{:en}Hala Badri’s statement on the occasion of the International Day of Creativity and Innovation{:}{:ar}تصريح هالة بدري بمناسبة اليوم العالمي للإبداع والابتكار{:}

{:en}

Hala Badri, Director General of Dubai Culture and Arts Authority, “Dubai Culture” noted today, innovation and creativity have become a lifestyle and a national hub in the UAE due to their importance in supporting the creative economy and achieving a prosperous and sustainable future,

She said: “Our leaders in the UAE have instilled the strong belief in us that innovation and creativity, as values, are true wealth of the future and they have positioned them in the main pillars of Dubai Plan 2021 vision. In line with this vision and Dubai’s endeavour to consolidate innovation and creativity in society, we at Dubai Culture are putting in deliberate efforts to foster a culture of innovation and creativity in society, by preparing a generation of innovators and creators who are able to make a positive change in the society and contribute in cementing the UAE’s position on the global innovation and creativity index. “

Badri added: “Even in trying times like current ones, innovation and creativity are a window of hope. Creatives across the world today are playing an active role in enabling people fight this crisis. As an enabler for the creative industries, the Authority is working tirelessly to motivate creatives to spread reassurance and positivity among the members of the community during the current circumstances.”

She further said: “We are doing our best to preserve the spirit of creativity and innovation in our society despite what we face today. As part of these efforts, the authority launched a social media campaign named #Createtogether to encourage creators, artists, writers, and poets. We also launched #Dubai_ideathon to motivate creators to present innovative ideas on how to face the current crisis. With this we aim to provide an innovative platform for creativity and to enable interaction, on the same lines as the ‘Close-Up Culture’ initiative launched by the Ministry of Culture and Knowledge Development.

Badri concluded: “Our leaders have taught us the importance of looking at the future and moving towards it with a confident pace and an undying spirit of innovation and creativity. We, at Dubai Culture, strive to encourage and empower the creatives so that their creations keep the cultural landscape of the emirate vibrant, positive, and happy in alignment with the long term goals that our wise leaders have set.”

{:}{:ar}نوهت هالة بدري، مدير عام هيئة الثقافة والفنون في دبي “دبي للثقافة” إلى أن الابتكار والإبداع أصبحا أسلوب حياة ومحور وطني في دولة الإمارات نظراً لأهميتهما في دعم الاقتصاد الإبداعي وتحقيق مستقبل مزدهر ومستدام،  وقالت: “انطلاقاً من إيمان القيادة الحكيمة في دولة الإمارات العربية المتحدة بأن الابتكار والإبداع هما أساس لتحقيق مستقبل مزدهر ومستدام، فقد أصبحا ضمن المحاور الأساسية لرؤيتها 2021. ومواكبةً لهذه الرؤية، وتناغماً مع سعي دبي إلى ترسيخ الابتكار والإبداع في المجتمع، وتحقيق المراتب الأولى عالمياً في هذين المجالين، نلتزم في “دبي للثقافة” بتعزيز ثقافة الابتكار  والإبداع في مجتمعنا، والإسهام في إعداد جيل من المبتكرين والمبدعين القادرين على إحداث تغيير إيجابي في حياة الإنسان ومستقبله، والارتقاء بمكانة الدولة إلى مصاف أفضل الدول في كل مجالات الإبداع والابتكار”.

وأضافت بدري: “وإن كنا نحتفي باليوم العالمي للإبداع والابتكار هذا العام في ظل أزمة أثقلت تداعياتها كاهل العالم، إلا أن الابتكار والإبداع أثبتا حضوراً وزخماً في إبقاء نوافذ الأمل مفتوحةً، إذ يلعب المبدعون حول العالم دوراً فاعلاً في تقوية عزيمة أفراد مجتمعاتهم على مواجهة هذه الأزمة والعزلة التي فرضتها عليهم. وانطلاقاً من مسؤوليتها المجتمعية والإبداعية، تعمل الهيئة بلا كلل لتحفيز المبدعين والمبتكرين في إمارة دبي على استثمار طاقاتهم الإبداعية من منازلهم لبث الطمأنينة والروح الإيجابية في المجتمع وتقديم تجربة ثقافية فريدة لأفراده خلال الظروف الصعبة الراهنة”.

وأشارت بدري إلى الجهود التي تبذلها “دبي للثقافة” في هذا الإطار، قائلةً: “نسخّر في “دبي للثقافة” أقصى طاقاتنا لتحقيق أعلى مستويات الإبداع والابتكار في مجتمعنا. وكجزء من هذه الجهود، أطلقت الهيئة حملة #لنبدع_معاً على مواقع التواصل الاجتماعي الخاصة بها لتشجيع المبدعين من الفنانين والكتّاب والشعراء، أثناء التزامهم بالبقاء في منازلهم، إلى تقديم نتاجات إبداعية، كل في مجال تخصصه. كما أطلقت #ماراثون_دبي_للأفكار لتحفيز المبدعين لتقديم أفكار مبتكرة لمواجهة تحديات الأزمة الراهنة. فضلاً عن دعمها لجميع المبادرات التي من شأنها أن تثري ثقافة أفراد المجتمع وتوفر منصة مبتكرة لتفاعل المبدعين، مثل مبادرة “الثقافة عن قرب” التي أطلقتها وزارة الثقافة وتنمية المعرفة”.

واختتمت بدري قائلة: “تعلمنا من قيادتنا الرشيدة أن نستشرف المستقبل لنمضي نحوه بخطى واثقة، مستندين إلى روح الابتكار والإبداع، وسنحرص دوماً في “دبي للثقافة” على احتضان المبدعين والمبتكرين لتبقى إنتاجاتهم أساساً في تلوين المشهد الإبداعي في إمارتنا الحبيبة بالابتكارات والإبداعات، ودعم صدارتها في كل المجالات”.{:}

 2 total views,  2 views today