) التي هي موزّع ذو قيمة مضافة للجيل المقبل من حلول أمن المعلومات وحماية الهوية والتنقل المؤسسي في منطقة الشرق الأوسط أنها تتعاون مع شركة “ستورمشيلد” (Stormshield)، وهي شركة أوروبية رائدة في مجال الأمن الإلكتروني، بهدف تزويد الشركات والمؤسسات في المنطقة بمجموعة من حلول أمن البيانات والشبكات ونقاط النهاية. وإن هذه الشراكة مفيدة من دون شك للطرفين إذ هي ستعزز شبكة توزيع منتجات ستورمشيلد في منطقة الشرق الأوسط من جهة وستزيد من المنتجات والخدمات التي تقدمها شيفرا من جهة أخرى.

وتعليقاً على ذلك، قال محمد اسماعيل، الشريك الإداري في شيفرا: “إن تزايد عدد الهجمات الإلكترونية في المنطقة في السنوات القليلة الماضية هو مصدر للقلق والتخوّف. فالشركات في منطقة الشرق الأوسط لا تتحمل أن تكون غير مستعدة لمثل هذه الهجمات. ولذلك لا بد من إدارة مخاطر كهذه بطريقة منتظمة لأن الأمن الإلكتروني هو تحدي كبيرويتطلب حلولاً شاملة ومتعددة الأبعاد”.

وفقاً لتقرير حديث[1]، بلغت قيمة سوق الأمن الإلكتروني ٦ مليار دولار أمريكي في العام ٢٠١٨، ومن المتوقع أن تزداد هذه القيمة وفقاً لمعدل نمو مركب بنسبة ١٥٪ تقريباً في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا في السنوات الخمس المقبلة. وأفاد التقرير بأن الرقمنة السريعة في بلدان مثل السعودية والإمارات العربية المتحدة أدى إلى زيادة عدد الأجهزة المتصلة مما فتح مجالاً أكبر أمام الهجمات الإلكترونية.

وأضاف اسماعيل قائلاً: “تقدم شركة ستورمشيلد حلولاً ذكية ومتصلة تستبق الهجمات الإلكترونية وتحمي البنى التحتية الرقمية. وهي مصممة لرفع مستوى أمن تكنولوجيا المعلومات والتكنولوجيا التشغيلية والبيئات السحابية بغض النظر عن مصدر الهجمة أو نقطتها. وإننا نثق بأن هذه الحلول ستلبي حاجة المنطقة المتزايدة إلى الأمن الإلكتروني متعدد الطبقات”.

وفي المقابل، قال نبراس القرشي، المدير الإقليمي لستورمشيلد في منطقة الشرق الأوسط وتركيا وإفريقيا: “تشهد منطقة الشرق الأوسط طلباً متزايداً على الأمن الإلكتروني في تكنولوجيا المعلومات والتكنولوجيا التشغيلية وإننا نستثمر دوماً في مجال توسيع نطاق أعمالنا في المنطقة. ولا شك في أن هذه الشراكة الجديدة ستعزز شبكة التوزيع الخاصة بنا لأن شركة شيفرا قادرة على مساعدتنا في تحقيق نسبة نمو أكبر في المنطقة”.

[1] المصدر:MEA Cybersecurity Market Research and Technology Developments 2020{:}

 2 total views,  2 views today