{:en}SriLankan Airlines unveils its latest brand video ‘Ode to Paradise’{:}{:ar}الخطوط الجوية السريلانكية تكشف النقاب عن فيلم جنة الأرض{:}

{:en}

SriLankan Airlines’, the National Carrier of Sri Lanka and a member of the prestigious oneworld alliance, revolutionizing its brand building endeavors launched its latest brand video ‘Ode to Paradise’ at PVR Cinemas, One Galle Face recently.

The production titled ‘Ode to Paradise’ revisits the fond memories of ‘Blue Waters’ melody through a modern take, featuring a lineup of Sri Lanka’s well-loved icons such as Jacqueline Fernandez, Kumar Sangakkara, Mahela Jayawardena, Peter Kuruvita and Bathiya&Santhush, through whose eyes, the multifaceted beauty of the island is unveiled- all this in the vibrant backdrop of SriLankan Airlines as the messenger that takes the story of Sri Lanka to the world.

SriLankan Airlines’ Chairman Mr. Ashok Pathirage said, “As we strive to lead the National Carrier to finer climates, looking after this well-loved brand will be a priority. Therefore, this brand video will be the beginning of many more of such initiatives by the National Carrier, which will lay a strong foundation to help achieve the commercial and national objectives in the long run. Specially at a time that we explore the possibilities of flying into some of the most lucrative markets in Australia, Asia and Europe, endeavors to establish the SriLankan Airlines brand typically translate to establishing Sri Lanka, the destination.”

‘Ode to Paradise’ captures the mesmerizing beauty of Sri Lanka’s unique and picturesque landscapes, the inherent warmth and caring ways of its people and the beats and rhythms of the cultural vibrancy that has held the world in awe.

Some of the featured celebrities who were present on the occasion, sharing their sentiments on the National Carrier and their experience of working on the production said,

Cricketing legend Mr. Kumar Sangakkara, “As a Sri Lankan, it was an absolute privilege to be part of this amazing production of the National Carrier. Every time we fly to and from Sri Lanka, our first choice has always been the National Carrier, simply for the feeling of home, the warmth and the care that we receive. I cannot forget how SriLankan Airlines brought us home following the unfortunate terror attack in Lohore in 2009, the attention, care and the empathy of the crew were simply overwhelming.”

Cricketing legend Mr. Mahela Jayawardena, “It is a wonderful experience to be part of this endeavor of the National Carrier, which unveils the country’s most fascinating and alluring aspects. My involvement in this production made me realize that Sri Lanka has so much to offer to a traveler, even to a Sri Lankan.”

Mr. Bathiya Jayakodi of BNS, “When SriLankan Airlines invited us to recreate this masterpiece, I was reluctant at first, because growing up, this was a ‘larger than life’ piece of music that I cherished. This was a masterpiece that the greats I admired should have sung. I am extremely honored to be part of its recreation and I wish SriLankan Airlines all the strength to undertake such endeavors to take the destination to the world.”

Mr. Santhush Weeraman of BNS “One cannot imagine Sri Lanka trying to reach out to the world without the existence of SriLankan Airlines. Such is the confidence that the National Carrier has given the Nation.  It has given hope for future generations to look beyond horizons. Our association with SriLankan Airlines goes as far back as 20 years, to the inception of our musical careers and we will continue to believe in the ethos of SriLankan Airlines as it has done a tremendous service to the Sri Lankans and Sri Lanka over the years.”

SriLankan Airlines was aptly assisted by its two creative agencies Leo Burnett who undertook procedural clearance and Wunderman Thompson Sri Lanka together with Working Ants Productions executed the creative concepts.

The buildup video, ‘Serendipity Right Next Door’ that was released last week appealing to the Indian audience unveils the timeless beauty of Sri Lanka through the narrations of two of the most beloved Sri Lankan celebrities, Jacqueline Fernandez of Bollywood fame and the cricketing legend Kumar Sangakkara. Whilst Ms. Fernandez reveals to the audience the island delights one by one, Mr. Sangakkara takes the viewer through the onboard experience of the National Carrier which symbolizes all of Sri Lanka’s beauty, culture, flavours and spirit.

The video created ripples across social media as the first Sri Lankan brand to cross one million views within 11 hours and the first to reach five million mark in two days. Currently, the video has recovered over 20 million views.

Photo caption:

  • Jacqueline Fernandez featuring scenic beauty
  • Peter Kuruvita featuring culinary delights
  • Kumar Sangakkara presenting service onboard
  • Mahela Jayawardena presenting the joy of exploring Sri Lanka
  • BNS the masterminds behind the recreation
  • Token of appreciation presented to Kumar Sangakkara
  • Token of appreciation presented to Mahela Jayawardena
  • Tokens of appreciation presented to BNS

{:}{:ar}

في إطار تعزيز مساعيها لبناء العلامة، طرحت الخطوط الجوية السريلانكية، الناقل الوطني لسريلانكا وعضو في تحالف “عالم واحد” المرموق، أحدث فيلم للعلامة بعنوان “جنة الأرض” في قاعات سينما  بي في آر، “ون غالي فيس” مؤخراً.

يستحضر الفيديو الذي يحمل عنوان “جنة الأرض” الذكريات الرائعة للحن “بلو ووترز” بمنظور عصري، ويشارك به باقة من ألمع وأحب نجوم سريلانكا مثل جاكلين فرنانديز، كومار سانجاكارا، ماهيلا جاياواردينا، بيتر كاروفيتا وباتيا كوروفيتا وباثيا وسانثوش- حيث تعكس أعينهم جمال الجزيرة الساحر متعدد الأوجه – كل هذا بخلفية الخطوط الجوية السريلانكية الحيوية بوصفها الرسول الذي ينقل قصة سريلانكا إلى العالم.

وقال أشوك باثيراج، رئيس مجلس إدارة الخطوط الجوية السريلانكية: “في إطار الجهود الحثيثة لقيادة للارتقاء بالناقل الوطني إلى أجواء أفضل، ستكون رعاية هذه العلامة المحبوبة من أهم أولوياتنا. لذلك، سيكون فيديو العلامة هذا بداية للعديد من مثل هذه المبادرات التي يطرحها الناقل الوطني، والتي تمثل أساسًا قويًا يساهم في تحقيق الأهداف التجارية والوطنية على المدى الطويل. محاولات ترسيخ علامة الخطوط الجوية السريلانكية تترجم عادةً إلى ترسيخ اسم سريلانكا ، الوجهة، خصوصًا في وقت ندرس فيه إمكانيات السفر إلى بعض الأسواق الأكثر ربحًا في أستراليا، آسيا وأوروبا”.

يرصد فيلم “جنة الأرض” الجمال الساحر للمناظر الطبيعية الخلابة الفريدة في سريلانكا، وحسن الضيافة المتأصل في شعبها ونبض وإيقاع الحياة الثقافية التي أبهرت العالم.

وفي حديثهم عن الناقل الوطني، وتجربتهم مشاركتهم في هذا العمل، قال بعض المشاهير المشاركين في هذا الفيديو:

كومار سانجاكارا، أسطورة الكريكيت، “بصفتي مواطن سريلانكي، شرفت وأفخر بالمشاركة في هذا العمل المذهل للناقل الوطني. في كل مرة نسافر إليها من وإلى سريلانكا، يكون خيارنا الأول دائمًا هو الناقل الوطني، لمجرد الشعور بالراحة والدفء وما نلقاه من رعاية واهتمام. وأضاف ماهيلا جياواردينا، أسطورة الكريكيت، قائلًا: “إنها تجربة رائعة أن أشارك في هذه المساعي التي يبذلها الناقل الوطني، والتي تكشف عن أروع جوانب الدولة وأكثرها سحرًا. إن مشاركتي في هذا العمل جعلتني أدرك أن سريلانكا لديها الكثير لتقدمه للمسافر، وحتى للمواطن السريلانكي. “

وتابع “باثيا جاياكودي من بي إن إس BNS، قائلًا: “عندما دعتنا الخطوط الجوية السريلانكية للمشاركة في هذا العمل الفني الرائع، كنت مترددًا في البداية، لأنه كان بمثابة عمل موسيقي ” أكبر من الحياة ” أحببته، منذ صغري. كانت هذه تحفة فنية يجب أن يتغنى بها العظماء الذين أقدرهم. إنه لشرف كبير لي أن أكون جزءًا من مساعي الشركة الترفيهية، كما أتمنى للخطوط الجوية السريلانكية كل التوفيق في هذه المساعي التي تهدف إلى نقل الوجهة إلى العالم”.

وقال سانثوش ويرامان، من BNS : “لا يمكن للمرء تخيل محاولة سريلانكا الوصول إلى العالم دون وجود الخطوط الجوية السريلانكية. هذه هي الثقة التي منحها الناقل الوطني للوطن. لقد منح الأجيال القادمة أمل النظر إلى ما وراء الآفاق. تعود علاقتنا بالخطوط الجوية السريلانكية إلى ما يقرب من 20 عامًا، إلى بداية مسيرتنا الموسيقية وسنظل نؤمن بأخلاقيات الخطوط الجوية السريلانكية لأنها قدمت خدمة هائلة للسريلانكيين ولسريلانكا على مر السنين. “

حظيت الخطوط الجوية السريلانكية بالدعم المناسب من وكالتيها المبدعتين “ليو بورنيت” اللتين تحملتا عملية التخليص الإجرائي، و”وندرمان تومبسون سريلانكا” التي نفذت المفاهيم الإبداعية بالتعاون مع Working Ants Productions.

يكشف فيلم “سرنديب جارتنا” الذي صدر الأسبوع الماضي، والذي نال إعجاب الجمهور الهندي، يكشف الجمال الخالد لسريلانكا من خلال سرد اثنين من أحب مشاهير سريلانكا المحبوبين، جاكلين فرنانديز نجمة بوليوود، وأسطورة الكريكيت كومار سانجاكارا. بينما تكشف فرنانديز للجمهور أن الجزيرة تبهج الجميع، يصطحب سانجاكارا المشاهد من خلال تجربة على متن الناقل الوطني ترمز إلى كل جمال سريلانكا وثقافتها ونكهاتها وروحها.

أثار الفيديو ضجة عبر وسائل التواصل الاجتماعي كأول علامة سريلانكية تتخطى المليون مشاهدة خلال 11 ساعة وأول عمل يصل إلى خمسة ملايين مشاهدة في يومين. وقد وصل الفيديو الآن إلى أكثر من 20 مليون مشاهدة.

نبذة عن الخطوط الجوية السريلانكية:

الخطوط الجوية السريلانكية، الناقل الوطني لسريلانكا وعضو تحالف وان ورلد oneworld، من شركات الطيران المميزة التي تتمتع بشهرة قوية كرائد عالمي في مجال الخدمات، الراحة، السلامة، الاعتمادية والانتظام في المواعيد. انطلقت الشركة في 1979 ويقع مركزها في مطار بندرا نايك الدولي في كولومبو وتوفر رحلات مريحة إلى شبكتها العالمية (بما في ذلك شركاء الرمز المشترك) التي تضم 111 وجهة في 48 دولة حول العالم. تغطي خريطة مسارها المباشر أغلب المدن الكبرى على مستوى أوروبا، الشرق الأوسط، الهند، جنوب شرق آسيا والشرق الأقصى. تشغل الشركة أسطولا كاملا من طائرات الإيرباص بما في ذلك طائرات A330-300 المتطورة وطائرات A320/321neo  الحديثة. حصلت الشركة على العديد من الجوائز منها أفضل شركة طيران في العالم إلى المحيط الهندي، أفضل شركة طيران في آسيا إلى المحيط الهندي، أفضل حملة تسويقية في أسيا في جائزة السفر العالمية.

التعليق على الصور:

1 جاكلين فرنانديز تروج تتألق في طبيعة سريلانكا الخلابة

2 بيتر كوروفيتا يقدم أشهى الوجبات السريلانكية

3 أسطورة الكريكيت كومار سانجاكارا على متن الخطوط الجوية السريلانكية

4 ماهيلا جاياواردنا يستكشف أجمل المناظر في سريلانكا

5 فريق العمل خلف الفيلم الترويجي الخاص بسريلانكا

6 شهادة تقدير لجهود أسطورة الكريكيت كومار سانجاكارا

7 شهادة تقدير لجهود ماهيلا جاياواردنا

8 شهادة تقدير لفريق العمل الخاص بالفيلم الترويجي للجوية السريلانكية وأبرز معالم سريلانكا السياحية

{:}