{:en}The Volvo S60 named “Best Midsize Executive Sedan” at the 2020 Middle East Car of the Year Awards{:}{:ar}فولفو إس 60 تفوز بجائزة سيارة العام في الشرق الأوسط 2020 عن فئة أفضل سيارة سيدان تنفيذية متوسطة الحجم{:}

{:en}

Dubai, UAE, April08, 2020: Trading Enterprises, one of Al-Futtaim Automotive companies and the exclusive distributor of Volvo in the UAE today announced that the Volvo S60 has been named “Best Midsize Executive Sedan” at the 2020 Middle East Car of the Year Awards. The prestigious award comes as the car was introduced in the Middle East in the second half of 2019, garnering critical acclaim for its sporty design, dynamism, and technology features.

“We are very happy with this award and recognition for the S60, reinforced by both the expert opinion of the jury as well as the public votes. The S60 is a unique sedan that offers a remarkable balance between sporty performance, comfort, and cutting-edge technology. It is a perfect fit for the Middle East markets and is well-positioned for long-term success,” said Jesus Fernandez de Mesa, Managing Director of Volvo Cars Importers in Europe, Middle East, and Africa.

The S60 carries the proud and confident face of Volvo’s design language, along with classic Volvo styling cues. Key features include the iconic “Thor’s Hammer” LED headlight design, the new grille and Volvo Iron Mark, and the expressive use of the Volvo word mark on the rear.

Inside, Volvo has taken cues from the clean, Scandinavian interior design first introduced in the 90 Series cars, raising the bar in the segment with natural materials and new details on the dashboard and instrument panel.

In the UAE, the S60 comes in two different trim levels, Inscription and R-Design. The refined and luxurious Inscription comes with fine leather upholstery and exceptional craftsmanship on the inside, and extra chrome trim, special alloy wheels, and integrated tail pipes on the outside. Whereas the sporty and inspired R-Design comes with high-gloss black exterior details and unique alloy wheel designs to communicate the car’s potential, along with a stiffer and lower suspension to support superior performance.

Now in its 6th edition, the Middle East Car of the Year (MECOTY) is the biggest, most coveted award of the regional automotive industry. It integrates a complex yet transparent nomination and scoring methodology which is developed, tested and implemented by the most experienced ‘motoring minds’ of the industry.

The S60 is available in two 2.0-litre turbocharged petrol options – T5 and T4 – both of which are paired with an eight-speed automatic gearbox, providing an outstanding combination of performance and fuel efficiency. The T5 engine delivers 250bhp and 350Nm of torque, while the T4 engine delivers 187bhp and 300Nm of torque. The S60 is available across all Trading Enterprises – Volvo showrooms in the UAE by booking an appointment on 8008824, starting at AED 159,900 for the T4 Inscription.

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة، 08 أبريل 2020: أعلنت شركة المشروعات التجارية، الشركة التابعة لمجموعة السيارات في الفطيم والموزع الحصري لسيارات فولفو في دولة الإمارات، اليوم عن فوز سيارة فولفو إس 60 بلقب أفضل سيارة سيدان تنفيذية متوسطة الحجم الذي منحته لها جوائز سيارة العام في الشرق الأوسط 2020. وتأتي هذه الجائزة المرموقة في أعقاب طرح فولفو لهذا الطراز في أسواق الشرق الأوسط خلال النصف الثاني من عام 2019 والذي نال إشادة النقاد بفضل التصميم الرياضي الذي تتمتع به السيارة وخصائصها الديناميكية والتكنولوجية.

وفي هذه المناسبة، قال خيسوس فرنانديز دي ميسا، مدير عام شؤون المستوردين في مجموعة فولفو للسيارات في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا: “يغمرنا سرور بالغ للفوز بهذه الجائزة وبالتقدير الذي حظيت به سيارة إس 60 سواء من خلال آراء الخبراء في لجنة التحكيم أو أصوات الجمهور على حد سواء. وتعدّ إس 60 سيارة سيدان فريدة من نوعها وتجمع بشكل مذهل بين الأداء الرياضي والراحة وأرقى ما توصلت إليه التكنولوجيا، وبالتالي فهي تشكل الخيار الأنسب لأسواق الشرق الأوسط وتتمتع بالمؤهلات التي تخولها تحقيق النجاح على المدى الطويل”.

وتجسّد هذه السيارة إرث فولفو من الفخرٍ والثقة، كما تعكس اللمسات الكلاسيكية التي تشتهر بها، حيث تضم ميزات رئيسية مذهلة مثل التصميم الأيقوني على شكل مطرقة ثور للمصابيح الأمامية من نوع LED، والشبك الأمامي الجديد، وشعار علامة فولفو الحديدي، بالإضافة إلى اللمسة المبتكرة في استخدام كلمة فولفو على شعار الخلفية.

أما من الداخل، فقد استلهمت فولفو التصميم من الأناقة الإسكندنافية التي تتمتع بها طرازات السلسلة 90 وبالتالي فقد رفعت سقف المنافسة ضمن هذه الفئة بفضل المواد الطبيعية المستخدمة والتفاصيل الجديدة التي أدخلتها على لوحة القيادة والعدادات.

ويأتي طراز إس 60 المتوفر في دولة الإمارات العربية المتحدة ضمن مستويين من المواصفات، إنسكريبشن وآر ديزاين، حيث تتميز طرازات إنسكريبشن الفاخرة بفرش مصنع من أرقى الجلود وعناية بأدق التفاصيل الداخلية بالاعتماد على براعة الحرفة اليدوية الاستثنائية، إضافةً إلى الاعتناء بالسيارة من الخارج وإدخال المزيد من تفاصيل الكروم والإطارات المصنعة من مزيج خاص ودمج أنابيب عادم السيارة. في حين تركز طرازات آر ديزاين الرياضية والحيوية على تفاصيل داخلية سوداء براقة وتصاميم العجلات المصنعة من توليفة فريدة تبرز القدرات التي تتمتع بها هذه السيارة، إلى جانب خفض جهاز التعليق وزيادة شدته ليقدم أداءً متفوقاً.

يشار إلى أن النسخة السادسة من جوائز سيارة العام في الشرق الأوسط تعد الأكبر والأهم على مستوى قطاع السيارات في المنطقة. فهي تتميز بنظامٍ معقد لكن شفاف في اختيار المرشحين ومنح النقاط، علماً أن أبرع وأهم الأسماء في قطاع السيارات قد أسهمت في إعداد هذا النظام وتعاونت على اختباره وتنفيذه.

وستتوفر طرازات إس 60 بخيارين من محركات البنزين سعة 2.0 ليتر المزودة بشاحن توربيني هما ’تي 5‘ و’تي 4‘، وكلاهما مزودان بعلبة تروس أوتوماتيكية بثماني سرعات، مما يوفر مزيجاً رائعاً من الأداء والكفاءة من حيث استهلاك الوقود. ويقدم المحرك ’تي 5‘ قوة 250 حصان، مع عزم دوران 350 نيوتن متر؛ بينما يقدم المحرك ’تي 4‘ قوة 187 حصان مع عزم دوران 300 نيوتن متر. تتوفر سيارة ’إس 60‘ الجديدة في جميع معارض المشروعات التجارية – فولفو بدولة الإمارات العربية المتحدة، وبسعر يبدأ من 159900 درهم إماراتي للنموذج ’تي 4 إنسكريبشن‘. ويمكن الاطلاع عليها بحجز موعد عبر الاتصال على الرقم8008824،وبسعر يبدأ من 159900 درهم إماراتي للنموذج ’تي 4 إنسكريبشن‘.{:}