{:en}Stationery, cards, office supplies and hobby craft industry rally to sustainability drive{:}{:ar}عالم الورق في الشرق الأوسط 2020 يستعرض باقة من المنتجات الصديقة للبيئة المعززة بالتقنيات الرقمية{:}

{:en}

Dubai, UAE: Eco-conscious producers from around the world will showcase their commitment to sustainability in the stationery, paper, gifts and office supplies industry through a range of products including stationery, cards and hobby craft at Paperworld Middle East, the region’s largest international trade exhibition for the sector.

Exhibitors from the UK, Europe and the subcontinent will pack The Green Room – the show’s dedicated zone for sustainable products – and are looking to engage regional distributors, wholesalers and retailers in a worldwide trend towards environmentally oriented products that can reap success in the digital age.

The trend is being heavily promoted by the UK’s Collins Debden, one of Scotland’s oldest producers of diaries and notebooks with a 200-year old pedigree and a prominent commitment to product sustainability. Despite a global shift towards digital lifestyles, Collins Debden believes sustainable products can succeed in a digital age underpinned by innovation.

“With the obvious shift towards digital, the stationery industry has had to adapt to demonstrate that diaries and notebooks are still relevant in today’s world – and the evidence is clear that they absolutely are! Both ourselves and the industry have had to add value to our products, demonstrating not only their functional uses, but the added benefits: writing things down helps one’s mental health and wellness,” said Marketing Manager, Richard Sloan.

Collins Debden is among a number of companies in The Green Room on the hunt for regionwide distributors. Another is Polish producer 2×3, a specialist designer and producer of high-quality visual communication products. In The Green Room it will showcase a range of products from wooden-frame cork boards to ceramic-structured board systems.

“All our products are manufactured in Poland which gives us great influence over quality control of raw materials and the production process as well. Our goods are manufactured in line with the highest requirements of quality, safety and environmental protection,” explained General Manager, Sławomir Poznański. “Our R&D team is continuously working on implementing new and upgraded products.”

Indian writing instrument producer Dollar Industries (PVT) Ltd will market its full range which is made up of a minimum of 37% recycled materials. Director of Export Sales, Anis Ur Rehman said: “Dollar appreciates the importance of sustainable and environment-friendly operations. To fulfil our ‘Green Objective’, we have put in extraordinary efforts to bring our manufacturing units in line with environmental stipulations.”

Germany’s Go Europe is lining up a cutting-edge range which includes its solar-operated ECO-calculators which has scooped the country’s ‘Blue Angel’ award – Germany’s Federal Government’s ecolabel. “We will be looking to find new partners in the region who want innovative and eco-friendly products to fulfil a range of requirements,” said the company’s Export Manager, Beate Rauls.

The Green Room has been added to the portfolio of Paperworld Middle East, which runs at the Dubai World Trade Centre from 9-11 March, to satisfy rising demand for sustainable products.

“Increasingly businesses are taking their commitment to the environment seriously, and are endeavouring to reduce their carbon footprint by buying more consciously – this is what is driving the market,” explained Alexandra Robinson, Show Director for Paperworld Middle East, organised by Messe Frankfurt Middle East.

“The awareness of climate change is growing as is the response of businesses to it. The buying of eco-friendly office supplies sits well with companies taking all possible steps to create a sustainable environment. This year’s show marks the event’s 10th anniversary and as it heads into a new decade, we can envisage eco-products increasingly making their presence felt.”

Other returning features at Paperworld Middle East 2020 include the Wrap Star gift wrapping competition; the Remanexpo Pavilion for exhibitors of remanufactured printer consumables, IT accessories and sustainable products; and CPD workshopsensuring industry professionals stay up-to-date with the latest Middle East trends.

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة: أكدت ميسي فرانكفورت الشرق الأوسط الجهة المنظمة لمعرضعالم الورق في الشرق الأوسط 2020، أضخم معرض تجاري عالمي متخصص في المنطقة، بأنّ نسخة المعرض لهذا العام تركز على حلول الاستدامة مما يتيح الفرصة أمام الشركات المنتجة العالمية المهتمة بالسلامة البيئية لتسليط الضوء على التزامها بالسعي لتعزيز الممارسات المستدامة في قطاع القرطاسية والورق والهدايا ومستلزمات المكاتب.

وبهدف تسليط الضوء على المنتجات الصديقة للبيئة والتي من شأنها تعزيز مستويات النجاح في ظل توجه العالم نحو العصر الرقمي، وتلبية مستويات الطلب المتنامية على المنتجات المستدامة، تضمن أجندة ’عالم الورق في الشرق الأوسط‘ فعالية ’الغرفة الخضراء‘، القسم المخصص للمنتجات المستدامة، المصاحبة للمعرض الذي يُقام في مركز دبي التجاري العالمي بين 9-11 مارس 2020.

وتستضيف منصة’الغرفة الخضراء‘الجهات العارضة من كلّ من المملكة المتحدة وأوروبا وشبه القارة الهندية وتستهدف لفت انتباه الموزعين وتجار الجملة والتجزئة في المنطقة إلى أهمية التوجه العالمي الجديد نحو تبني تقنيات رقمية تدعم الابتكار واستدامة القطاع.

ويحظى هذا التوجه بدعم كبير من قبل شركة ’كولينز ديبدين‘ من المملكة المتحدة، والتي تُعتبر واحدة من أقدم الشركات المنتجة لدفاتر الملاحظات والمذكرات والمفكرات في اسكتلندا، حيث يعود تاريخها إلى قبل 200 عاماً. وبالرغم من التحول العالمي نحو أسلوب الحياة الرقمية، تؤمن شركة ’كولينز ديبدين‘ بقدرة المنتجات المستدامة على النجاح في هذا العصر الرقمي القائم على الابتكار.

وتُعتبر شركة ’كولينز ديبدين‘ واحدة من الجهات المشاركة في ’الغرفة الخضراء‘ والتي تهدفإلى إبرام الشراكات مع الموزعين على المستوى الإقليمي، وفي هذا الصدد، قال ريتشارد سلون، مدير التسويق لدى شركة ’كولينز ديبدين‘: “في ضوء التوجه الكبير نحو أسلوب الحياة الرقمية، كان لزاماً على قطاع القرطاسية التكيّف مع هذا التوجه وإبراز أهمية دفاتر الملاحظات والمذكرات والمفكرات في وقتنا الراهن؛ إذ تُشير كلّ الأدلة إلى أنّها ما زالت على قدر كبير من الأهمية. ومن هذا المنطلق، تعيّن علينا وعلى القطاع ككل العمل من أجل تعزيز قيمة منتجاتنا وتسليط الضوء على استخداماتها الوظيفية ومزاياها الإضافية، مثل أن تدوين الأشياء يدوياً يُسهم في تعزيز عافية الشخص وصحته الذهنية”.

كما تشارك شركة ’2×3‘ البولندية المختصة في تصميم وتصنيع منتجات التواصل البصري عالية الجودةفي ’الغرفة الخضراء‘، حيث تستعرضتشكيلة من المنتجات، بدءاً من ألواح الفلين ذات الإطارات الخشبية وصولاً إلى أنظمة الألواح المصنوعة من السيراميك.

وتعليقاً على مشاركة الشركة في المعرض، قال سواومير بوزنانسكي، مدير عام شركة ’2×3‘: “يتم تصنيع جميع منتجاتنا في بولندا، الأمر الذي يمنحنا قدرة كبيرة على التحكم بجودة المواد الأولية وعملية الإنتاج ككل، حيث نحرص على صناعة منتجاتنا بما يتماشى مع أعلى معايير الجودة والسلامة وحماية البيئة. كما يعمل فريق البحث والتطوير لدينا بكامل طاقته لتقديم منتجات مبتكرة جديدة ومحسنة”.

ومن جهة أخرى، تسعى شركة ’دولار إنداستريز‘ الهندية المحدودة لتصنيع أدوات الكتابة إلى تسويق باقة واسعة من المنتجات المصنّعة باستخدام ما لا يقل عن 37% من المواد المعاد تدويرها. وقال أنيس أور رحمن، مدير قسم مبيعات التصدير لدى الشركة: “تُدرك شركتنا أهمية العمليات المستدامة والصديقة للبيئة، لذا نحرص على امتثال وحدات التصنيع لدينا للقوانين البيئية، وذلك في إطار مساعي الشركة نحو تحقيق أهدافنا الخضراء”.

وبدورها، تنضم شركة ’جو يوروب‘ الألمانية إلى الجهات المشاركة من خلال تشكيلة متطورة من المنتجات التي تشمل الآلات الحاسبة العاملة بالطاقة الشمسية، والتي حازت على جائزة ’بلو انجل‘ الوطنية، العلامة البيئية الخاصة بالحكومة الألمانية الاتحادية. وفي هذا الصدد، قالت بياتي راولز، مديرة وحدة التصدير لدى الشركة: “نتطلع من خلال مشاركتنا في معرض ’عالم الورق في الشرق الأوسط‘ إلى إيجاد شركاء جدد في المنطقة، لا سيما أولئك الراغبين بالحصول على المنتجات المبتكرة والصديقة للبيئة التي تلبي متطلبات شريحة واسعة من السوق”.

ومن جانبها، قالت أليكساندرا روبنسون، مديرة معرض عالم الورق في الشرق الأوسط، الذي تنظمه شركة ’ميسي فرانكفورت الشرق الأوسط‘: “نلمس تنامياً في توجه الشركات نحو تعزيز مستويات التزامها بحماية البيئة وخفض بصمتها الكربونية من خلال اتخاذ قرارات شراء مدروسة جيداً وأكثر تأنياً”.

وأضافت روبنسون: “نشهد اليوم اهتماماً أكبر بقضايا التغير المناخي من قبل الشركات. ويُمثل شراء الشركات للمستلزمات المكتبية الصديقة للبيئة خطوةً مهمة في المسار الصحيح نحو إنشاء بيئة مستدامة. ويحتفي المعرض هذا العام بالذكرى السنوية العاشرة لإطلاقه، وبينما تفتح دورة هذا العام الباب أمام مرحلة جديدة، يُمكننا أن نتصور نجاح المنتجات الصديقة للبيئة بتعزيز حضورها في السوق”.

ويضم معرض عالم الورق في الشرق الأوسط مجموعة من الفعاليات الهامة، كمسابقة ’نجم التغليف‘ لتغليف الهدايا؛ وجناح ’ريمان إكسبو‘ الذي يوفر مساحة مخصصة للجهات العارضة الراغبة باستعراض مستلزمات الطباعة المعاد تصنيعها، والأكسسوارات الخاصة بتكنولوجيا المعلومات وغيرها من المنتجات المستدامة، فضلاً عن ورش عمل التنمية المهنية المستمرة التي تضمن مواكبة خبراء القطاع لأحدث توجهات السوق في الشرق الأوسط.

 {:}

 4 total views,  2 views today