{:en}Azizi’s Creek Views records high demand from 37+ nationalities{:}{:ar}عزيزي للتطوير العقاري تسجل طلبًا مرتفعًا على مشروعها “كريك فيوز”{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates, 21 April 2020: Azizi Developments, a leading private developer in the UAE, is receiving a substantial investor response from more than 37 nationalities for its residential units in Creek Views. The property, which is 100 per cent freehold, is situated on the iconic Dubai Creek in the second phase of Dubai Healthcare City, a popular community that is rapidly coming to life and increasing in demand.

Azizi’s most substantial customer demographic are Emiratis, making up 25% of its Creek Views sales. Completed transactions with Saudi nationals comprised 10%, and those with Chinese nationals nearly 5%. Creek Views is also a popular choice among Europeans, with 5% of sales having been made to EU nationals. The remainder of this prestigious tower’s soon-to-be homeowners are GCC nationals, as well as a variety of customers from four continents, including North and South America, Asia and Africa.

The 20-storey development features 634 residences, comprising 396 studios, 218 one- and 20 two-bedroom units as well as 33,341 sq. ft of premium retail space. Creek Views is scheduled to be completed by Q1, 2021, with construction progress now already having reached 37%.

Nima Khojasteh, Executive Director – Sales and Marketing at Azizi Developments, said: “The phenomenal and outstandingly international investor response to our distinguished Creek Views residences, which perfectly cater to the high demand for quality homes in this blossoming area, reflects this exceptional project’s central and strategic location, its wide array of premium amenities, and the elevated lifestyle it offers. Creek Views embodies the rapid progression and forward-looking spirit of Dubai – our home and a city that we are proud to catalyse.”

Creek Views represents the epicentre of the future, merging views of both the old and new Dubai and embodying the city’s remarkable transition from a traditional, iconic past to a contemporary, reinvented future. Built to offer modern luxury at its finest, Creek Views will feature an all-inclusive health club comprising a swimming pool, a fully equipped gym, a sauna, a steam room, as well as a serene outdoor yoga space.

Overlooking Dubai Healthcare City, Creek Views boasts stunning panoramic views of the iconic Dubai Creek and the picturesque Downtown Dubai skyline. Situated on Al Khail Road, 7 minutes away from Dubai International Airport, 8 minutes from Dubai Mall and 9 minutes from Business Bay and DIFC, the development has all major business, leisure and retail hubs in its vicinity.

The video of Creek Views can be viewed here:

https://www.youtube.com/watch?v=QM9CEsaMtwQ  –

About Azizi Developments

Azizi Developments is a leading developer based in Dubai, UAE. With thousands of homes successfully delivered to local and international investors and end users of over 100 nationalities, the developer prides itself on its extensive portfolio of modern luxury developments across Dubai’s most sought-after residential destinations, its construction-driven approach, and its commitment to transparency and customer centricity. Azizi’s residential and commercial properties are investor friendly, catering to all lifestyles. The developer makes it its international mission to develop lifestyles and enrich the lives of its residents with a focus on catalysing the vision and development of the markets that it operates in.

Azizi currently has 54 ongoing projects that are to be delivered between 2020 and 2023, and an additional 130+ projects in planning, worth several billion US dollars, that are projected to be delivered between 2023 and 2025. The company has a strong track record and sizeable project pipeline through its extensive land bank and strategic partnerships with Dubai’s key master developers and is instrumental in developing world-class properties in MBR City, Palm Jumeirah, Dubai Healthcare City, Al Furjan, Studio City, Sports City and Downtown Jebel Ali.

{:}{:ar}[دبي – الإمارات العربية المتحدة، 21 أبريل 2020] – سجلت عزيزي للتطوير العقاري، شركة التطوير الخاصة الرائدة في الإمارات العربية المتحدة، طلبًا مرتفعًا من عملاء ينتمون لأكثر من 37 جنسية، على وحداتها السكنية في “كريك فيوز”. ويقع هذا المشروع المتاح للتملك الحر بنسبة 100% على خور دبي الجميل في المرحلة الثانية من مدينة دبي الطبية، المنطقة الحيوية التي تشهد إقبالاً متزايدًا في المدينة.

وكان الإماراتيون في المرتبة الأولى بين هؤلاء العملاء، لاستحواذهم على 25% من إجمالي المبيعات، وحل السعوديون ثانيًا بنسبة وصلت إلى 10%، والصينيون ثالثًا بنسبة ناهزت 5%. وكان المشروع خيارًا جذابًا للمشترين من الجنسيات الأوروبية التي استحوذت على 5% من إجمالي المبيعات. وكانت النسبة المتبقية من أصحاب المنازل في هذا البرج المرموق لمواطني دول مجلس التعاون الخليجي، إضافة إلى مجموعة متنوعة من العملاء موزعين على أربع قارات، بما في ذلك أمريكا الشمالية والجنوبية وآسيا وأفريقيا.

ويضم المشروع المكون من 20 طابقًا 634 وحدة تتراوح بين 396 استوديو و 218 شقة من غرفة واحدة و 20 شقة من غرفتين، إضافة إلى 33,341 قدمًا مربعًا مخصصة لمساحات التجزئة. ومن المقرر إنجاز المشروع في الربع الأول من العام المقبل 2021، بعد وصول أعمال البناء الآن إلى 37%.

وقال نعمة خوجاسته، المدير التنفيذي للمبيعات والتسويق في عزيزي للتطوير العقاري: “لقد كانت  استجابة المستثمرين هائلة ومتميزة تجاه الوحدات التي يوفرها كريك فيوز، ما يمثل الطلب المرتفع على المنازل عالية الجودة في هذه المنطقة المزدهرة، كما يعكس أهمية هذا المشروع الاستثنائي الذي يمتاز بموقعه الاستراتيجي، وتعزيزه بمجموعة واسعة من المرافق المتميزة ونمط الحياة الراقي. ويبرز المشروع أيضًا التقدم السريع والطموح العالي في إمارة دبي التي نفخر بالإسهام في نهضتها وتقدمها”.

ويمثل كريك فيوز مركز المستقبل، لاسيما وأنه يدمج بين الإطلالات على دبي القديمة والجديدة، ويظهر التحول الملحوظ الذي شهدته المدينة، ورحلتها من الماضي التقليدي وتطلعها الدائم نحو المستقبل، وحرصها على إعادة ابتكاره. وصمم المشروع ليوفر الفخامة المعاصرة في أبهى حالاتها، وسيضم ناديًا صحيًا متكاملاً يشتمل على مسبح وصالة مغلقة مجهزة بالكامل، إضافة إلى غرف الساونا والبخار ومساحة هادئة لممارسة اليوغا في الهواء الطلق.

ويطل كريك فيوز على مدينة دبي الطبية، ويمتاز بإطلالاته البانورامية الخلابة على خور دبي الشهير وأفق داون تاون دبي الرائع. ويقع على شارع الخيل، ولا يبعد سوى 7 دقائق من مطار دبي الدولي، و 8 دقائق من دبي مول، و 9 دقائق من الخليج التجاري ومركز دبي المالي العالمي. كما يقع على مقربة من جميع مراكز الأعمال والترفيه والتجزئة الرئيسية في المدينة.

يمكن الاطلاع على الفيديو الخاص بالمشروع بالضغط على الرابط:

https://www.youtube.com/watch؟v=QM9CEsaMtwQ

نبذة عن عزيزي للتطوير العقاري

تعتبر عزيزي للتطوير العقاري شركة رائدة في مجالها، ويوجد مقرها بمدينة دبي في دولة الإمارات العربية المتحدة. وبعد أن تمكنت من تسليم آلاف الوحدات السكنية بنجاح للمستثمرين المحليين والدوليين والمستخدمين النهائيين الذين ينتمون لأكثر من 100 جنسية، تفخر الشركة بمجموعتها الواسعة من المشاريع الفاخرة الحديثة المنتشرة في أفضل الوجهات السكنية التي تحظى بدرجة عالية من الإقبال في دبي، إلى جانب اتباعها نهجًا قائمًا على الإنجاز، والتزامها بالشفافية، واتخاذها عملاءها محور اهتمامها وتركيزها. وتنطلق الشركة من مهمة دولية تتمثل في تطوير أنماط الحياة الراقية والثرية للقاطنين في مشاريعها، مع التركيز على تحفيز رؤية وتطوير الأسواق التي تعمل فيها.

وتقوم الشركة حاليًا بتنفيذ 54 مشروعًا، وسيتم تسليمها خلال الفترة من العام 2020 وحتى 2023، إضافة إلى 100 مشروع إضافي قيد التخطيط تصل قيمتها إلى مليارات الدولارات ويتوقع تسليمها بين العامين 2023 و 2025. وتفخر عزيزي بسجل حافل بالإنجازات، مع وجود عدد كبير من المشاريع المستقبلية في جعبتها من خلال بنك الأراضي العقارية التابع لها، إلى جانب إبرامها للشراكات الاستراتيجية مع كبار المطورين في الإمارة، وتقوم أيضًا بتطوير العديد من المشاريع المهمة في مدينة محمد بن راشد ونخلة جميرا ومدينة دبي الطبية والفرجان ومدينة دبي للاستوديوهات و “سبورتس سيتي” و “داون تاون جبل علي”.{:}

 2 total views,  2 views today