{:en}Red Hat Names Paul Cormier President and Chief Executive Officer{:}{:ar}ريد هات تعين بول كورمييه رئيساً ومديراً تنفيذياً{:}

{:en}

Dubai, UAE April 14, 2020: Red Hat, Inc., the world’s leading provider of open source solutions, today announced that it has named Paul Cormier as president and chief executive officer of Red Hat, effective today. Cormier, who previously served as Red Hat’s president of Products and Technologies, succeeds Jim Whitehurst, who is now president of IBM.

Since joining Red Hat in 2001, Cormier’s leadership and vision have driven major strategy shifts and expansion of the company’s portfolio of products and services. Cormier is credited with pioneering the subscription model that transformed Red Hat from an open source disruptor to an enterprise technology mainstay, moving Red Hat Linux from a freely downloadable operating system to Red Hat Enterprise Linux, the industry’s leading enterprise Linux platform that today powers more than 90% of Fortune 500 organizations.

Cormier has driven more than 25 acquisitions at Red Hat, moving the company well beyond its Linux roots and helped create a full, modern IT stack based on open source innovation that disrupted the IT industry. The availability of true enterprise-grade open source products across the technology stack and changing business models have made open source a de facto source of innovation in the software industry, resulting in faster progress than proprietary vendors could provide alone.

For more than a decade, Cormier has championed a vision for open hybrid cloud, giving customers the flexibility to deliver any app, anywhere on any infrastructure from the edge and bare metal to multiple public clouds in a common, consistent manner. That vision helped establish Red Hat OpenShift, the industry’s most comprehensive enterprise Kubernetes platform, as a backbone of hybrid cloud deployments across industries. Cormier has also forged industry-changing partnerships, including a landmark partnership with Microsoft to bring broader choice to hybrid cloud deployments. He has been instrumental in Red Hat’s structural combination with IBM, focused on scaling and accelerating Red Hat while maintaining its independence and neutrality.

During his tenure at Red Hat, Whitehurst oversaw Red Hat’s expansion and increasing influence across the technology industry including growing revenue from more than $500 million to almost $3 billion for the company’s 2018 fiscal year, as well as the landmark acquisition of Red Hat by IBM for $34 billion in 2019. Under his leadership, Red Hat was named to Forbes’ list of “The World’s Most Innovative Companies” six times and named to Fortune’s list of the Most Admired Companies in 2019 and 2020. In addition to his new role as president of IBM, Whitehurst becomes chairman of Red Hat, succeeding Arvind Krishna, who is now CEO of IBM.

{:}{:ar}دبي، الامارات  14 أبريل 2020 – أعلنت شركة ريد هات، المزود الرائد عالمياً لحلول البرمجيات مفتوحة المصدر، اليوم، عن تعيينها بول كورمييه في منصب الرئيس والمدير التنفيذي للشركة، اعتباراً من اليوم، ويخلف كورمييه، الذي شغل سابقاً منصب رئيس مجموعة المنتجات والتقنيات في ريد هات، جيم وايتهييرست، الذي يشغل حالياً منصب رئيس شركة “آي بي إم – IBM”.

منذ انضمامه إلى ريد هات في عام 2001، ساهمت الروح القيادية والرؤية الثاقبة التي يتمتع بها كورمييه في دفع التحولات الاستراتيجية الرئيسية للشركة وتوسيع محفظة منتجاتها وخدماتها. ويعود الفضل له في ريادة نموذج الاشتراك الذي حول ريد هات من شركة رائدة في مجال البرمجيات مفتوحة المصدر إلى ركيزة أساسية في مجال التقنيات المؤسسية، من خلال تحويل نظام ريد هات لينكس  من نظام تشغيل قابل للتنزيل بحرية إلى منصة Red Hat Enterprise Linux، منصة لينكس الرائدة على مستوى القطاع التي تعتمدها حالياً أكثر من 90٪ من المؤسسات المصنفة في مجلة Fortune 500.

قاد كورمييه أكثر من 25 عملية استحواذ في شركة ريد هات، مما أدى إلى إحداث نقلة نوعية في الشركة لتصبح عملاق قائم على الابتكار في مجال البرمجيات مفتوحة المصدر.

ودافع كورمييه على مدار أكثر من عقد من الزمان  عن رؤيته حول أهمية السحابة الهجينة مفتوحة المصدر، والتي تمنح العملاء مستوى أعلى من المرونة لتقديم أي تطبيق ، في أي مكان على أي بنية تحتية بطريقة مشتركة ومتسقة. ساعدت هذه الرؤية على تطوير منصة  Red Hat OpenShift الأكثر شمولاً على مستوى القطاع، والتي تعتبر العمود الفقري لعمليات النشر السحابية الهجينة عبر القطاعات. كما أشرف كومييه على العددي من الشراكات الاستراتيجية الرائدة، بما في ذلك الشراكة التاريخية مع مايكروسوفت لتوفير خيارات أوسع لعمليات النشر السحابية الهجينة. كما لعب دوراً أساسياً في عملية الاندماج الهيكلي بين ريد هات وIBM – آي بي إم، حيث ركز على توسيع وتسريع عمليات ريد هات مع الحفاظ على استقلاليتها وحيادها.

وخلال فترة عمله في ريد هات، أشرف جيم وايتهيرست على توسيع عمليات ريد هات وزيادة حضورها عبر قطاع تكنولوجيا المعلومات بما في ذلك زيادة إيرادات الشركة من أكثر من 500 مليون دولار إلى ما يقرب من 3 مليارات دولار للسنة المالية 2018 للشركة، بالإضافة إلى إشراافه على عملية استحواذ IBM – آي بي إم، على شركة ريد هات مقابل 34 مليار دولار في عام 2019. وتحت قيادته، تم تصنيف ريد هات في قائمة فوربس “لأكثر الشركات ابتكاراً في العالم” ست مرات وتم إدراجها في قائمة فورتشن للشركات الأكثر نجاحاً في عامي 2019 و2020.و بالإضافة إلى منصبه الجديد كرئيس لشركة IBM، سيتولى وايتهيرست منصب رئيس مجلس إدارة شركة ريد هات، خلفًا لـ أرفيند كريشنا، الذي يشغل حالياً منصب الرئيس التنفيذي لشركة IBM.{:}